x
اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در رفسنجان

اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در رفسنجان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، صبح امروز آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان شهرستان رفسنجان با حضور مدیرکل دادگستری استان کرمان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهررفسنجان، شهردار و فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولین…


  • ۱۴۰۲/۰۴/۱۸

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، صبح امروز آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان شهرستان رفسنجان با حضور مدیرکل دادگستری استان کرمان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهررفسنجان، شهردار و فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولین اداری، نظامی و قضایی استان و شهرستان در محل تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در این آیین اظهار کرد: امر قضا امر خطیری است و  مهمترین ویژگی قوه قضاییه حرکت بر اساس برنامه و عبور از روزمرگی است.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه سند تحول تعالی قوه قضاییه در دست است و به مراحل نهایی رسیده و بارها توسط مقام معظم رهبری بازنگری شده است، افزود: طبق سخن مقام معظم رهبری این سند در قوه قضاییه باید به مرحله اجرایی درآید ضمن اینکه این سند تقریبا تکمیل شده وبر اساس نیاز روز جامعه تدوین شده است.

وی همچنین از نخبگان حوزوی و دانشگاهی درخواست داشت با طرح‌ها و ایده هایی که مربوط به دستگاه قضا دارند به کمک دادگستری و حل مشکلات جامعه بیایند.

حجت الاسلام مهدی پورمحمدی در این آیین با اشاره به خدمت ۲۲ ساله خود در دستگاه قضائی در رفسنجان، اظهار کرد: کار در رفسنجان هم دشوار و هم راحت است، با افراد نجیب کار کردن آسان است و از طرفی مسئولیت انسان خطیر است وقتی افراد بزرگی در اطراف او هستند.

رئیس سابق دادگستری رفسنجان در خصوص طرح عفاف و حجاب عنوان کرد: این طرح در رفسنجان از ۱۹ آذر سال قبل اجرا شد و رفسنجان در این طرح رتبه اول استان را دارد.

پورمحمدی با اشاره به طرح مصلحین قرآنی بیان کرد: در طرح مصلحین و حکمین قرآنی نیز رفسنجان رتبه اول استان را کسب کرده، به نحوی که در پرونده‌های دادسرا ۵۰ درصد سازش و در پرونده‌های دادگاه ۳۰ درصد سازش انجام گرفته است.

پورمحمدی در پایان با قدردانی از همراهی همه مسئولان، شورای تامین، قضات، وکلا و مجموعه‌های قضایی شهرستان، بیان کرد: از همه مردم رفسنجان حلالیت می‌طلبم اگر کوتاهی شده قصور و تقصیر ما را بپیذیرید. بنده سعی کردم همیشه با سعه صدر برخورد کنم. نام و یاد مردم خوب رفسنجان در دل و ذهنم زنده خواهد بود.

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در این مراسم با اشاره به اینکه دستگاه قضا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، ابراز داشت: از مهم ترین و ارزشمندترین صفات خداوند پس از توحید، عدالت آمده است که نشانگر جایگاه بالا و رفیع عدل و عدالت است.

وی یکی از اهداف اصلی بعثت انبیا را عدالت خواند و افزود: برای کسانی که عهده‌دار این منصب می‌شوند آرزوی توفیق می‌کنم، در رفسنجان بستر همکاری و همراهی بین مسئولین وجود دارد.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم با اشاره به خشکسالی ها و نبود محصول کشاورزی پسته در سال های گذشته در اراضی شهرستان، اظهار کرد: امسال ۶۵ هزار تن محصول و خوشه های زرین بر درختان خودنمایی می کنند که ارزآوری خوبی برای شهرستان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهریور ماه آغاز برداشت محصول پسته از باغ های شهرستان است و این رویداد تا دو ماه طول می کشد افزود: بنابراین تمهیدات لازم جهت ایجاد امنیت در موقع برداشت محصول از باغ ها در دست اقدام است و البته در این زمینه طرح پیشگیری از سرقت پسته با کمک آقای شهسواری دادستان سابق شهرستان تدوین شده که اجرا خواهد شد تا محصول به سلامت به سرمنزل مقصود برسد.

رضایی همچنین به موضوع وجود اتباع بیگانه در شهرستان اشاره و تصریح کرد: بیش از ۵۶ هزار از این جمعیت در سامانه سیب سلامت ثبت نام کرده آمد و از خدمات درمانی شبکه بهداشت بهره مند هستند و قطعا بیش از این تعداد در شهرستان زندگی می کنند که باید این قشر ساماندهی شوند.

وی معضل دیگر شهرستان را سرقت سیم های برق عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اخیرا آمار سرقت در این زمینه کاهش یافته است.

ایمان شهسواری دادستان سابق شهرستان رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: در این مدت اقداماتی از جمله ارتباط با صنعتگران و کارخانجات صنعتی جهت رشد تولید، بازسازی زندان با همکاری شرکت مس، کاهش جمعیت کیفری، ساماندهی شعب تحقیق، رسیدگی به پرونده های مهم مانند قتل نوق و پرونده سایپا و غیره انجام شد.

وی افزود: در طی دو سال قبل به میزان ۲۷ هکتار از اراضی ملی و نیز ۱۰ هکتار از اراضی ملی تحت پوشش منابع طبیعی رفسنجان از دست متصرفان خارج شد.

در پایان این آیین از زحمات حجت الاسلام پورمحمدی و ایمان شهسواری قدردانی و حسین رمضانی زاده به سمت جدید ریاست دادگستری و علیرضا محمدی به سمت دادستان شهرستان رفسنجان منصوب شدند‌.


 

مطالب مــرتبط