x
بررسی راهکارهای حل مسائل فرهنگی شمال استان کرمان در رفسنجان

بررسی راهکارهای حل مسائل فرهنگی شمال استان کرمان در رفسنجان

در کارگاه آموزشی برش نقشه مهندسی فرهنگی استان کرمان در رفسنجان، راهکارها و راه حل های مسائل فرهنگی شناسایی، تدوین و ارائه شد.


  • ۱۴۰۲/۰۹/۱۶

به گزارش روابط عمومی شورای شهر رفسنجان، این کارگاه آموزشی با حضور رؤسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، کارشناسان و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان های رفسنجان، زرند، کوهبنان ،انار و راور برگزار شد.

در این جلسه که تیمی از اساتید دانشگاه شهید باهنر نیز حضور داشتند، مسائل فرهنگی منطقه شمال استان کرمان تبیین و هر مسئله و مشکل بر اساس واقعیت های محله در کارگروه های مربوطه کشف و شناسایی شد.

پس از بحث و بررسی اعتیاد و مشروبات الکلی، کمرنگ شدن آموزه های دینی در اقشار مختلف بخصوص جوانان، فقر و بیکاری، عدم توجه به نیروهای کارآمد انقلابی، اتباع بیگانه، فضای مجازی و گسست خانواده به عنوان مهمترین مسائل فرهنگی شناسایی و استخراج شدند.

در پایان راهکارها و راه حل های لازم برای حل مسائل فرهنگی ارائه و مقرر شد در جلسه استانی، راهکارها تجمیع و برش فرهنگی استان و برش فرهنگی هر شهرستان به صورت جداگانه و محلی تدوین شود.

شایان ذکر است، راهکارهای مسائل فرهنگی پس از تدوین در استان، براساس تخصیص بودجه پیش بینی شده در شهرستان ها عملیاتی می شود.

مطالب مــرتبط