x
رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان خواستار نظارت بر شهریه ثبت نامی مدارس در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شد/استفاده ازظرفیت های مؤسسات عام المنفعه جهت کمک به آموزش و پرورش شهرستان

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان خواستار نظارت بر شهریه ثبت نامی مدارس در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شد/استفاده ازظرفیت های مؤسسات عام المنفعه جهت کمک به آموزش و پرورش شهرستان

چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان در دفتر فرمانداری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان ، در این جلسه حسین رضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و…


  • ۱۴۰۱/۰۷/۰۷

چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان در دفتر فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان ، در این جلسه حسین رضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: مسئولیت سنگینی بر روی دوش مدیریت آموزش و پرورش و شورای آموزش و پرورش شهرستان در قبال ۶۰ هزار دانش آموز می باشد.

وی با اشاره به اینکه همین دانش آموزان امروز در آینده باید مسئولیت ها را بر عهده بگیرند، افزود: بحث آموزش در شهرستان خوب انجام شده است، اما در بحث پرورشی تا حدودی غفلت کردیم.

رضایی رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان به اهمیت و جایگاه مدارس اشاره نمود و ثبات مدیریت را، یکی از عوامل موفقیت آموزش و پرورش  دانست.

شفیعی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش  شهرستان  نیز در ابتدای این جلسه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و حلول ماه ربیع الاول را تبریک گفت و در ادامه اظهار داشت: آموزش و پرورش از نظر وضعیت مالی در مضیقه است و ازطرفی وضعیت فضای آموزشی مدارس مناسب و کافی نیست.

وی همچنین در ادامه به مسئله کمبود نیروی پرورشی و ورود تعداد زیاد نیروهای جدید الاستخدام کم تجربه در مقطع ابتدایی به آموزش و پرورش شهرستان اشاره نمود.

سید حسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه به پتانسیل بالای شورای آموزش و پرورش اشاره نمود و افزود: اعضای شورای آموزش و پرورش باید ورود به مدارس داشته باشند و از مدارس بازدید نمایند تا در اینصورت اطلاعات  و آگاهی کافی را جهت اتخاذ تصمیمات درست را داشته باشند.

وی همچنین خواستار نظارت بر شهریه ثبت نامی مدارس و هزینه کرد مناسب آن در بحث پرورشی شد.

محمد ریاحی از اعضای شوراری آموزش و پرورش با پیشنهاد بازدید و حضور در شوراهای آموزش و پرورش موفق در کشور در ادامه ابراز داشت: برای اینکه شورای آموزش و پرورش قوی داشته باشیم، حضور کلیه اعضای شورا در جلسات  الزامی است و همچنین زمان تشکیل جلسات باید مناسب باشد.

رضا اکبری کارشناس مسئول انجمن اولیا و مربیان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان و کارشناس شورای آموزش و پرورش نیز در این جلسه بیان کرد: پیش نیاز پرورش دادن، آموزش دادن است. و برای آموزش دادن، بدون تردید نیاز به امکانات و منابع کافی داریم.

لازم به ذکر است، در این جلسه سه موضوع در دستورکار شورای آموزش و پرورش شهرستان قرار گرفت:

دستور کار اول؛ بررسی وضعیت انجام مصوبات جلسات قبلی شورای آموزش و پرورش بود. که در این خصوص معاون آموزش ابتدایی، معاون آموزش متوسطه و همچنین معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی توضیحات خود را ارائه نمودند.

دستور کار دوم؛ مقرر شد، از ظرفیت های مؤسسات عام المنفعه جهت کمک به آموزش و پرورش شهرستان در زمینه های مختلف استفاده گردد.

دستور کار سوم : در خصوص تعیین میزان شهریه دریافتی مدارس بزرگسالان دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تصمیم گیری و مصوب شد.

 

مطالب مــرتبط