x
بررسی وپیگیری مشکلات شهرستان رفسنجان در هفتمین جلسه شورای شهرستان

بررسی وپیگیری مشکلات شهرستان رفسنجان در هفتمین جلسه شورای شهرستان

هفتمین جلسه شورای شهرستان با اکثریت اعضا در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شورای شهرستان هفتمین جلسه شورای شهرستان به ریاست مجید صفریان و با حضور اعضا (نمایندگانی از شورای شهرهای کشکوئیه ؛ بخش مرکزی…


  • ۱۴۰۱/۰۴/۰۱

هفتمین جلسه شورای شهرستان با اکثریت اعضا در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهرستان هفتمین جلسه شورای شهرستان به ریاست مجید صفریان و با حضور اعضا (نمایندگانی از شورای شهرهای کشکوئیه ؛ بخش مرکزی ؛ بهرمان؛ صفائیه ؛ جوادیه الهیه فلاح؛ سرچشمه ) در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

این جلسه با هدف بررسی مسائل و مشکلات مربوط به شهرستان در حوزه های مختلف از جمله راه های روستایی ، آب ؛  آنتن دهی و…. برگزار و در خصوص موارد مذکور اعضا جلسه به ارائه گزارش اقدامات و پیگیری های انجام شده خود پرداختند.

در ابتدا مجید صفریان رئیس شورای شهرستان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان ،هدف از برگزاری این جلسات را تبادل نظر و ارائه راهکار درخصوص حل مسائل و مشکلات شهرستان عنوان کرد وافزود:  باید در راستای مرتفع نمودن مشکلات شهرستان گام برداریم  در موضوعات مختلف با ارگان ها ونهادهای مربوطه  مطالبه گری کنیم تا مشکلات حل شوند و مدیران و مسئولان هم موظف هستند پاسخگوی این مطالبات باشند.

وی با اشاره به برگزاری نشست اجلاسیه مسئولان ؛ دهیاران و شوراهای اسلامی شهر وروستا عنوان کرد: برگزاری این نشست ها فرصت مناسبی برای ارائه برنامه های شوراها این نهاد مردمی است و می تواند زمینه ساز ارتباط موثر و ایجاد یکپارچگی بین اعضای شوراهای شهر و روستا باشد.

رئیس شورای شهرستان ادامه داد:فعالیت یکایک اعضای شورا موجب پویایی شورای اسلامی شهرستان می شود و همین امر بر رفع مشکلات منطقه و فراهم سازی فرصت های مناسب با همکاری مسوولان استانی را محقق می کندومی تواند مسیر هدایتی برای رشد و پویایی جایگاه شورا در منطقه باشد و باید تلاش کرد تا سال اینده این مراسم به نحو احسنت برگزار شود .

مجید صفریان با تاکید بر تداوم برگزاری جلسات شورای شهرستان به حل مشکلات شهرستان ؛ خواستار هماهنگی و همکاری و تعامل سازنده با بخشداران در جهت ارائه خدمات بهتر و برطرف نمودن مشکلات مردم روستاهای شهرستان شد.

وی در ادامه گفت : برخی از کشاورزان به دلیل خسارات سرمازدگی دچار مشکل شده اند و باید نسبت به امهال وام های کشاورزی مخصوصا بانک کشاورزی و صادرات وسایر بانک‌ها اقدام شود.

در ادامه این نشست سید محمود جمالی زاده عضو شورای شهرستان با اشاره به مشکلات آب شرب منطقه راویز و مسئله خودگردانی خواستار تحویل اب راویز به ابفا شهرستان رفسنجان شد، مسئله اسفالت معابر اصلی راویز وکشکوئیه و ضرورت احداث چمن مصنوعی از دیگر مواردی بود که عضوشورای شهرستان عنوان کرد.

مهندس میربابایی ضمن گزارشی از برگزاری جلسات شورای عالی استان کرمان عنوان کرد : در این جلسات اعضاء خواستار تکمیل تمامی مدارس نیمه ساز تا پایان سال تکمیل و بودجه ای جهت تجهیز کردن مدارس تخصصیص یابد تا سطح کیفی مدارس تا پایان ۱۴۰۲ افزایش یابد

سیدابوالقاسم احمدی عضو دیگر شورا نیز از ایجاد کار گروه جهادی در فرمانداری جهت رفع برخی مسائل همچون اسفالت جاده ؛ آب و ….با همکاری مس خبر داد .

حسین فتاحی دیگر عضو شورا خواستار حل مسئله اسفالت جاده ای مسیر صفائیه تا جوادیه و همچنین آب مهدی آبادنوق شد.

حیدری عضو دیگر شورای شهرستان ؛ نابسامانی وضعیت جاده بهرمان تا جوادیه ؛ وضعیت اب شبکه بخش نوق و نیمه کار ماندن ساخت مدرسه ۶ کلاسه در روامهران  را مهمترین مشکلات بخش نوق برشمردو خواستار رفع انها شد.

قادری دیگر عضو شورای شهرستان با بیان اینکه مشکلات جوادیه الهیه فلاح بسیار زیاد است به بیان مختصری از انها پرداخت و بحث آب شرب منطقه را مهمترین مشکل منطقه برشمرد وگفت مجوز چاه داده شده اما برای حفرچاه کارشکنی شده ونیاز با احداث چاه جدید است .تحویل ندادن زمین های مسکونی ؛ ایجاد ایستگاه قطار؛ تعریض جاده جوادیه به انار؛ نصب تابلوهای هشدار دهنده در جاده جوادیه به بافت؛ ایجاد شورای حل اختلاف از دیگر مواردی که عضو شورای شهرستان نیز عنوان کرد.

محمد فتحیان دیگر عضو شورای شهرستان روحیه وفاق و همدلی و تفاهم را در بین ارگان های مختلف شهر را یکی از بارزترین راه حل ها جهت رفع مشکلات دانست وبا تأکید بر استفاده از تجارب یکدیگر در رشد و شکوفائی شهرستان عنوان کرد: باید با همدلی وهم فکری و ایجاد اتاق فکر برای توسعه شهر بکوشیم و با رصد شهرستان در برطرف کردن مشکلات تلاش بیشتری باید صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ایجاد اتاق فکر متشکل از افراد باتجربه ؛ باسابقه به دور از سیاست شدتا با استفاده از همه ظرفیت ها ومطالبه گری مشکلات مرتفع شوند.

رشیدی دیگر عضو شورای شهرستان افزایش هزینه زمین های مسکونی ؛ غیرفعال بودن شهرک های صنعتی در منطقه ؛ عدم وجود خط تلفن در کشکوئیه را از مهمترین مشکلات فعلی شهر کشکوئیه عنوان کرد.

پلارک دیگر عضو شورای شهرستان ؛ عدم وجود انتن دهی در بخش فردوس؛ نابسامانی وضعیت جاده صفائیه به بهرمان ؛ وضعیت اب مهدی اباد و بحث اموزشی در صفائیه را مهمترین مشکلات شهرصفائیه برشمرد.

 

 

مطالب مــرتبط