x
از اهمیت تعامل اصناف و شورای شهر تا بررسی نقش مساجد در توسعه محله ای درصحن شورا

از اهمیت تعامل اصناف و شورای شهر تا بررسی نقش مساجد در توسعه محله ای درصحن شورا

  سی و پنجمین نشست شورای اسلامی شهر رفسنجان به ریاست سیدحسین رحیمی و باحضور اعضای شورای شهر وشهردار رفسنجان وبا هدف قرائت وبررسی  نامه های اداری و مصوبات کمیسیون های تخصصی شورای شهردر صحن شورا برگزار شد.   به…


  • ۱۴۰۰/۱۱/۱۶

 

سی و پنجمین نشست شورای اسلامی شهر رفسنجان به ریاست سیدحسین رحیمی و باحضور اعضای شورای شهر وشهردار رفسنجان وبا هدف قرائت وبررسی  نامه های اداری و مصوبات کمیسیون های تخصصی شورای شهردر صحن شورا برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان سید حسین رحیمی در سی و پنجمین نشست شورای اسلامی شهر رفسنجان با اشاره به اینکه مبلغ ۵۶ میلیارد بابت بدهی های قبل شهرداری پرداخت شده است بیان کرد: کارهای عمرانی اصلی به زودی آغاز و اطلاع‌رسانی خواهد شدو تمام تلاش شورای شهر و شهرداری در جهت رضایتمندی شهروندان خواهد بودو قطعاً با رویکرد مدیریت شهری، شهروندان تحولات خوبی را به طور محسوس در محلات خود مشاهده خواهند کرد.

 

رئیس شورای اسلامی شهررفسنجان افزود: نگاه شورای ششم به محلات شهر ویژه خواهد بود و سعی خواهیم کرد پروژه‌های شهری را با استفاده از ظرفیت مردم محلات اجرا کنیم.

 

بر اساس این گزارش گفتنی است شناسایی دغدغه‌ها، نیازها، اولویت‌ها و درخواست‌هایی که مردم درشهر رفسنجان دارند، می‌تواند مبنای سیاست گذاری‌های شورای شهر باشد؛ از همین رو برنامه ثابتی برای حضور اعضا و شهردار در مساجد و پاسخگویی آن‌ها به سوالات و دغدغه‌های شهروندان تحت عنوان «به وقت مردم» تمهید شده است.

 

شهردار رفسنجان  با تاکید بر اینکه در شهر باید نشانه‌ها معرف آن باشد و مهمترین معرف یک شهر اسلامی مساجد آن است، تصریح کرد: در صدد هستیم نشانه‌هایی که نشانه‌های هویت دینی شهر است را بهتر ببینیم، قرار است مساجد، نشانه هویتی شهر باشد.

 

مجید کهنوجی با تاکید بر اینکه نیازهای شهر باید برطرف و بهترین نقاط شهر مساجد آن باشد، خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده شهرداری ردیفی برای مساجد پیش‌بینی می‌کنیم و از این مسیر مساجد نسبت به شرایط فعلی در شهر تجلی می‌یابند.

 

در این نشست بر نقش مساجد در توسعه فرهنگی و مدیریت(رویکرد محله محوری) ولزوم احیای طرح «مسجد محوری» توسط شهرداری و شورای شهر در بحث وتبادل نظر شد

 

در ادامه جلالی رئیس اتاق اصناف با حضوردرسی وپنجمین  نشست شورای شهر عنوان کزد:  تعامل بیش از پیش اصناف، شورای شهر و شهرداری ها می تواند راهکار مهمی در حل مشکلات و معضلات اصناف باشد بنابراین رویکرد جامع و متمرکز در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات در امور اصناف را حل و فصل کند.

 

وی با بیان اینکه دید وسیع تری برای نگاه و تعامل با اصناف مورد نیاز است، تصریح کرد: تعامل شهرداری با اتاق اصناف پیشینه ای طولانی و قدیمی دارد.

 

جلالی افزود: تسریع و شتاب در توسعه زیربنایی و تقویت اقتصاد شهری بدون مشارکت آحاد جامعه امکان پذیر نیست و در این راه بازاریان و اصناف نقش ویژه ای می توانند ایفا کنند.

 

وی ادامه داد : بازاریان و اصناف در حوزه هایی همچون سرمایه گذاری، زیباسازی، احیای هویت تاریخی و فرهنگی شهر و… می توانند نقش آفرینی موثری داشته باشند.

 

رئیس اتاق اصناف رفسنجان با اشاره به اهمیت تعامل اصناف و شورای شهر بیان کرد: اتاق اصناف تمایل زیادی به همکاری با شورای شهر دارد که می تواند به عنوان بازویی توانمند جهت ابادانی شهر عمل نماید

 

وی در پایان خواستار برگزاری جلسات مشترک شورای شهر و شهرداری با اتاق اصناف برای پیگیری و حل موضوعات مشترک شد و توضیحاتی را پیرامون موضوعات مربوطه ارائه نمود.

 

 

 

 

مطالب مــرتبط