x
اتمام کار مرمت و بازسازی بازار تاریخی رفسنجان در پایان سال جاری

اتمام کار مرمت و بازسازی بازار تاریخی رفسنجان در پایان سال جاری

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز در سفر یک روزه خود به رفسنجان از اتمام کار مرمت و بازسازی بازار تاریخی رفسنجان در پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر…


  • ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز در سفر یک روزه خود به رفسنجان از اتمام کار مرمت و بازسازی بازار تاریخی رفسنجان در پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، صبح امروز علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر یک روزه خود به رفسنجان با همراهی رییس و اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، فرماندار رفسنجان، شهردار رفسنجان و جمعی از مسئولین شهرستانی از بازار تاریخی و قدیمی رفسنجان و خانه حاج آقا علی بازدید کردند.

دارابی با تاکید بر روند تسریع بازسازی، مرمت و مقاوم سازی بازار تاریخی رفسنجان اظهار داشت: در دولت سیزدهم در بازسازی و بهسازی اعتباراتی را در نظر گرفته ایم، با کمک شهرداری و اداره میراث فرهنگی این کار سامان می یابد، امیدوار هستیم که در پایان امسال جشن اتمام کار را شاهد باشیم.

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه شهرداری و اداره میراث فرهنگی استان کرمان باید برای بازسازی این فضا بودجه ای را در نظر بگیرند افزود: بازار تاریخی تاثیر بسیار زیادی در رونق کسب و کار خواهد داشت، ما باید شرایط زندگی مردم را بهتر فراهم کنیم این کار با همت بلند مسئولان تحقق پیدا میکند.

در ادامه سفر یکروزه قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از خانه حاج آقا علی رفسنجان بازدید به عمل آمد.

دارابی با اشاره به اینکه بزرگترین خانه خشتی جهان، در نوروز ۱۴۰۲ از مکان های پر بازدید در استان و رفسنجان بوده است خاطر نشان کرد: بناهای بزرگی در استان کرمان و شهرستان رفسنجان قرار دارد، ۳۵ هزار اثر ثبت شده تاریخی با بودجه های محدود وجود دارد که دولت امکان مرمت همه آنها را ندارد، این امر نیاز به نهضت بزرگی از سوی مردم و خیرین دارد و شرکت ها و دستگاه هایی که باید مسئولیت های اجتماعی خود را ایفا کنند.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه ما برای ده سال آینده فهرست بلند بالایی از آثاری که باید آماده ثبت جهانی شوند داریم، تصریح کرد:رفسنجان شهر قیام و انقلاب وشهر دیار مردان بزرگ است، استان کرمان رتبه اول ایران را در این حوزه دارد، هفت اثر ثبتی جهانی دارد؛ امسال دو کاروانسرا از ۵۶ کاروانسرا ثبت میشود که برای استان کرمان است.

وی در خصوص برنامه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه صنایع دستی عنوان کرد: یکی از برنامه های ما ارزشیابی هنرمندان صنایع دستی و سنتی است.

دارابی تدوین سند ملی صنایع دستی کشور را از برنامه های مهم دیگر خواند و افزود: در نوروز ۱۴۰۲ بیش از ۹۰۰ بازارچه صنایع دستی با دستور رییس جمهور برای اولین بار در ورودی های شهر ها سامان یافتند، همچنین اهدا هدایایی به مقامات خارجی از صنایع دستی مصوب شده است که رونق بسیار مهمی در کسب و کار است.

 


 

مطالب مــرتبط