x
حکم مسئولیت شهردارجدید رفسنجان از دستان فرزند اولین شهید مدافع حرم استان

حکم مسئولیت شهردارجدید رفسنجان از دستان فرزند اولین شهید مدافع حرم استان

آیین تکریم و معارفه سکاندار شهرداری رفسنجان برگزارشد مهندس مجید کهنوجی به عنوان شهردار جدید شهر رفسنجان معرفی و طی برنامه ای در دانشگاه ولیعصر این شهرستان از وی معارفه و از خدمات مهندس محمد مختاری شهردار و مهندس جهانگیر…


  • ۱۴۰۰/۰۷/۱۶

آیین تکریم و معارفه سکاندار شهرداری رفسنجان برگزارشد

مهندس مجید کهنوجی به عنوان شهردار جدید شهر رفسنجان معرفی و طی برنامه ای در دانشگاه ولیعصر این شهرستان از وی معارفه و از خدمات مهندس محمد مختاری شهردار و مهندس جهانگیر ملکی سرپرست شهرداری سابق رفسنجان قدردانی شد.

?به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان صبح امروز آیین تکریم و معارفه شهردار رفسنجان با حضور معاونت پارلمانی رییس جمهور؛ مدیر کل امور شهری استانداری کرمان؛ فرماندار؛ امام جمعه ؛ رئیس واعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان وجمعی ازمسئولین استانی وشهرستانی در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج)برگزار شد و در این آیین مهندس مجیدکهنوجی با حکم علی زینی وند استاندار کرمان رسما به عنوان شهردار رفسنجان معرفی شدو حکم مسئولیت خود را از دستان فرزند شهید محمد جمالی اولین شهید مدافع حرم استان تحویل گرفت.پیش از این آیین شهردار جدید رفسنجان با حضوردرجوار شهدای گمنام دانشگاه ولی عصر (عج)با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید میثاق کرد.

 

شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری کرمان هم در این آیین اظهار داشت: شهرداری داستانش با همه ادارات دولتی فرق دارد و یک موسسه عمومی غیردولتی است و باید برنامه‌ریزی کرده و درآمدزایی کند.

وی پیرامون سخنان رئیس شورای شهر رفسنجان ادامه داد: شهرداری می‌تواند هم طلبکار مجموعه و هم بدهکار باشد که روال معمول و عادی در همه شهرداری‌هاست و جای نگرانی نیست. با برنامه‌ و عزم جزمی که شورای شهر رفسنجان دارد به نتیجه مطلوب خواهند رسید.

شهسواری تصریح کرد: ادارات دولتی اعتباراتی سالانه دارند؛ اما در شهرداری بودجه را تدوین و تنظیم می‌کنند.به‌دست آوردن بودجه به عهده شهردار است که بخشی بر اساس قوانین در قالب ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود و بخش دیگر را باید خودشان درآمد کسب کنند.

وی ادامه داد: تلاش، همدلی و همراهی در شورا و شهرداری نیاز اصلی موفقیت است و در مسائل مالی و غیرمالی اجرای قانون شرط اول کار باشد که در برابر هر غیرقانونی عمل کردن، شهردار پاسخگوست.

شهسواری خاطرنشان کرد: شهرداری ساعت کاری خاصی ندارد. در طول روز بیش از ۴۰۰ وظیفه بر عهده شهردار گذاشته شده است که در عناوین مختلف در سطح شهر انجام می‌گیرد از همه ظرفیت های شهرستان اعم از نیروی انسانی و امکانات شهرداری و مسؤولان شهرستان استفاده شود.

وی متذکر شد: کار شهرداری صرف مسائل عمرانی نیست و مجموعه شهرداری به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشته باشد و نسبت به توزیع عادلانه اعتبارات در محله‌ها و منطقه‌ها اهتمام بورزید و نظارت هزینه‌کرد اعتبارات به شکل صحیح اجرا شود.

مجید فصیحی‌هرندی در آیین معارفه شهردار رفسنجان اظهار داشت: در طول دوران‌های مختلف همواره موفقیت‌های خود را مرهون پیروی از منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب می‌دانیم و همواره این دو بزرگوار همه ما را به وحدت و دشمن‌شناسی توصیه کردند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: مسؤولیت‌ها امانت است و دستی که این نعمت را می‌گیرد باید امانتدار باشد و با شرایط بهتر و فضای مناسب‌تری این امانت را به فرد دیگری برساند و آن‌چه اهداف انقلاب، شهدا و امام بوده را انجام دهد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان با اشاره به آیات قرآن بیان داشت: در مسؤولیت‌ها باید خود را در محضر خدا ببینیم و برای حل مشکلات مردم خدمت کنیم.

وی ادامه داد: خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی‌کند، نباید دنبال آن باشیم که دیگران از ما تجلیل کنند.ممکن است بعضی آدم‌ها نبینند یا از روی حسادت نگویند؛ اما خدا روز قیامت موازین قسط را برپا می‌کند.

