x
بیانیه رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان در واکنش به توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) در فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن

بیانیه رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان در واکنش به توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) در فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن

سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان در واکنش به توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) در فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن بیانه ای صادرکرد. متن بیانیه به شرح زیراست: بسمه‌‎ تعالی امیرمؤمنان علیه السلام می فرماید:«فی تَقَلُّبِ…


  • ۱۴۰۱/۰۳/۱۰

سیدحسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان در واکنش به توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) در فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن بیانه ای صادرکرد.

متن بیانیه به شرح زیراست:

بسمه‌‎ تعالی

امیرمؤمنان علیه السلام می فرماید:«فی تَقَلُّبِ الأحوالِ عِلْمُ جَواهِرِالرِّجالِ؛

در دگرگونی روزگار و پیشامدها می توان درون اشخاص را شناخت.

اهل ایمان همواره دوستداران فضایل، کمالات و زیبایی ها هستند و هر که جلوه بیشتری از صفات نیک و خصلت های پسندیده در وجودش نمایان باشد در دل ایشان جایگاه والایی دارد. در مقابل، افراد منحرف و پست فطرت که کفر و نفاق در اعماق وجودشان نفوذ کرده، همواره میل به بدی ها و انسان های بد سرشت دارند همین گرایش ها موجب می شود که از موضع گیری آنان در حوادث پیش آمده بتوان به شخصیت واقعی شان پی برد هر چند شناخت برخی افراد، زمان فراوانی لازم دارد.

این بار نيز در جشنواره فيلم کن كه تحت سيطره و فرامين دولت فرانسه برگزار مي‌شود شاهد آن بوديم که ساخته‌ای نه تنها صرفا سیاسی بلكه شب‌نامه سخيف تصويري كه ماحصل ذهن مشوش فردي دانماركي تبار و برآمده از زر استكبار است و به اعتقادات و ارزش‌هاي ميليون‌ها مسلمان و جمعيت عظيم شيعيان جهان توهين كرده، مورد توجه اين جشنواره قرار گرفته است. اين سياهه‌ تصويري با سوگیری اجتماعی، مذهبی و تحقیر باورهای آیینی ایراني ـ اسلامی درصد است مسيري را رود كه سلمان رشدي‌ها در آيات شيطاني و آتش زنندگان قرآن كريم رفته‌اند غافل از اينكه يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ.

در حالي فيلم موهوم «عنکبوت مقدس» با ارائه چهره‌ اي مخدوش از جامعه‌ ایرانی و با توهین آشکار به باورهای متعالی شيعيان در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته که با انتخاب سیاسی این اثر ضعیف به عقیده بسیاری از منتقدان و کارشناسان بین‌المللی جای سوال مهمی در کارنامه حرفه‌ای این جشنواره بین‌ المللی به جای گذاشته است.

اینجانب ضمن محکومیت توهین به آستان امام رئوف علی بن موسی الرضا علیه السلام ؛ یاداورمیشوم که کوردلان منافق بدانند چراغی را که ایزد برفروزد هران کس پف کند ریشش بسوزد …سر ما وقدمت یا امام رضا علیه السلام ما را ثابت قدم بدار. امین یارب العالمین

مطالب مــرتبط