x
مروری بر عملکرد اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان در هفته ای که گذشت.

مروری بر عملکرد اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان در هفته ای که گذشت.

منتخبین مردم در شورای شهر رفسنجان، هفته گذشته را با برپایی چند جلسه رسمی و فوق العاده در ساختمان شورا ، بازدید از پروژه های عمرانی واماکن گردشگری وفضای سبز و دیدار با شهروندان، برگزاری نشست های مختلف درقالب کمیسیون…


  • ۱۴۰۱/۰۴/۱۴

منتخبین مردم در شورای شهر رفسنجان، هفته گذشته را با برپایی چند جلسه رسمی و فوق العاده در ساختمان شورا ، بازدید از پروژه های عمرانی واماکن گردشگری وفضای سبز و دیدار با شهروندان، برگزاری نشست های مختلف درقالب کمیسیون های تخصصی شورا و حضور در برنامه های مناسبتی محلی و ملی به اتمام رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان ، اعضای این نهاد مردمی طی این مدت با برپایی دو جلسه رسمی و یک جلسه فوق العاده شورا به ریاست سیدحسین رحیمی در سالن جلسات شورای شهر و با حضور اصحاب رسانه(پایگاه خبری خانه خشتی ؛ روراستی و فیروزه کویر) برگزار نمودند و طی آن با بررسی لایحه های ارسالی پس از اخذ نظرکارشناسان مورد وثوق ، نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند که لوایح مصوبه جهت تاییدیه نهایی به کمیته انطباق ارجاع داده شد که از جمله نامه های مطرح شده می توان به نامه های شهرداری مربوط به نحوه مشارکت مردم در احداث پارکینگ؛ طرح مطالعاتی تصفیه فاضلاب شهری؛ طرح مطالعاتی فرونشست زمین ؛سامانه نظام جامع پیشنهادات اشاره کرد.

این گزارش حاکی است؛ نامه مربوط به نامگذاری معابر و خیابان های سطح شهر مطرح و توسط اعضای شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذگردید که می توان به تغییر نام شهرک سپاه به شهرک رسالت ؛ نامگذاری پارک محله ای خیابان ولیعصر(عج) به نام گل نرگس ؛ کوچه شهید محمدی ۱۸ به نام شهیدان کدخدایی و … اشاره کرد.

نمایندگان مردم درشورای شهر همچنین در یکی از جلسات هفتگی خود میزبان خدام رضوی بودند و به بیان دیدگاه ها و راهکارهای خود در راستای احداث چایخانه رضوی در رفسنجان پرداختند.

همچنین رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان با حضور در ساختمان شورا ؛ طی روزهای هفته و در قالب برنامه ملاقات عمومی با شهروندان دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند؛ رویکردی که که در مجموع به حل و فصل مسایل بیش از ۶۰ پرونده انجامید و با دستاورد رسیدگی به موضوعات حقوقی، درآمد، نوسازی، ماده صد، معماری و شهرسازی پرونده های مراجعین از طریق اخذ نظر کارشناسان مربوطه همراه بود.

بر پایه این گزارش، در دو هفته گذشته دو کمیسیون عمران ؛ معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر رفسنجان به ریاست مهندس علی میربابایی با برپایی جلسه در سالن جلسات شورا به بررسی لوایح ملکی شهرداری پرداختند و بر لزوم جامع بودن مستندات لوایح ملکی شهرداری تاکیدکردند؛ چنانچه این دست لوایح دریافتی از شهرداری فاقد نظر کارشناس رسمی باشد به دلیل ناقص بودن مستندات لازم جهت تصمیم گیری از دستور کار خارج می شود.

اعضای این کمیسیون همچنین طی این مدت از چند پرونده ملکی در شهر بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت آنها قرار گرفتند.ازحضور سیدحسین رحیمی رئیس شورای شهر رفسنجان در نشست مشترک شهرداران و بخشداران رفسنجان و انار که در تهران برگزار شد می توان به عنوان بخش دیگر عملکرد نمایندگان مردم در شورای شهر یاد کرد.

این گزارش می افزاید،برپایی کمیسیون فرهنگی ؛ ورزش وجوانان شورای شهر به ریاست سیدابراهیم صباغ جعفری و کمیسیون بانوان شورای شهر به ریاست دکتر مه لقا حکمت بخش دیگری از اقدامات منتخبین مردم در دو هفته گذشته بود که به ترتیب به تصمیم گیری در خصوص نامه پیشنهاد شهرداری مبنی بر بازروایی واقعه غدیر ؛ اختتامیه المپیاد ورزشی محلات؛ برگزاری جشن عید غدیر ؛ در سی ویکمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر ، انتخاب مسئول فرهنگسرای بانوان و آغاز به کار این فرهنگسرا در پنجمین جلسه کمیسیون بانوان شورای شهر اشاره کرد.

گفتنی است؛ نشست شورای شهرستان به ریاست مجید صفریان با حضور اعضا (نمایندگانی از شورای شهرهای کشکوئیه ؛ بخش مرکزی ؛ بهرمان؛ صفائیه ؛ جوادیه الهیه فلاح؛ سرچشمه )درصحن شورا با هدف بررسی مسائل و مشکلات مربوط به شهرستان در حوزه های مختلف از جمله راه های روستایی ، آب ؛ آنتن دهی و….برگزار شد.

بر پایه این گزارش، از حضور رئیس واعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان در آیین افتتاح مرکز درمان وباز توانی بانوان ؛ کمیته های فنی عمرانی وشهرسازی شهرداری ؛ کمیسیون عالی مناقصات ؛ اختتامیه کارگاه طلایه داران عفاف؛ آیین کلنگ زنی مرکز اشتغالزایی نیلوفران آبی ؛ بازدید از پروژه های زیباسازی؛ سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری ؛ بوستان های در حال احداث و نمایشگاه هنرکده دریا می توان به عنوان دیگر اقدامات اعضای شورای مردمی ششم برشمرد.

همچنین دیدار نمایندگان مردم درشورای شهر رفسنجان با مدیران ارشد مدیریت شهری در شهر سیرجان و بازدید از اماکن گردشکری و عمرانی در جهت بررسی وضعیت موجود شهررفسنجان از دیگر اقدمات منتخبین مردم در پارلمان محلی شهر رفسنجان در هفته گذشته بود.

یادآور می شود رئیس واعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان با حضور در دادگستری شهرستان رفسنجان ضمن دیداربا مسئولین قضایی ؛ هفته قوه قضائیه را به رئیس دادگستری ؛ دادستان ؛ روسای شعب دادگستری و دادسرای شهرستان رفسنجان تبریک گفتند.

همچنین رئیس واعضای شورای شهر رفسنجان با حضور در صحن شورا و برپایی جلسه فوق العاده به ریاست سیدحسین رحیمی وبا هدف بررسی لوایح ارسالی شهرداری وکمیسیون های تخصصی شورا به هفته پر کار خود پایان دادند.

مطالب مــرتبط