x
«اتوبوس کتاب» در رفسنجان آغاز به کار کرد

«اتوبوس کتاب» در رفسنجان آغاز به کار کرد

«اتوبوس کتاب» رفسنجان با شعار «کتاب‌هایی در اتوبوس آگاهی»، با هدف اشاعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی و سهولت در دسترسی به کتاب راه اندازی شد.


  • ۱۴۰۲/۰۹/۰۲

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، «اتوبوس کتاب» رفسنجان با شعار «کتاب‌هایی در اتوبوس آگاهی» به همت شهرداری رفسنجان، دانشگاه پیام نور و کانون فرهنگی کتاب یار و با هدف اشاعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی و سهولت در دسترسی به کتاب راه اندازی شده است.

فاطمه پورامینایی مجری طرح «کتاب یار» و دانشجوی رشته روان شناسی دانشگاه پیام نور رفسنجان در حاشیه افتتاحیه گفت: کتاب فروشی سیار برای اولین بار در استان کرمان راه اندازی شده است.

وی افزود: «اتوبوس کتاب» جزو مسئولیت های اجتماعی شهرداری است و بطور سیار صبح ها در مدارس و عصرها در پارک ها، محلات و فضاهای شلوغ و ماهی یکبار نیز در حاشیه شهر برای دوستداران کتاب ایجاد شده است.

«اتوبوس کتاب» دارای کتاب های کودک و نوجوان، فلسفی، داستان ایرانی، داستان خارجی و اکسسوری های متنوع است و در سطح شهر فعالیت می کند.

صندلی قصه گو ویژه کودکان، ویژه برنامه «با من بخوان»، اجرای طرح کتاب مهربانی، برگزاری نشست های تخصصی، نقد کتاب و شرکت در رویدادهای کتابخوانی و … از بخش های این اتوبوس سیار است.

در این مراسم دکتر صادقی راد سرپرست دانشگاه پیام نور رفسنجان در سخنانی کوتاه از اهمیت ویژه شهرداری و شورای شهر به ایده های جوانان شهر تشکر کرد.

آیین افتتاحیه «اتوبوس کتاب» رفسنجان با حضور مهندس مجید کهنوجی شهردار ، مهندس حسین کهنوجی و سیدابراهیم صباغ جعفری از اعضای شورای شهر رفسنجان برگزار شد.

در این مراسم خدادادی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دهقانی معاون سیاسی فرماندار ، حسینی معاون هنری شهرداری، سجادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانم صادقی راد سرپرست دانشگاه پیام نور و جمعی از معاونین و مدیران شهرداری حضور داشتند.

مطالب مــرتبط