در این آیین سید حسین رحیمی رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم ضمن تبریک ماه ربیع الاول اظهار کرد: در ابتدای شروع کار شورای اسلامی شهر رفسنجان، به پابوس امام رضا (ع) رفته و از پروژه های شهری مشهد مقدس بازدید و برای انتخاب شهردار جدید بسیار بررسی ها را انجام و فارغ از سیاسی بازی به کارابودن‌ شخص توجه کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به ویژگی ها اعم از خلاقیت و نوآوری و بومی بودن، مجید کهنوجی با اکثریت آرا انتخاب و فارغ از هر گونه فشار و گرایش سیاسی به سمت شهردار جدید انتخاب شد.

رحیمی افزود: آمریکا و بیگانگان بر طبل عدم شرکت بر انتخابات کوبیدند اما مردم با پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی در رویداد حماسی انتخابات شرکت و امانت را به دست افرادی سپردند که امیدواریم‌ با ایجاد اتاق فکر در شورای اسلامی دوره ششم شهر جهت خدمت به مردم موفقیت هایی در سطح شهر کسب و رضایت مندی جامعه ایجاد شود.

وی افزود: موجودی نقدی شهرداری زمان تحویل شورای اسلامی ۶۰ میلیارد تومان بوده و هم اکنون باتراز منفی ۳۵ میلیارد تومان شهرداری را به آقای کهنوجی می سپاریم. به سمتی می رویم که بودجه های پایدار را برای شهرداری معین کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان تصریح کرد: سیاست شورای پنجم همه تفکیک ها هیچ ملکی برای شهرداری تصاحب نشده، به دنبال راهکارهایی تحت برنامه ۵ ساله ای که در دست تدوین است هستیم تا شاهد شهری زیبا و آباد باشیم.

مهندس مجید کهنوجی ابتدا اشاره ای کوتاه به عملکرد خود درمنطقه ویژه اقتصادی نمود واظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی که در سال ۹۰ مجوز راه اندازی آن را دریافت کردیم با ایجاد زیرساخت ها تا کنون توانستیم طی ۷ سال اخیر ۱۰۰ سرمایه گذار جذب کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۰ سرمایه گذاری با اشتغالزایی یکهزار نفر در این منطقه به بهره برداری رسید ه است افزود: قرار است ا یک سال آینده ۲۰ کارخانه در این منطقه راه اندازی و برای ۵۰۰ نفر هم اشتغال ایجاد شود.

کهنوجی سکاندار شهرداری رفسنجان ایجاد آرامش را برای مردم در اولویت کاری خود خواند و ادامه داد: محله محوری مبتنی بر هویت اسلامی ،ایرانی در برنامه و دستور کار داریم تا در هر محله سرانه ها ازجمله مسجد، پارک ، اماکن ورزشی و آموزشی، مراکز خرید و غیره وجود داشته باشد و هر فردی نخواهد برای تامین مایحتاج خود از وسیله نقلیه استفاده کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شورای اسلامی دوره چهارم و دوره پنجم به ترتیب بر ایجاد زیرساخت ها و زیباسازی تاکید و فعالیت داشتند ما با ادغام دو امر هم ایجاد زیرساخت ها هم زیباسازی و مبلمان شهری را در دستور کار خواهیم داشت و با مدیریت منابع مالی درامد پایداری ایجاد خواهیم کرد.

مهندس کهنوجی گفت: پروژه ای اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومانی را کلیدخواهیم زد که باعث اشتغال زایی ۲۰۰ نفر خواهد شد و با ایجاد این طرح اقتصادی درآمد پایدار سالانه ۱۰۰ میلیارد تومانی حاصل می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر درآمد شهرداری ۴۰۰ میلیارد تومان است اما با حوزه تفکیک وتغییر کاربری ، که نیمی از آن صرف هزینه های جاری و حقوق کارکنان شهرداری میشود و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد.

مهندس کهنوجی به مردم قول داد که درآمد شهرداری را از ۲۰۰ میلیارد تومان به یکهزار میلیارد تومان با ایجاد بنگاه‌ های اقتصادی و کمک از ظرفیت مس تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر خواهد رساند.

شهرداررفسنجان به برخی از برنامه های آینده کاری خود پرداخت و توضیح داد: زیباسازی ورودی های کرمان ، یزد ، سرچشمه و حاشیه بلوارهای خلیج فارس، ولایت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین اجرای لاین دوم خیابان های جمهوری و پرستار، رودخانه های شور، گیودری و صادق آباد در دستور کار است ضمن اینکه ایجاد بستری برای دوچرخه سواری بانوان و رسیدگی به شهرک ها و نیز اجرای قسمتی از کمربند شرقی وغربی ،جهت کاهش ترددها وسایل نقلیه سنگین که در سطح شهر تردد دارند از اولویت های شهرداری خواهد بود.

 

مطالب مــرتبط