x
شهر رفسنجان یک برند بزرگ برای استان کرمان است/اشتغال زایی برای ۲۰۰ نفردر حوزه سرمایه گذاری پایدار

شهر رفسنجان یک برند بزرگ برای استان کرمان است/اشتغال زایی برای ۲۰۰ نفردر حوزه سرمایه گذاری پایدار

نودو نهمین نشست شورای اسلامی شهر رفسنجان با دستور کار بررسی لوایح ارسالی از شهرداری واملاک آموزش وپرورش در صحن شورا برگزار شد.   به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان  در ابتدای نودونهمین نشست شورای شهر که باحضور…


  • ۱۴۰۱/۱۲/۱۶

نودو نهمین نشست شورای اسلامی شهر رفسنجان با دستور کار بررسی لوایح ارسالی از شهرداری واملاک آموزش وپرورش در صحن شورا برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان  در ابتدای نودونهمین نشست شورای شهر که باحضور رئیس واعضای شورای شهر ؛ شهردار ؛مدیر کل امور شهری و شوراهای استان کرمان ؛  رئیس اداره آموزش وپرورش و اداره ثبت اسناد واملاک در ساختمان شورا برگزار شد

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین به ارائه گزارش جامعی از عملکرد شورای شهر وشهرداری طی ماههای اخیر پرداخت.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان ضمن تاکید بر  اهمیت تعامل مثبت شهرداری و اداره ثبت در تسهیل و تسریع رسیدگی به مطالبات شهروندان، به ارایه توضیحاتی در خصوص مشکلات ثبتی تعدادی از اسناد مربوط به اراضی آموزش وپرورش وشهرداری پرداخت.

در ادامه رئیس اداره آموزش وپرورش حاضردر جلسه با پرداختن به اهمیت موضوع آموزش وپرورش و مشکلات این نهاد در تحقق مسائل مهم و کلیدی این نهاد بویژه مسایل با رویکردهای فرهنگی، خواستار همکاری و همراهی بیشتر شهرداری وشورای شهر بعنوان مهمترین نهاد خدمات رسان شهری با آموزش و پرورش شدو با بیان اینکه همکاری و تعامل بسیار خوبی میان آموزش و پرورش و شهرداری و شورای اسلامی شهررفسنجان وجود دارد و تلاش می کنیم این تعامل را افزایش دهیم

همچنین موضوع مربوط به املاک آموزش وپرورش و بحث وبررسی درمورد املاک مذکور ، از دیگر موارد مورد تاکید مدیر اداره آموزش و پرورش در نودودومین نشستشورای شهر  با رئیس واعضای شورای اسلامی شهر وشهردار رفسنجان بود.

در ادامه جلسه و پس از استماع مباحث و پیشنهادات مطروحه مقررشد مواردمطرح شده آموزش و پرورش برابر با قانون شهرداری ها پیگیری خواهد شد و کلیه اقدامات لازم جهت مناسبات مشترک کاری را انجام خواهند داد.

درادامه این نشست کاربخش رئیس اداره ثبت اسناد و املاک ضمن قدردانی از تعاملات اداری دو نهاد مذکور و صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک شهرداری توسط اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان، خواستار انجام تمامی مکاتبات ملکی شهرداری مناطق از طریق سامانه سیماد دولت به جهت مانع در برابرکلاهبرداری شد

همچنین در خصوص تعیین تکلیف املاک شهرداری و املاک مشترک با آموزش وپرورش بحث و تبادل نظر گردید.

در ادامه مهندس مجید کهنوجی اظهار کرد: مهندس شهسواری با وجود مشغله زیادی که در حوزه کاری خود دارند همواره بدنبال گره‌گشایی مشکلات شهرداری‌های استان هستند که این امر شایسته تشکر وقدردانی است.

شهردار رفسنجان بزرگترین دغدغه خود را بحث سرنوشت درآمدهای پایدار شهرداری برشمرد و گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری پایدار در حال حاضر سرمایه اولیه بیش از سه برابر افزایش قیمت پیدا کرده و خریدار هم دارد ضمن اینکه برای ۲۰۰ نفر هم اشتغالزایی داشته است.

وی با بیان این‌که شهرداری رفسنجان در حوزه درآمد پایدار در این دوره نفعی ندارد، افزود: این سرمایه‌گذاری برای آینده شهرداری رفسنجان بسیار ارزشمند است.

مهندس کهنوجی ضمن دعوت از آقای شهسواری و سایر شهرداران برای بازدید از طرح درآمد پایدار شهرداری رفسنجان در جهت کمک به شهرداری‌های کوچک در راستای دستیابی به درآمد پایدار اعلام آمادگی کرد.

شهردار رفسنجان همچنین مذاکره و تعامل با مسؤلان هواپیمایی در بحث از سرگیری پروازهای فرودگاه رفسنجان را از دیگر اقدامات در جهت ایجاد درآمد پایدار شهرداری عنوان کرد.

علی شهسواری درادامه این نشست بیان کرد: امروزه مهمترین نیاز کشور کار جهادی است که همواره مورد تاکید می باشد که خوشبختانه اقدامات جهادی مهندس کهنوجی بیانگر تصمیم درست شورای اسلامی شهر در انتخاب شهردار می باشد که از خدمات و زحمات شبانه روزی ایشان تشکر می کنم بخصوص بعد ازسیل که اوضاع شهر بسیار نابسامان بود و از نزدیک شاهد تلاش ها و سختی هایی که شهردار می کشید بودم اما با مدیریت جهادی ایشان امروز انصافا چهره شهر خیلی عوض شده است که بی شک همراهی وهمدلی رئیس و اعضای شورا باعث شده شهر رفسنجان بدون حاشیه در مسیر پیشرفت حرکت نماید.

وی همچنین سکانداری دکتر فداکار بعنوان یک استاندار بومی را یک فرصت برای استان وشهر رفسنجان برشمرد که می توان حداکثر استفاده را از این مزیت را برد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان با اشاره به بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی شهرداری رفسنجان درسال‌جاری بیان کرد: تا امروز۹۵۸ میلیارد از بودجه محقق شده است که دو سوم آن حاصل تلاش شهردار وشورای اسلامی شهررفسنجان بوده است که جای بسی تشکر وقدردانی دارد ویک سوم آن ماحصل ارزش افزوده واعتبارات ملی بوده است.

شهسواری میزان سهمیه قیر رایگان که سال گذشته به شهرداری رفسنجان اختصاص داده شده بودرا۵۵۲تن اعلام کردو گفت: در سال جاری این سهمیه مقدار۱۱۵۰ تن پیش بینی شده است.

وی با ضروری خواندن بحث پسماند ،سرمایه گذاری پایدار شهرداری وسگ های بلاصاحب که مزاحمت های بسیاری برای شهروندان بوجود آوردند و… از شهردار و شورای اسلامی خواست اجرا و حل این مسائل را از اولویت های خود قرار دهند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان توجه به مسایل فرهنگی و آموزشی شورای اسلامی شهررفسنجان را ستود وگفت: شورای شهر وشهرداری رفسنجان نسبت به سایر شهرهای استان به مسائل آموزش حساسیت بیشتری دارند

مطالب مــرتبط