x
در صحن شورای اسلامی رفسنجان مطرح شد؛ ارائه سند راهبردی قرآن کریم توسط شورای عالی قرآن رفسنجان

در صحن شورای اسلامی رفسنجان مطرح شد؛ ارائه سند راهبردی قرآن کریم توسط شورای عالی قرآن رفسنجان

در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رفسنجان، سند راهبردی قرآن کریم با هدف توانمند سازی رفسنجان در امور قرآنی توسط شورای عالی قرآن رفسنجان جهت بررسی در صحن علنی شورای شهر ارائه شد. به گزارش روابط…


  • ۱۴۰۲/۰۵/۱۶

در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رفسنجان، سند راهبردی قرآن کریم با هدف توانمند سازی رفسنجان در امور قرآنی توسط شورای عالی قرآن رفسنجان جهت بررسی در صحن علنی شورای شهر ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر رفسنجان سند راهبردی قرآن کریم با هدف توانمند سازی رفسنجان در امور قرآنی توسط اعضای شورای عالی قرآن رفسنجان ارائه شد.

سید حسین رحیمی رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان در این جلسه با اشاره به لزوم آموزش مربیان قرآن مدارس، افزود: امور تربیتی در این سالها رشد نداشته است، با ارائه راهکارهای مناسب باید شاهد رشد قرآنی در سطح شهر باشیم.

وی ادامه داد: ورزش در جامعه بسیار مهم است اما باید به امور قرآنی هم اهتمام ورزید.

در ادامه محمد سلمه ای عضو شورای عالی قرآن رفسنجان با اشاره به آغاز به کار این شورا از سال ۹۵ در رفسنجان اظهار کرد: یکی از دغدغه های شورای عالی قرآن مسائل قرآنی شهر بوده که معضل سنگینی در شهر است.

عضو شورای عالی قرآن با ارائه سند راهبردی قرآن کریم در این جلسه بیان کرد: ازجمله موارد مطرح شده در این سند آموزش مربیان جلسات خانگی قرآن، استعدادیابی و شناسایی فعالین قرآنی، اجرای مسابقات قرآنی در مدارس و ایجاد انگیزه در قرآن آموزان، برگزاری دوره های قرآنی برای قشرهای مختلف قرآنی، آموزش مربیان موسسات قرآن و مدارس و … است.

سلمه ای دغدغه شورای عالی قرآن را کار روی مسائل قرآنی شهر و توانمند کردن شهر خواند و افزود: باید از پتانسیل هایی که در سطح شهر وجود دارد استفاده و شهر را به جایگاه خاص خود در مسائل قرآنی رساند.

وی بزرگترین معضل شهر را عدم وجود جلسات توانمند در حیطه قرآن خواند و عنوان کرد: آموزش و پرورش با توجه به اینکه پس از انقلاب متولی رسمی کارهای قرآنی در سطح مدارس بوده اما امروزه نیروی شاخص از نظر مربی و استعدادیابی در مدارس نیست و دانش آموزان با استعداد جذب نمی‌شوند.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، اعضای شورای شهر با کلیات طرح موافقت کردند و مقرر شد که تغییرات نهایی این طرح در کمیسیون فرهنگی انجام و جهت اجرا به شورای عالی قرآن ارجاع داده شود.

مطالب مــرتبط