x
بازدید نمایندگان مردم در شورای شهر از گلخانه هیدروپونیک تولید صیفی جات و سبزیجات اقای کفایی

بازدید نمایندگان مردم در شورای شهر از گلخانه هیدروپونیک تولید صیفی جات و سبزیجات اقای کفایی

در راستای حمایت از طرحهای  تولیدی واشتغالزایی در شهرستان رفسنجان رئیس واعضای شورای اسلامی شهررفسنجان با همراهی شهرداراز گلخانه هیدروپونیک تولید صیفی جات  و سبزیجات واقع در روستای کفائیه بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان باتوجه…


  • ۱۴۰۱/۰۱/۲۵

در راستای حمایت از طرحهای  تولیدی واشتغالزایی در شهرستان رفسنجان رئیس واعضای شورای اسلامی شهررفسنجان با همراهی شهرداراز گلخانه هیدروپونیک تولید صیفی جات  و سبزیجات واقع در روستای کفائیه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان باتوجه به شعار سال نامگذاری شده از سوی رهبر معظم درخصوص (تولید ؛ دانش بنیان واشتغال آفرین )و در راستای حمایت از طرحهای  تولیدی واشتغالزایی در شهرستان رفسنجان سید حسین رحیمی رئیس شورا ؛ مهندس حسین کهنوجی ؛ مهندس میربابایی ؛ سید ابراهیم صباغ جعفری؛ حجت الاسلام ارجمند اعضای شورای شهر با همراهی مهندس کهنوجی شهردار از گلخانه هیدروپونیک تولید صیفی جات و سبزیجات واقع در روستای کفائیه از توابع بخش مرکزی رفسنجان بازدید بعمل اورند .

براساس این گزارش ؛افزایش تولیدات گلخانه ای ضمن صرفه جویی در مصرف آب و نهاده های کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک ،باعث اشتغالزایی و افزایش سرانه تولید موثر خواهند شد.دراین راستا گلخانه ای در فضایی با دو سالن در سال ۹۱ احداث شده است و درحال حاضریکی از سالن های این گلخانه تحت کشت گوجه فرنگی سیاه  بصورت هیدروپونیک و کاملا ارگانیک می باشد .

اقای کفائی مالک این گلخانه نوسانات بازار فروش را یکی از مشکلات این حوزه برشمرد و ازآمادگی خود جهت افزایش تعداد سالنهای این مجموعه خبر داد.
هیدروپونیک یا آب‌کشت،یکی از روشهای خلاقانه تولیدمحصولات کشاورزی بدون خاک و سم و با کم ترین نیاز به آب (با استفاده ازمحلول مغذی) است.در این مجموعه انواع مختلف سبزیجات و صیفی جات  و کاهوهای خاص تولید میشودو از کیفیت و طعم بسیار بالایی  برخوردار هستند.

کفایی با اشاره به اینکه دراین مجموعه تولید بذر محصولات انجام میشود وقیمت انها تا ۵۰ درصد پایین تر از قیمت وارداتی می باشد گفت: بذرها در بسته بندی های کاملا بهداشتی و خاص عرضه میشود

شایان ذکر است در این مرکز انواع متنوعی از میوه های استوایی با کیفیت و ماندگاری بالا که در کشورمان کم یاب و نایاب هستندتولید میشود.

مطالب مــرتبط