x
ازبررسی طرح‌ تله متری واحداث بزرگترین مخزن آب استان تا کارگاه تولیدی برتر در بازدید شورای ششم

ازبررسی طرح‌ تله متری واحداث بزرگترین مخزن آب استان تا کارگاه تولیدی برتر در بازدید شورای ششم

بازدید میدانی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهراز طرح‌ تله متری واحداث  بزرگترین مخزن آب استان ؛ تصفیه خانه آب شرب و کارگاه تولیدی پوشاک بانو انجام شد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان صبح سه شنبه ۲…


  • ۱۴۰۰/۰۹/۰۳

بازدید میدانی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهراز طرح‌ تله متری واحداث  بزرگترین مخزن آب استان ؛ تصفیه خانه آب شرب و کارگاه تولیدی پوشاک بانو انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان صبح سه شنبه ۲ آذرماه رئیس واعۻای شورای اسلامی شهر رفسنجان از سیستم هوشمند تله متری ؛ مخزن ۱۵ هزارمتر مکعبی ؛ تصفیه خانه آب شرب شرکت آبفا و کارگاه تولیدی هیئت اعظم بانوان بازدید کردند.

در این بازدید ابتدا سید حسین رحیمی رئیس ؛ مهندس میربابایی ؛ مهندس کهنوجی ؛ جناب آقای صباغ جعفری ؛ حجت الاسلام ارجمند و سرکارخانم دکتر حکمت اعضای شورای شهر با حضور در شرکت آبفا شهرستان رفسنجان ضمن دیدار با مهندس چرخ انداز رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان از طرح جامع سیستم هوشمند(تله متری) بازدید نمودندو از نزدیک در جریان فرایند کنترل کیفی؛ بهداشت و مراحل مختلف آبرسانی آب آشامیدنی در سطح شهرستان (کلیه پارامترهای الکتریکی و هیدرولیکی و کیفی) و خطوط انتقال آب قرار گرفتند.

در این بازدید رئیس اداره آبفای شهرستان رفسنجان به تشریح طرح‌های آب‌رسانی موجود وهمچنین در دست احداث شهرستان پرداخت و افزود: تأمین و توزیع آب شرب شهروندان با تلاش شبانه‌روزی کارکنان و با اجرای طرح‌های مختلفی شامل حفر و راه‌اندازی چاه‌های جدید، اجرای خطوط انتقال و دیگر پروژه‌های آب‌رسانی انجام می‌شود.

مهندس حسین چرخ انداز بیان کرد: سالانه مطابق برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص اعتبارات عمرانی عملیات اصلاح و نوسازی شبکه‌های آب‌رسانی باهدف مدیریت مصرف و جلوگیری از تلفات آب انجام می‌شود و هم‌زمان با توسعه فضای شهری شبکه آب‌رسانی نیز توسعه پیدا می‌کند.

وی باتشریح عملکرد طرح جامع سیستم هوشمند تله متری افزود: از مزیت‌های این سیستم این است که کلیه پارامترهای الکتریکی و هیدرولیکی و کیفی را نشان میدهد ویک سیستم کمک‌کننده در سه زمینه جلوگیری از هدررفت آب و مدیریت شبکه و کنترل میباشد.

در این بازدید  سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهررفسنجان  با ابراز رضایت از پیشرفت طرح آبرسانی در سطح شهر ؛ در جهت افزایش همکاری دو طرف در خصوص مسائل شهری و رفاه شهروندان به خصوص در حوزه آب و فاضلاب تاکید کرد.

در ادامه بازدید رئیس واعضای شورای شهر به همراه شهرداررفسنجان و رئیس و مدیران شرکت آبفا شهرستان از مخزن ۱۵هزار مترمکعبی در حال احداث بازدید نمودند.

دراین بازدید رئیس اداره آبفا شهرستان رفسنجان با اشاره به اجرای طرح مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی در شهرستان رفسنجان گفت: این مخزن بزرگترین مخزن آب استان؛ از سال ۹۸ آغاز و تا کنون ۸۰ درصداین طرح اجرا شده است و پیش بینی میشود این مخزن تا پایان سال به بهره‌برداری برسدو برای اتمام آن ۲۵ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

در ادامه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر رفسنجان ازتصفیه خانه آب شرب شهرستان رفسنجان  بازدید نمودند در این بازدید شهرداررفسنجان ؛ رئیس وجمعی از مدیران شرکت آبفا شهرستان هم حضور داشتند.

در حاشیه این بازدید مهندس تقی زاده مدیر اجرایی این طرح عنوان کرد: با احداث این تصفیه خانه تمام عناصر فلزی آب برای مردم رفسنجان تصفیه شده و مردم از نعمت آب صد درصد مطلوب تری بهره مند خواهند شد.

وی با تشریح جزئیات این طرح افزود: عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شرب با اعتباری بالغ بر ۱۷۰  میلیارد تومان توسط شرکت ملی صنایع مس ایران آغاز شده و طبق تعهد پیمانکار، ۱۸ ماهه باید این تصفیه خانه ساخته و به بهره برداری برسد.

مهندس تقی زاده نیزبا اشاره به اینکه این نخستین تصفیه خانه آب شهر رفسنجان است اظهارداشت: این تصفیه خانه از نوع متعارف با ظرفیت ۹۳۰ لیتر در ثانیه، ۸۰  هزار مترمکعب در شبانه روز و ۳۰ میلیون مترمکعب در سال است .

مدیرپروژه با اشاره به اینکه این تصفیه خانه توسط شرکت صنایع مس ایران  در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع احداث می شود ادامه داد: در طول اجرای این پروژه برای ۱۰۰  نفر و در زمان بهره برداری برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد و همچنین در مجاورت این تصفیه خانه ۴۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره ساخته خواهد شد.

در پایان بازدید سه شنبه ۲ آذرماه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر  از کارگاه تولیدی هیئت اعظم بانوان (پوشاک بانو) بازدید نمودند و از نزدیک در جریان میزان تولید و مشکلات این مجموعه قرار گرفتند و در جهت رفع مشکلات مذکور اعلام آمادگی نمودند و قول مساعدت دادند .

مطالب مــرتبط