x
بودجه ۴۷۰ میلیارد تومانی شورای ششم/توجه شورا به سلامت جامعه با برگزاری کنفرانس علمی برای شهر رفسنجان

بودجه ۴۷۰ میلیارد تومانی شورای ششم/توجه شورا به سلامت جامعه با برگزاری کنفرانس علمی برای شهر رفسنجان

?رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان از بودجه ۴۷۰ میلیارد تومانی شورای شهر برای اجرای طرح‌های شهرداری درسال جاری و برگزاری کنفرانس علمی طی هفته آینده خبر داد. ?به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان آیین تجلیل از اصحاب…


  • ۱۴۰۰/۰۶/۰۴

?رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان از بودجه ۴۷۰ میلیارد تومانی شورای شهر برای اجرای طرح‌های شهرداری درسال جاری و برگزاری کنفرانس علمی طی هفته آینده خبر داد.

?به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان آیین تجلیل از اصحاب رسانه با حضور رئیس واعضای شورای اسلامی شهر ؛ سرپرست شهرداری رفسنجان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

در این آیین ،سید حسین رحیمی رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر رفسنجان مطرح کرد:شورای ششم شهر رفسنجان شورای مردمی است.واز ریاست شورای پنجم شهر رفسنجان و شهرداران ان‌دوره تقدیر می کنیم، هرکسی در این جایگاه قرار می گیرد تلاش می کند تا شهر را به بهترین جایگاه برساند.

وی افزود: عهد بستیم در این چهارسال هیچ فعالیتی در حوزه اقتصادی شهرستان نداشته باشیم تا شائبه ای ایجاد نشودوهمچنین تلفیقی از تخصص‌های عمرانی، شهرسازی و فرهنگی در بین اعضای شورای ششم شهر رفسنجان تشکیل شده است که سعی می‌کنیم با علم به اینکه هر ریالی که در شهرداری وصول می‌شود و بیت‌المال محسوب می‌شود، در جای خود هزینه شود و حافظان خوبی برای منافع مردم باشیم و خیانتی به رای مردم که امانت ماست، نشود.

رحیمی در خصوص انتخاب شهردار توضیح داد: هر کدام از اعضا دو نفر کاندیدای شهرداری را اعلام کردند که ۸ گزینه مدنظر قرار گرفت و تحت مصاحبه قرار گرفتند؛ همه افراد دارای توانمندی‌های خوبی بودند و در نهایت مجید کهنوجی که از فعالان عرصه فرهنگی و اقتصادی شهر است، به‌عنوان شهردار رفسنجان انتخاب شد.

رحیمی در خصوص انتخاب سرپرست و معرفی شهردار بعد از دو روز، پروسه استعلام از مراجع چهارگانه را دلیل آن عنوان کرد که تا زمان دریافت نتیجه که ممکن است چند ماهی طول بکشد، باید فردی به‌عنوان سرپرست داشته باشیم که پروژه‌ها را پیش ببرددراین بین مهندس ملکی را منصوب کردیم

وی در رابطه با حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر بیان کرد: کنفرانس‌های خبری در طول دوره در اجرای پروژه‌ها صورت می‌گیرد و طرح شفاف‌سازی تصمیمات شورا به شکل آنلاین در دستور کارقرار گرفته است و اخباری که جنبه رسمی داشته باشد را به‌صورت زنده پخش خواهیم کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر در مورد بودجه فعلی شورای شهرعنوان کرد: بودجه شورای شهر ۴۷۰ میلیارد تومان است که نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان آن متمم خورده است.

وی ادامه داد: آن‌چه تغییر کاربری در رفسنجان انجام شده همه ریالی بوده و هیچ زمینی برای شهرداری سپرده و تملک نشده است، تمام اراضی تغییر کاربری در رفسنجان طی چهار سال گذشته به صورت ریالی انجام شده که اگر زمین‌ها را تملک کرده بودند با توجه به افزایش قیمت زمین سرمایه بزرگی برای شهرداری جذب می‌شد.در حال حاضر ۲۵ میلیارد تومان چک برگشتی داریم.

رحیمی در همین رابطه افزود: شهرداری در زمان عظیمی زاده ، اراضی که تغییر کاربری داده شدند را از فرد تعهد گرفته که تا زمانی که کمیسیون ماده ۵ جواب نداده ادعایی برای پروانه زمین نداشته باشد، که ۷۰ درصد از زمین‌های تغییر کاربری را کمیسیون ماده ۵ جواب نداده است و مادراینجا با بخشی از متعهدانی که شهرداری برجا گذاشته است مانده ایم به احتمال زیاد باید ۶۰ میلیارد تومان متمم را برگردانیم که بتوانیم اهداف شورا را پیش ببریم.

وی در بحث توجه شورا به سلامت جامعه هم از برگزاری کنفرانس علمی طی هفته آینده خبر داد و مطرح کرد: شورای شهر رفسنجان به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی سلامت مردم نقش دارد و مقالات علمی در بحث کرونا به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که امیدواریم نتایج تحقیقات به مرحله عمل و تولید مقوله علمی منجر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: تیمسار سیاری جانشین ارتش و حسینی معاون رئیس جمهور در مجلس هم در این کنفرانس دعوت شده‌اند که کار علمی ماندگاری شورای اسلامی شهر رقم خواهدزد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه در حوزه شهری نیز افزایش استانداردسازی المان‌های شهری، انجام پروژه‌های عمرانی و زیباسازی را مدنظر شورا است و باید طبق برنامه زمان‌بندی پیش برودعنوان کرد :پروژه خیابان انقلاب با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قرار بود انجام شود که شورای پنجم در مدت زمان سه روز مانده به پایان شورا قول ۹۰ روزه برای انجام آن داده، به دلیل اینکه از شریان حیاتی شهر است و طرح آن آماده نیست فعلا تعطیل شده و به محض آماده‌سازی طرح دو پیمانکار انتخاب و پروژه از سر گرفته خواهد شد.

 

 

 

 

مطالب مــرتبط