x
رفسنجان شهر «دوستدار سالمند» می شود

رفسنجان شهر «دوستدار سالمند» می شود

هفتمین کمیسیون بهداشت و محیط زیست به ریاست دکتر فاطمه کردستانی و با حضور شهردار و اعضای کمیسیون با محوریت شهر «دوستدار سالمند» برگزار شد.


  • ۱۴۰۲/۱۰/۰۷

به گزارش روابط عمومی شورای شهر رفسنجان، در این جلسه که رئیس اداره بهزیستی و هیات همراه، مشاورین اجرایی و علمی فرماندار در امور سالمندان و کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان حضور داشتند، در خصوص مسائل و مشکلات سالمندان بحث و گفتگو شد.

مشاور علمی فرماندار در امور سالمندان با اشاره به رشد جمعیت و افزایش سن سالمندی در کشور و شهرستان، به تشریح ویژگی های شهر دوستدار سالمند پرداخت.
وی شهر «دوستدار سالمند» را شهری دانست که تمامی افراد فارغ از سطح توانایی‌شان بتوانند در امنیت و استقلال کامل در جامعه حضور فعال داشته باشند.
راوری ادامه داد: مسئله سالمندی چالش جهانی است و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با راه اندازی کارگروه شهر «دوستدار سالمند» محقق خواهد شد.
وی افزود: اداره بهزیستی متولی امور سالمندان و فرماندار و شهردار نیز به ترتیب رئیس و دبیر کارگروه شهر «دوستدار سالمند» هستند.
در این جلسه شهردار رفسنجان ضمن اعلام همکاری برای طراحی پارک و فضای سبز به منظور استفاده بهتر سالمندان، گفت: ارائه خدمات سلامت شهروندی و تعیین فضای مناسب در پارک از جمله اقدامات شهرداری برای سالمندان است.
در این جلسه حجت الاسلام ارجمند رئیس کمیسیون اجتماعی شورا و دکتر فاطمه کردستانی رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا بعنوان مشاورین شورا و شهرداری در امور سالمندان معرفی شدند.
مطالب مــرتبط