x
بازدیدهای اخیرسکانداران مدیریت شهری بیانگر عدالت محوری و پرهیز از تمرکز گرایی

بازدیدهای اخیرسکانداران مدیریت شهری بیانگر عدالت محوری و پرهیز از تمرکز گرایی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان بازدید اخیر سکاندارن مدیریت شهری در شورای اسلامی شهروشهرداری رفسنجان ازشهرک یادگار امام درحاشیه شهر، عمارت باقری از بنا های تاریخی شهر ،کوچه پس کوچه‌های مرکز شهر، مجموعه تجاری حاج باقر و….بیانگر…


  • ۱۴۰۰/۰۸/۲۱

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان بازدید اخیر سکاندارن مدیریت شهری در شورای اسلامی شهروشهرداری رفسنجان ازشهرک یادگار امام درحاشیه شهر، عمارت باقری از بنا های تاریخی شهر ،کوچه پس کوچه‌های مرکز شهر، مجموعه تجاری حاج باقر و….بیانگر عدالت محوری و پرهیز از تمرکز گرایی این مجموعه می باشد وسعی بر آنست که پس ازاین بازدید های متنوع ،بحث وبررسی های لازم انجام گردد واولویت های اصلی و اساسی در زمینه های مختلف مشخص وبراساس وضعیت بودجه اجرایی شوند.

با توجه به بحث عدالت محوری به مناطق کم برخوردار شهر که در گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته اند از سهم بیشتری برخوردار خواهند شدلذا با توجه به تراز منفی بودجه فعلی شهرداری الویت در اتمام طرح ها وپروژه های نیمه تمام وانجام کارهای لازم الاجرا و ضروری خواهدبود.

شایان ذکر است کارهای اجرایی وعمرانی تعدادی از طرح های لازم الاجرا پس ازبازدیدهای اخیر سکاندارن مدیریت شهری از محلات ونقاط مختلف شهر،دیدار وگفتگو با شهروندان ،مشاهده وبررسی مشکلات  و تشخیص الویت ها  آغاز  گردیده است که بزودی به اطلاع شهروندان صبور وفهیم شهر رفسنجان خواهد رسید.

بی شک گنجینه اعتماد شهروندان ولایتمدار رفسنجانی به خادمان خود در شورای اسلامی شهر وشهر داری رفسنجان بزرگترین پشتوانه این مجموعه برای ساختن شهری آباد وشایسته نام رفسنجان ورفسنجانی خواهدبود .

?درهمین راستا پنج شنبه ۲۰ آبان ماه سید حسین رحیمی رئیس شورای شهر همراه با مهندس علی میربابایی ؛ مهندس حسین کهنوجی ؛ جناب آقای سید ابراهیم صباغ جعفری ؛ دکتر محمد فتحیان؛سرکارخانم دکتر مه لقا حکمت اعضای شورای اسلامی شهر و مهندس مجید کهنوجی شهردار رفسنجان از نقاط مختلف سطح شهربازدید کردند و ضمن بررسی نیازهای اساسی، از نزدیک مشکلات و مطالبات شهروندان را جویا شدند.

در این بازدیدکه مهندس اسداللهی معاون شهرسازی وامور زیربنایی شهرداری حضور داشت ابتدا از محله شهرک یادگار امام بازدید کردند.در این بازدید ضمن دیدار با ساکنین این محله هرکدام به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداخته و خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت محل زندگی خود شدند.

در ادامه اعضای شورای ششم همراه با شهردار رفسنجان از مجموعه تجاری حاج باقر (بازار بزرگ حاج باقررفسنجان)بازدید نمودند این مجموعه بزرگترین مجموعه تجاری هم کف در استان با مساحت بیش از ۲۸هزار مترمربع میباشدکه ۱۱ هزار مترمربع آن را بنا تشکیل داده است.

همچنین رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رفسنجان با حضور در عمارت باقری پای دردو دل های احمد باقری صاحب عمارت نشستندتا ضمن اشنایی هر چه بیشتر بااین بنا  داستان زخم غفلت خوردن این عمارت  از بی توجهی ها رابشنوند.

احمد باقری صاحب این عمارت ضمن احساس خرسندی از حضور رئیس واعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان وشهردار رفسنجان عنوان کرد: این عمارت یکی دیگر از خانه های قدیمی رفسنجان که به دستور مرحوم پدرم (باقری) و به دست مهندسی آلمانی  در ۸۵  سال پیش نیز بنا شده است.مساحت این بنا حدودا ۲۰ هزار متر مربع می باشد که ۲ هزار و ۶۰۰ متر آن را بنا تشکیل داده؛ بنایی دو طبقه که به صورت ویلایی سه ایوانه است و دارای ۱۰ اطاق با ابعاد متفاوت می باشد .معماری این عمارت به شکلی کاملا سنتی انجام شده است . ساختمان این بنا با آجر نما و سقف های آن با نقش و نگار های زیبا تزئین گردیده است.همچنین حاشیه راهرو ها و نزدیکی سقف های این عمارت بانقاشی های زیبایی از گل، گیاه، میوه و حیوانات به دست شاگردان کمال الملک نیز تزئین شده است .در قسمت ورودی این عمارت کاشیکاری با نام مبارک پنج تن انجام شده است . بر روی سقف این عمارت چندین بادگیر و نور گیر تعبیه شده است که وظیفه هدایت بادبه زیر زمین را برعهده دارند.ضمنااین بنا از بخش های مختلفی از جمله تالار های پائیزی ،زمستانی، شاه نشین و حوضخانه؛ زیرزمین ؛ محوطه با درختان کاج چندین ساله تشکیل شده است. نمایندگان مردم در شورای شهر ازقسمت های مختلف عمارت بازدید نمودند .

در ادامه در راستای تحقق حقوق شهروندی از برخی معابر سطح شهر باهدف شنیدن دغدغه های مردم در باب عمران شهری در قالب طرح رسیدگی به  محلات کم برخوردار شامل ابراهیم آباد ؛ رستم آباد ؛علی آباد؛و  کمال آباد (خیابان های  ۱۵ خرداد کوچه ۱/۲ ؛  حافظ ۷ ؛  شهید دهقان زاده ۷ و……… ) در پی مطالبات مردمی بازدید نمودند. در این بازدید اهالی محل مشکلات خود و محله ازقبیل آسفالت ، بهسازی فضای سبز  و نابسامانی معابر و….را بیان نمودند و رئیس شورای شهر و شهردار در جریان امور قرار گرفتندو دستورات لازم را صادرنمودند.

مطالب مــرتبط