x
ارتقاء سواد رسانه ای و افزایش آگاهی اجتماعی شهروندان محور برنامه های شهرداری و شورای شهر رفسنجان

ارتقاء سواد رسانه ای و افزایش آگاهی اجتماعی شهروندان محور برنامه های شهرداری و شورای شهر رفسنجان

در شصت و هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی، ورزش و جوانان پیرامون ارتقاء سواد رسانه ای و افزایش سطح آگاهی شهروندان بحث و تبادل نظر شد.


  • ۱۴۰۲/۰۹/۱۳

به گزارش روابط عمومی شورای شهر رفسنجان، در این جلسه که به ریاست سید ابراهیم صباغ جعفری و با حضور اعضای کمیسیون تشکیل شد، سرپرست پلیس فتا رفسنجان از برگزاری پویش مردمی کودکان سایبری به مدت یک هفته خبر داد.

سروان افشین کاظمی هدف از اجرای این پویش را ارتقاء آگاهی های اجتماعی برای شیوه صحیح استفاده کودکان از فضای مجازی بیان کرد و گفت: فرهنگ‌ سازی و آموزش مناسب در فضای مجازی انجام نشده است.

وی در ادامه بر لزوم ارتقاء سواد رسانه ای کارکنان، کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و فرزندان با افزایش آگاهی خانواده ها، افزایش حساسیت اجتماعی جامعه و خانواده نسبت به کودکان و افزایش ایمنی سایبری کودکان در فضای مجازی تأکید کرد.

سروان کاظمی افزایش مسئولیت پذیری ادارات دولتی در موضوع سواد رسانه ای را مهم دانست و گفت: تولید محتوا در بخش هنر، تئاتر، کتاب و … ضرورت دارد و بسیار مؤثر است.

معاون هنری شهرداری نیز از آغاز فعالیت «مدرسه شهر» ذیل اداره توسعه فرهنگ شهروندی خبر داد و گفت: این مرکز در زمینه فضای سبز، محیط زیست، سبک زندگی، ترافیک و … فعالیت می کند و موضوع سواد رسانه نیز می تواند به آن اضافه شود.

سیدعباس حسینی با ارائه گزارش پیرامون برگزاری پویش رقابتی «شهردارشو»، گفت: اولین جلسه شورای محله و انتخاب شهردار محله طی هفته جاری در شهرک یادگار امام که بیشترین ثبت نام شدگان را دارد، با حضور نمایندگانی از شهرداری و شورا برگزار و در ۴۷ محله ادامه خواهد یافت.

در پایان مقرر گردید جلساتی پیرامون نحوه همکاری با پلیس فتا توسط معاونت هنری شهرداری و شهردار محترم منعقد گردد و در صورت نیاز به مصوبه به صحن شورا ارجاع گردد.

این جلسه با بررسی و تصمیم گیری پیرامون سایر نامه ها و درخواست های رسیده ادامه یافت.

مطالب مــرتبط