x
آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر کوتاه ” آن ” در سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر کوتاه ” آن ” در سینما آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

حضور سیدابراهیم صباغ جعفری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر کوتاه ” آن ” برگزار شد به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر کوتاه ” آن ”…


  • ۱۴۰۱/۰۳/۲۶

حضور سیدابراهیم صباغ جعفری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر کوتاه ” آن ” برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر کوتاه ” آن ” با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیر روابط‌ عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، معاون سیاسی فرماندار رفسنجان و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و دیگر مسئولان شهرستان برگزار شد ودر این جشنواره از شاعران راه‌ یافته به مرحله نهایی جشنواره تجلیل شد.

مجتبی احمدی دبیر دوّمین جشنواره ملّی شعر کوتاه ” آن ” در این اختتامیه یاد مسعود احمدزاده و منصور اوجی دو شاعر استان کرمان را گرامی داشت که امسال از جمع شاعران پر گشودند و اظهار کرد: نخستین جشنواره ملّی شعر کوتاه ” آن” در سال ۱۳۹۰ برگزار شد که همراه با داستان هم بود.

وی افزود: در آن جا مطرح شد که جشنواره اختصاصی برای شعر کوتاه برگزار شود که منجر به دومین جشنواره ملّی شعر کوتاه ” آن ” شد.

احمدی با اشاره به اینکه شعرا از کشورافغانستان و ایرانیان مقیم روسیه هم در این جشنواره شرکت داشتند بیان کرد: در جشنواره حاضر بیش از ۹۰۰ شاعر از سراسر کشور شرکت و بیش از ۹ هزار اثر شعر کوتاه ارسال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم در این آئین اظهار کرد: از مدیران مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به عنوان حامی فرهنگ و هنر و به دلیل این دور همی شاعرانه و برگزاری دومین جشنواره ملّی “آن” قدردانی می ‌کنم.

محسن روحی بیان کرد: در این مسیر باید گام‌های محکم و استوار برداشته شود و برپایی چنین جشنواره هایی در حوزه شعر باعث توسعه فرهنگ و هنر می ‌شود.

وی افزود: هنر در تمامی دنیا وسیله ابراز عقیده ها بوده و شعر هم پدر هم مادر هنر ها است و شعر از دیر باز در زندگی ما ایرانیان وجود داشته و روز به روز بر توسعه و گسترش آن افزوده می شود.

در ادامه مدیر روابط‌عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم اظهار کرد: از بین آثار ارسالی با انجام داوری ها ۱۹ شاعر به مرحله نهایی راه یافتند.

روح الله ابوالهادی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش شعر کوتاه سنتی و شعر کوتاه نو برگزار شد و از هر بخش سه نفر برگزیده نهایی انتخاب شدند.

ابوالهادی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان از سراسر کشور ازجمله از اصفهان، خراسان رضوی، ایلام، آذربایجان غربی، تهران، چهارمحال و بختیاری به جشنواره اثر ارسال کردند.

دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر کوتاه “آن” هم در این آئین گفت: نخستین دوره جشنواره شعر کوتاه “آن” با همکاری حوزه هنری استان کرمان برگزار شد.

سیدعلی میرافضلی افزود: در دی ماه سال گذشته فراخوان جشنواره ارائه شد و بهمن‌ماه سال گذشته آخرین مهلت ارسال آثار بود که بیش از ۹۰۰ نفر با بیش از ۹هزار اثر در این جشنواره شرکت کردند.
وی تصریح کرد: اسفندماه سال گذشته داوری اولیه جشنواره آغاز شد که در هر بخش، سه داور این کار را برعهده داشتند و در مرحله نخست داوری، آثاری از ۸۰ تا ۱۰۰ شاعر در هر بخش از میان شرکت‌کنندگان، برای مرحله دوم داوری انتخاب شد.

میرافضلی ادامه داد: داوری نهایی در هر دو بخش شعر کوتاه سنتی و شعر کوتاه نو، توسط پنج داور انجام شد و درمجموع در دو بخش، ۱۹ شاعر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

مطالب مــرتبط