x
اهمیت کارزار فرهنگی نسبت به کارزار نظامی

اهمیت کارزار فرهنگی نسبت به کارزار نظامی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، صبح امروز مراسم معارفه رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان، فرماندار و شهردار رفسنجان و…


  • ۱۴۰۲/۰۴/۰۳

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، صبح امروز مراسم معارفه رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان، فرماندار و شهردار رفسنجان و جمعی از مسئولین و هنرمندان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آئین با اشاره به اینکه کارزار فرهنگی از کارزار نظامی با اهمیت تر است اظهار کرد: یکی از وظایف ما در کارزار فرهنگی به تعبیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مراقبت از رخنه های فرهنگی است.

وی ورودی کارآمد و مداوم همراه با برنامه را از وظایف دیگر در حوزه فرهنگی خواند و افزود: حوزه فرهنگی نیازمند داشتن برنامه های شیرین و جذاب است، انبوه کار فرهنگی نیاز نیست، در دستگاه های فرهنگی باید مراقبت کنیم که دچار کمیت نشویم در این حوزه کیفیت از کمیت بسیار مهم تر است.

روحی با اشاره به دیگر وظایف حوزه فرهنگی خاطر نشان کرد: کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ها در کارزار فرهنگی، عجله نداشتن در کارهای فرهنگی از وظایف دیگر ما در این حوزه است.

در این جلسه حسین رضایی فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه جایگاه فرهنگ و هنر در شهرستان مهم است، افزود: دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی باید به کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیایند تا جامعه از پویایی و نشاط فرهنگی برخوردار شود.

وی با اشاره به انجام ۲۳ فعالیت در اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی رفسنجان، عنوان کرد: در این اداره در رفسنجان ۲۳ فعالیت از جمله حوزه های هنری، کتابخانه ها، ناشران، موسسات قرآنی، کانون مساجد، هنرمندان، رسانه ای و غیره انجام و مدیریت می شود.

رضایی بیان کرد: بودجه و منابع مالی این ادراه محدود است و حمایت و همدلی همه ارگان ها را می طلبد.

 

در ادامه مجید کهنوجی شهردار رفسنجان هم جایگاه فرهنگ و ارشاد شهرستان را از اهمیت والایی خواند و اظهار کرد: با همدلی بین دستگاه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، تبلیغات اسلامی، مجموعه های هنری و غیره مسایل فرهنگی و هنری شهرستان حل می شود.

وی افزود: شهرداری رفسنجان به همراه شورای اسلامی شهر با قدرت به میدان می آید و در خصوص رفع مشکلات و مسایل فرهنگی شهرستان حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

 

سید محسن سجادی رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان هم در سخنانی همدلی همه ارگان ها را در پیش برد اهداف فرهنگی و هنری شهرستان طلبید و بیان کرد: در این راستا با مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی، اعتقادی و خدامحوری امور را به دست خواهم گرفت و با استفاده از نقشه راه جامع در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان گام های موثری برخواهیم داشت.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ عضو فرهنگی و هنری در رفسنجان و ۲۵ جراید و پایگاه های اطلاع رسانی و رسانه ای ادامه داد: یکی از بخش های مهم شهرستان تکمیل و تجهیز سالن های موجود است و رفسنجان سالن در خور شأن در حوزه برگزاری تئاتر و کنسرت ندارد.

در پایان از زحمات علی ترک آبادی که به به مدت یک سال به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان فعالیت داشت تقدیر شد و سید محسن سجادی به عنوان مدیریت این نهاد معرفی گردید.

مطالب مــرتبط