x
اهمیت شورای اسلامی شهر رفسنجان به مسائل قرآنی شهری

اهمیت شورای اسلامی شهر رفسنجان به مسائل قرآنی شهری

سند راهبردی قرآن کریم با موضوع توانمندسازی مربیان قرآن رفسنجان در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رفسنجان به بحث و بررسی گذاشته شد.   به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، یکصد و بیست و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی،…


  • ۱۴۰۲/۰۵/۲۳

سند راهبردی قرآن کریم با موضوع توانمندسازی مربیان قرآن رفسنجان در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رفسنجان به بحث و بررسی گذاشته شد.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، یکصد و بیست و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی، ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر رفسنجان عصر امروز به ریاست سید ابراهیم صباغ جعفری و با حضور اعضای شورا، امام جمعه رفسنجان، رییس و معاونت پرورشی آموزش و پرورش رفسنجان و اعضای شورای عالی قرآن کریم در صحن شورای اسلامی برگزار شد.

سید ابراهیم صباغ جعفری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رفسنجان در این جلسه به اهمیت بحث توانمندی مربیان قرآن و همچنین بحث تدبر در قرآن که در دستور کار شورای ششم قرار دارد اشاره کرد.

سید حسین رحیمی رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان نیز در این جلسه آفت مجموعه های فرهنگی شهر را موازی کاری در انجام کار فرهنگی خواند و افزود: در حوزه قرآن به علت لزوم جامعیت همه فعالیت ها ذیل کار شورای عالی قرآن باید دیده شود.

وی بیان کرد: اگر معلم بر روش تدریس مسلط باشد و آموزش های کافی را دیده باشد دیگر مشکلات آموزشی دانش آموزان وجود نخواهد داشت.

در ادامه حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان با اشاره به سخن پیامبر اسلام (ص) در خصوص بیمه نمودن جامعه در فتنه ها و حوادث با اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه، اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید در این زمان شروع شود تربیت مربی های قرآنی است که پتانسیل رفسنجان برای تربیت این مربیان کافی است.

وی افزود: در زمان مدارس باید سطح بندی انجام شود، به افرادی که نیاز است آموزش داده شود و افرادی که آموزش دیده اند را با قرآن مأنوس کنیم، اگر یک جرعه از کوثر قرآن به جان انسان های تشنه داده شود دیگر هیچ کلامی به آنها شیرین نیست.

همچنین در این جلسه مهندس مجید کهنوجی شهردار رفسنجان نیز از اعلام آمادگی این نهاد در حمایت کامل از طرح های نوین قرآنی خبر داد.

در پایان مقرر شد در فاز اول طرح پیشنهادی شورای عالی قرآن و معاونت پرورشی آموزش و پرورش، جهت توانمندسازی مربیان قرآن کریم آموزش و پرورش مدون و به صحن شورا جهت تصویب ارجاع شود.

مطالب مــرتبط