x
ضرورت توجه به کودکان دارای اختلال اتیسم در رفسنجان

ضرورت توجه به کودکان دارای اختلال اتیسم در رفسنجان

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا گفت: ضروری است ارگان های دولتی و غیردولتی با ورود به مسائل فرهنگی و اجتماعی، مرکز مستقلی برای کودکان اتیسم راه اندازی کنند.


  • ۱۴۰۲/۰۹/۲۹

به گزارش روابط عمومی شورای شهر رفسنجان، فاطمه کردستانی در مراسم شب یلدا ویژه کودکان اوتیسم، اظهار کرد: اختلال اوتیسم طیفی از اختلالات عصبی رشدی است که در هنگام نوزادی در مغز بروز می کند و با افزایش سن بهبود می یابد.

وی با اشاره به اختلالات رفتاری در بیماران افزود: این بیماری بدون علامت بوده و کودکان مبتلا به آن مشکلاتی در ارتباطات کلامی و غیرکلامی دارند که باعث انزوای اجتماعی آنان می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت شورا ادامه داد: این بیماری بطور قطعی قابل درمان نیست و همزمان می توان با رفتار درمانی، گفتار درمانی و داروهای خاص کنترل و سیر آن را به سمت بهبودی سوق داد.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی افراد و تشخیص به موقع اتیسم، تصریح کرد: در شهرستان رفسنجان کودکان مبتلا در کنار سایر دانش آموزان در مدارس عادی تحصیل و در آینده به افراد متخصص و تحصیل کرده تبدیل می شوند.

دکتر کردستانی به بازدید اعضای شورای شهر از مرکز اتیسم عاطفه اشاره کرد و گفت: رفسنجان پتانسیل بالقوه دارد که باید بالفعل شود و با وجود خیرین و مسئولین دغدغه مند باید مکانی در اختیار کودکان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: ضروری است شورای شهر علاوه بر توجه به پروژه های عمرانی و مسائل فرهنگی اجتماعی برای ایجاد مرکز مستقل اتیسم نیز اقدام کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا تاکید کرد: با همکاری سازمان های متولی و مردم نهاد فضایی مستقل برای این کودکان مهیا شود تا کودکان در آن محیط تربیت و آموزش های لازم را بیاموزند.

وی اظهار کرد: وجود ارزشمند خیرین و منبع درآمدی همچون مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در برآورده ساختن خواسته های آنان سهم بسزایی دارد.

در پایان رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رفسنجان از زحمات خانم مرادی مدیر مرکز اتیسم عاطفه که طی سالیان طولانی دغدغه حمایت از این کودکان را داشت، تشکر کرد.

مراسم شب یلدا ویژه کودکان اتیسم به همت مرکز اتیسم عاطفه رفسنجان و با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر، شهردار و دیگر مسئولین در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

مطالب مــرتبط