x
بررسی ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب در هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر

بررسی ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب در هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر

هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی ؛ ورزش وجوانان شورای اسلامی شهر رفسنجان در صحن شورا برگزار شد. ?به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی ؛ ورزش وجوانان شورای اسلامی شهر رفسنجان به ریاست سید ابراهیم…


  • ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی ؛ ورزش وجوانان شورای اسلامی شهر رفسنجان در صحن شورا برگزار شد.

?به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی ؛ ورزش وجوانان شورای اسلامی شهر رفسنجان به ریاست سید ابراهیم صباغ جعفری و با حضور سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر واعضای کمیسیون ومعاون فرهنگی اجتماعی شهرداری و جمعی ازفعالان فرهنگی شهرستان در صحن شورا برگزار شد.

این جلسه به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» اختصاص داشت و اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود در بررسی ابعاد این بیانیه پرداختند.

بر اساس این گزارش ابتدا در این نشست توضیحات مختصری درموردگام دوم انقلاب و اهداف آن وچگونگی نشر ان در سطح جامعه عنوان شد.

و چنین بیان شد بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد. این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) هست» نزدیک خواهد کرد.

در ادامه مهمترین بحثی که مطرح شد ؛ بحث تبیین گام دوم انقلاب بود.و چنین عنوان شد که مقام معظم رهبری با نگاه عمیقی که دارند بیانیه گام دوم را در سه محور ارائه دادند.ایشان در محور اول روی یافته های نظام جمهوری اسلامی تاکید دارند و در محور دوم به ظرفیت ها اشاره داشته اند ودر محور سوم نیز ۷ توصیه ارائه دادند که مسیر های آینده را در حوزه های مهمی مثل علم، معنویت و عقلانیت، سبک زندگی، اقتصاد، زیرساخت های مهم فن­آوری های آینده مورد توجه قرار داده اند که مهمترین آن در این نشست بحث سبک زندگی بود.

در ادامه با بیان اینکه هدف بلند مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» استقرار جامعه اسلامی در گام دوم است. بیانیه گام دوم، متوجه تمامی آحاد جامعه است که فارغ از هرگونه جناح‌بندی‌ها، نظام تفکر تمدنی انقلاب اسلامی را ارائه می کند.در این مسیر نیازمند مشارکت همه اهل علم و حکمت هستیم و مشارکت عمومی در این مسیر یک ضرورت جدی است.

همچنین عنوان شد همانطورکه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» اذعان داشته‌اند برای برداشتن گام دوم باید به نسل جوان توجه داشت باید جوانان را از مهلکه‌های بی‌اخلاقی دور کنیم باور این است که جوانان ما ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند که بایستی با هدایت ظرفیت‌ها، جوانان را از مهلکه‌های بی‌اخلاقی دور کنیم و از جمله پیشنهادات مطرح شده در این نشست که می توان برشمردشامل موارد زیل میباشد:

۱-اختصاص فرهنگسرای تخصصی برای بحث تبیین بیانه گام دوم انقلاب وبحث سبک زندگی توسط شهرداری
۲-معرفی متن و پیام بیانه گام دوم انقلاب به مردم به صورت ساده
۳- معرفی مصادیق عنوان ها وجملات مقام معظم رهبری به مردم
۴-استفاده از کتاب گام تمدن ساز برای برگزاری مسابقه بین کارمندان وروسای ادارات
۵-طراحی و چاپ پوستر از عناوین کتاب
۶-برگزاری جشنواره و مسابقه بین جوانان از متن کتاب مذکور
۷- استفاده از ظرفیت هلی مساجد وهیئت ها
۸- دیوار نویسی در سطح شهر
۹-ساخت سرود توسط گروهای سرود شهری وپخش از تلویزیون های شهری ورادیو
۱۰-استفاده از جملات از بیانه گام دوم انقلاب در بیلبوردهای شهری وغیره…….

درمجموع دراین نشست به کلیات بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته شد و مقررگردید جزئیات آن در جلسات آینده مطرح گردد.ودر پایان نشست نامه و لوایح ارسالی از شهرداری مطرح و جهت تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع داده شد.

 

مطالب مــرتبط