x
بررسی اهداف کارگروه قرآن وعترت از برنامه تا عمل در اولین جلسه کارگروه قرآن وعترت کمیسیون فرهنگی

بررسی اهداف کارگروه قرآن وعترت از برنامه تا عمل در اولین جلسه کارگروه قرآن وعترت کمیسیون فرهنگی

اولین جلسه کارگروه قرآن وعترت کمیسیون فرهنگی و ورزشی جوانان شورای شهر رفسنجان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان تشکیل کارگروه قرآن وعترت با هدف نهادینه کردن مجموعه فعالیت های قرآنی وتمسک به ثقلین در جهت…


  • ۱۴۰۰/۰۸/۱۵

اولین جلسه کارگروه قرآن وعترت کمیسیون فرهنگی و ورزشی جوانان شورای شهر رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان تشکیل کارگروه قرآن وعترت با هدف نهادینه کردن مجموعه فعالیت های قرآنی وتمسک به ثقلین در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی؛ تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)؛ شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای قرآنی و ترویج باورها وارزش های اسلامی می باشد در همین راستا اولین جلسه کارگروه قرآن وعترت کمیسیون فرهنگی و ورزشی جوانان شورای شهر عصرامروز با حضور سید ابراهیم صباغ جعفری رئیس کمیسیون فرهنگی ؛ورزش وجوانان شورای شهر ؛ رمضانی مدیریت فرهنگی اجتماعی شهرداری و جمعی از فعالین فرهنگی در حوزه حضرت زینب (س )جنب مسجد جامع برگزار شد.

در این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی ؛ورزش وجوانان شورای شهربا اشاره به اهداف تشکیل کارگروه مطرح کرد:باید نقاط قوت و ضعف ؛چالش ها و ظرفیت ها این حوزه را شناسایی و به مجموعه های درگیر امر قرآن و عترت در جهت انجام رسالتشان در این دو امر مهم یاری رساند.

صباغ جعفری با بیان اینکه یکی از در خواست های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در گام دوم انقلاب سبک زندگی است که محوری ترین واصلی ترین سبک زندگی همان سبک زندگی قرآنی است افزود: از فعالان در عرصه قرآن وعترت می خواهیم که شورا و شهرداری رفسنجان را در فرهنگ سازی در سطح شهر در زمینه سبک زندگی قرآنی یاری کنند.

در ادامه سایرحاضرین در این جلسه به بیان ارائه راهکار و پیشنهادات خود پرداختند که مورد بحث وبررسی سایرین قرار گرفت از مهمترین سرفصل برنامه های پیشنهادی مطرح شده دراین جلسه موارد زیرمیباشد:

-إلمان سازی های شهری با موضوع قرآن وعترت
-جایگاه برای افراد قرآنی در شهرداری وشورای شهر
-دیده شدن فعالان قرآنی در عرصه شهر
-پویش نهج البلاغه خوانی
-حمایت از طرح های قرآنی سازمان تبلیغات
-توانمندسازی مربیان قرآن کریم
-کار در فضای مجازی ودیجیتال
-انگیزه سازی برای کار قرآنی
-قهرمان پروری در زمینه قرآن
-بحث شبکه سازی قرآنی
-راه اندازی کرسی تلاوت
-توانمندسازی معلمین قرآن در مدارس
-تقویت تئاتر؛ خطاطی ونقاشی قرآنی درشهر

 

مطالب مــرتبط