x
آیین گشایش نخستین سوگواره هنر «خیمه آه» در رفسنجان

آیین گشایش نخستین سوگواره هنر «خیمه آه» در رفسنجان

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان نخستین سوگواره هنر «خیمه آه»، با هدف پاسداشت و اعتلای فرهنگ عاشورایی در بوستان شهید مطهری رفسنجان گشایش یافت.   به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، سید حسین رحیمی رییس…


  • ۱۴۰۲/۰۵/۰۲

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان نخستین سوگواره هنر «خیمه آه»، با هدف پاسداشت و اعتلای فرهنگ عاشورایی در بوستان شهید مطهری رفسنجان گشایش یافت.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، سید حسین رحیمی رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان در این آیین ضمن تشکر از شهرداری رفسنجان به پاس حضور فعال و شایسته این مجموعه در زمینه های فرهنگی در نقاط مختلف شهر، اظهار داشت: هنر هنرمند این است که هنر خود را در سطح شهر به منصه عامه بگذارد و مردم بتوانند از هنر هنرمند حداکثر استفاده را بکنند.

وی برگزاری این سوگواره را موجب تسری بیش از پیش فرهنگ حسینی و عاشورایی در شهر خواند و افزود: نسل جوان و نوجوان باید با فرهنگ عظیم حسینی آشنا شوند.

 

در ادامه مجتبی میرزمانی رییس اداره سیما، منظر شهری شهرداری رفسنجان هدف از برگزاری این سوگواره را پاسداشت و اعتلای فرهنگ عاشورایی با اجرای آثار نقاشی برروی خیمه های پارچه ای توسط هنرمندان عنوان کرد.

وی افزود: فراخوانی با همت معاونت فرهنگی و اداره سیما، منظر شهری شهرداری تهیه شد، در این فراخوان ۳۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد که هفت اثر طی داوری انتخاب و مرحله نهایی رسید.

میرزمانی با اشاره به اینکه این فراخوان برای اولین بار در استان و یا کشور اتفاق می افتد که مشابه آن تا بحال دیده نشده است، تصریح کرد: در این سوگواره از دو استاد مطرح در این زمینه استادان رحیمی و خاندانی دعوت شده است که دستی بر قلمی عاشورایی دارند تا در کنار هنرمندان هنرنمایی کنند و شرکت کنندگان از هنر این بزرگواران استفاده کنند.

 

مطالب مــرتبط