x
افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در رفسنجان ویژه بانوان

افتتاح نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در رفسنجان ویژه بانوان

مراسم افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در رفسنجان ویژه بانوان و آغاز ساخت بازارچه اشتغال بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست شهرستان رفسنجان با حضور رئیس واعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد. نماینده مردم رفسنجان و…


  • ۱۴۰۱/۰۴/۰۴

مراسم افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در رفسنجان ویژه بانوان و آغاز ساخت بازارچه اشتغال بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست شهرستان رفسنجان با حضور رئیس واعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اشتغال را یکی از ابعاد مهم غلبه بر وسوسه مصرف بعد از ترک مواد مخدر برشمرد و گفت: با مجتمع مس سرچشمه صحبت و رایزنی کردیم تا به مدّت سه ماه افراد پاک از اعتیاد را به کار گیرد و پس از آن اگر لغزشی در کار نبود به مدت ۶ ماه و بیشتر این شغل تمدید شود.

حجت الاسلام حسین جلالی اظهار کرد: باید زمینه مراقبت ها و اشتغال این افراد فراهم تا آسیب های اجتماعی نیز کمرنگ شود.

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان نیز در این برنامه اظهار داشت: شخص معتاد پس از ترک مواد مخدر به شغل و مسکن فکر می کند که باید مسئولان زمینه را فراهم کنند تا افراد پاک دومرتبه به سمت اعتیاد نروند که خانمان برانداز است.
مجید فصیحی هرندی مدیر انجمن خیرین سلامت رفسنجان هم در این آیین اظهار کرد: مسئولان و خیران باید تلاش داشته باشند شرایط زندگی را برای مردم بویژه آسیب دیدگان بهتر کنند.

در ادامه مراسم زهرا رسایی مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان هم اظهار کرد: آسیب های اجتماعی نیاز به درمان دارند؛ پس از درمان باید برای مسکن موقت و اشتغال آسیب دیدگان گام های موثر را برداشت.

وی افزود: با ایجاد اشتغال و فراهم کردن مسکن موقت برای این افراد هدف زندگی سالم به طور دائم را برای این اشخاص دنبال می کنیم و امیدواریم با کمک خیران و مسئولان بتوان به این امر مهم دست یافت و جامعه عاری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد شود.

رسایی که روانشناس انجمن خیرین سلامت است بیان کرد: این انجمن سال گذشته در رفسنجان راه اندازی شده و دارای ۶ عضو از اساتید دانشگاه و ۶ عضو خیران و بازرگانان شهرستان است که با کمک آنان سعی داریم معضلات و مشکلات اجتماعی مختلف را برطرف سازیم.

وی گفت: با کمک این انجمن تلاش می کنیم در زمینه اشتغال و مسکن معتادانی که مواد مخدر را ترک کردند فراهم کنیم؛ از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز انتظار داریم که به عنوان بنگاه اقتصادی مهم و اثرگذار، در بخش رفع آسیب های اجتماعی کمک های خود را بیش از پیش ارایه دهد و زمینه اشتغال را برای کسانی که مواد مخدر را ترک کردند فراهم کند.

عباس بلندی رییس بهزیستی شهرستان رفسنجان نیز در این برنامه با اشاره به اینکه مرکز ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان پنجمین کمپ در سطح استان کرمان است بیان کرد: یکی از کمبودهای شهرستان کمپ ترک اعتیاد بانوان بود که ایجاد شد.

وی ادامه داد: مراکز ترک اعتیاد فرد را از مواد مخدر پاک و سم زدایی می کنند امّا متأسفانه احتمال برگشت این افراد به سمت اعتیاد زیاد است چون مرکز مراقبت پس از ترک اعتیاد وجود ندارد.

بلندی اظهار کرد: باید کارگاه هایی ایجاد شود تا ضمن مراقبت، در آنجا روانشناسان و مددکاران راهکارهای موثر دوری از مواد مخدر را به این افراد ارائه دهند.

مطالب مــرتبط