x
همایش بزرگداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در رفسنجان برگزار شد

همایش بزرگداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در رفسنجان برگزار شد

همایش بزرگداشت هفته جهانی تغذیه با شیرمادر با حضور دکتر فاطمه کردستانی رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رفسنجان، جمعی از مسئولین و سفیران سلامت حوزه بهداشت در سالن شهید زکریا دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شد.  …


  • ۱۴۰۲/۰۵/۲۰

همایش بزرگداشت هفته جهانی تغذیه با شیرمادر با حضور دکتر فاطمه کردستانی رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رفسنجان، جمعی از مسئولین و سفیران سلامت حوزه بهداشت در سالن شهید زکریا دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، دکتر فاطمه کردستانی رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رفسنجان در این مراسم اظهار داشت: تغذیه با شیر مادر بهترین سرآغاز زندگی برای هر نوزاد است، به همین مناسبت در سال ۱۹۹۰ میلادی سازمان جهانی بهداشت و سازمان یونیسف برای این برنامه اصول و استانداردهای جهانی تدوین کردند و از آن پس هر ساله ۱ لغایت ۷ آگوست مصادف با ۱۰ لغایت ۱۶ مرداد ماه به نام هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است.

وی با اشاره به منابع اسلامی در خصوص تغذیه با شیر مادر افزود: درست است شیر دادن امری طبیعی است، اما آسان نیست. یک مادر برای شروع و تداوم این پروسه باید از حمایت‌های خاصی از جانب خانواده و جامعه برخوردار باشد، برای همین امسال شعار «نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل در جامعه، خانواده و محل کار» انتخاب شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رفسنجان ادامه داد: ما منتخبین شما در شورای ششم اسلامی شهر رفسنجان و شهرداری در حوزه سلامت سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و بخشنامه های مربوط را پیگیری می کنیم و کمیسیون بهداشت با توجه به جایگاه و اهمیت این موضوع حمایت‌های خاص و ویژه‌ای خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تاکید شده است که باید برای این امر یعنی  شیردهی مادران شاغل در تمامی ادارات برای مادران شیرده فضای ویژه‌ای در نظر گرفته شود، ان شاءالله در صدد هستیم با همکاری سایر ادارات با محوریت فرمانداری این کار را انجام دهیم.

در ادامه دکتر علیرضا عرب علیدوستی؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان،  هفته جهانی تغذیه با شیر مادر را گرامی داشت و افزود: برای  کودکان شیرخوار هیچ چیزی ارزان‌تر، قابل دسترس تر و کامل تر از شیر مادر وجود ندارد. علیدوستی بیان کرد: ما مسئولین باید به سمتی پیش برویم تا شرایط شیردهی مادران جامعه را در محیط کار و در مکان های عمومی فراهم کنیم.

وی با اشاره به نگاه جدید سازمان جهانی بهداشت به تغذیه با شیر مادر ابراز امیدواری کرد که با همت مسئولین بتوانیم هرچه سریع تر فضاهای مناسب  برای مادران شیرده در شهر و مکان های عمومی فراهم کنیم.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدیه، از مشاوران و حامیان شیردهی و برندگان مسابقه سالمندی و جوانی جمعیت تقدیر به عمل آمد.

مطالب مــرتبط