x
گرامیداشت روز صنایع دستی در رفسنجان

گرامیداشت روز صنایع دستی در رفسنجان

به مناسبت گرامیداشت هفته ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی، جشنی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مردم شهرستان در محل خانه حاج آقا علی رفسنجان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، روز گذشته، فعالی…


  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۱

به مناسبت گرامیداشت هفته ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی، جشنی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مردم شهرستان در محل خانه حاج آقا علی رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، روز گذشته، فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در سفر یکروزه خود به رفسنجان با همراهی صباغ جعفری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رفسنجان، فرماندار رفسنجان و جمعی دیگر از مسئولین به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و هفته ملی صنایع دستی وهنرهای سنتی، از چند کارگاه تولید صنایع دستی رفسنجان بازدید کرده و سپس با حضور درجشنی که به همین مناسبت در خانه حاج اقا علی رفسنجان برگزار شد از فعالین حوزه صنایع دستی تقدیر کردند.

فریدون فعالی مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این جشن اظهار داشت: مدت ماندگاری مسافر در استان کرمان را در خانه تاریخی حاج آقاعلی نصف روز اضافه تر کردیم که هرچه ماندگاری مسافر را در شاخص های گردشگری بیشتر کنیم می توان از شرایط بهتر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه خانه خشتی جهان در رفسنجان در حال ثبت جهانی شدن است و این برای ما یک فرصت مطلوب به شمار می رود، افزود: ۷ اثر ثبت جهانی در استان کرمان وجود دارد؛ ۱۰۱ رشته صنایع دستی در کرمان و بیش از ۷۰ هزار هنرمند، ۵۰۰ میلیارد تومان تولید محصولات صنایع دستی در سال و ۲۲۶ هزار دلار صادرات صنایع دستی استان را دارا هستیم.

فعالی با بیان اینکه باید از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری بهره وری کرد، تصریح کرد: صنایع دستی مس در استان کرمان تولید می شود اما مواد اولیه آن از سرچشمه تأمین نمی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه باید بستری برای فروش محصولات صنایع دستی فراهم شود گفت: اگر چراغ خانه حاج آقا علی روشن شده و محصولات صنایع دستی در آن عرضه می شود بیشتر نگاه دیده شدن را داراست.

وی خاطر نشان کرد: در استان کرمان ۱۰ هزار نفر سهمیه بیمه هنرمندان در کل کشور داشتیم که ۵۷۱ نفر از استان کرمان به صندوق بیمه هنرمندان و صنایع دستی معرفی شدند.

 

 

مطالب مــرتبط