x
تاسیس کتابخانه مرکزی در رفسنجان

تاسیس کتابخانه مرکزی در رفسنجان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، روز گذشته (دوشنبه) یکصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر رفسنجان به ریاست سید حسین رحیمی و با حضور اعضای شورای شهر، شهردار رفسنجان، فرماندار رفسنجان، مسئول اداره کتابخانه های عمومی، رییس…


  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۳

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، روز گذشته (دوشنبه) یکصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر رفسنجان به ریاست سید حسین رحیمی و با حضور اعضای شورای شهر، شهردار رفسنجان، فرماندار رفسنجان، مسئول اداره کتابخانه های عمومی، رییس شورای شهرستان و عضو انجمن کتابخانه های عمومی، رییس شرکت رفسنجان سیار، رییس اداره استاندار رفسنجان و فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان در صحن علنی شورای شهر رفسنجان برگزار شد.

 

در ابتدا به نامه های تملکی، فرهنگی و مردمی واصله توسط رییس و اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان رسیدگی شد.

 

سید حسین رحیمی رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان در خصوص تاسیس کتابخانه مرکزی رفسنجان عنوان کرد: تاسیس این کتابخانه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام میشود.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات نیروهای خدوم انتظامی رفسنجان افزود: طرح اورژانس اجتماعی با توجه به پیچیدگی های جامعه نیاز است و یکی از ارکان مهم این اورژانس نیروی انتظامی است.

 

رییس شورای شهر رفسنجان با اشاره به اینکه کار در نیروی انتظامی پیچیده است چون موضوع و مخاطب آن انسان است، اظهار کرد: نیروی انتظامی در همه عرصه ها حضور بسیار مهم و برجسته ای دارد.

 

رحیمی با اشاره به لزوم تعامل بیشتر نیروی انتظامی با مجموعه شورای شهر و شهرداری عنوان کرد: کشفیاتی که پرسنل خدوم نیروی انتظامی انجام داده اند کار بسیار ارزشمند و سختی است.

 

در ادامه در جلسه ی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رفسنجان که به میزبانی شورای شهر و با حضور اعضای انجمن برگزار شد، تقی هاشمی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان از تاسیس کتابخانه مرکزی در رفسنجان خبر داد و اظهار کرد: زمین کتابخانه مرکزی با همکاری همه جانبه شهرداری در بلوار خلیج فارس اختصاص داده شده است و نقشه آن طراحی و به نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارسال شده است که امیدواریم پس از تایید و با حمایت مسئولان این کتابخانه تاسیس شود که دارای قابلیت ارزشمندی برای شهرستان است.

 

هاشمی از راه‌اندازی اولین کتابخانه سیار استان کرمان در رفسنجان خبر داد و عنوان داشت: تا کنون ۶۰۰ جلد کتاب برای این کتابخانه در نظر گرفته شده و یک خودرو آماده و قفسه‌بندی شده است که در روستاهایی که فاقد کتابخانه هستند، سرویس‌دهی می‌کند، همچنین روند جذب نیرو برای این کتابخانه به صورت جدی و سختگیرانه انجام شده است.

 

وی در خصوص عملکرد اداره کتابخانه های عمومی از ابتدای سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال تا به حال حدود سه کتابخانه به دوربین های مدار بسته با پنجاه ملیون تومان اعتبار مجهز شده است.

 

هاشمی با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی خاطر نشان کرد: ضمن تشکر از حمایت های شهرداری رفسنجان تعداد ۶۱۴ نفر در این جشنواره شرکت کرده اند و امکان تمدید این مسابقه نیز وجود دارد.

 

لزوم ایجاد میدان دام در رفسنجان

 

حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این جلسه خواستار حمایت جدی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در انجام مسئولیت های اجتماعی و همچنین ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان شد و اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر رفسنجان بار مسئولیت اجتماعی مجتمع مس را هم به دوش می‌کشند، ضرورت دارد مجتمع مس رفسنجان در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرین بوده و حمایت کند.

 

وی با اشاره به اینکه باید با تحقیقات لازم ومشورت در کتابخانه مرکزی طرح جدیدی ارائه و بومی‌سازی شود و ضرورت دارد همگام با علم و تکنولوژی پیش برویم.

 

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن به فصل برداشت پسته در رفسنجان افزود: در شهریورماه نزدیک به ۲۰ هزار کارگر به رفسنجان خواهند آمد که نیاز به استقرار در یک مکان مناسب و ساماندهی دارند که نیاز است شهرداری در این زمینه همکاری کند.

 

فرماندار رفسنجان با اشاره به ایجاد میدان دام در رفسنجان ابراز کرد: با توجه به نزدیک شدن عید قربان و اینکه هر قسمت از شهر تعدادی دام و سبک و سنگین برای فروش را شاهد هستیم، ضروری‌ست شهرداری نسبت به این مهم با همراهی جهاد کشاورزی که زمینی در این زمینه اختصاص خواهد داد، این وضعیت را ساماندهی کنند.

 

مجید صفریان رییس شورای شهرستان در ادامه ی این جلسه نتیجه ی جهل و نادانی در یک جامعه را فاجعه آمیز خواند وتصریح کرد: یکی از عوامل برطرف کردن جهل در جامعه، کتاب و کتابخوانی است و استفاده از کتابخانه بسیار موثر بوده، همچنین رهبر انقلاب هم بر موضوع کتابخوانی تاکید دارند و اهمیت میدهند.

 

وی با اشاره به عملکرد خوب شورای شهر رفسنجان بیان کرد: شورای شهر و شهرداری رفسنجان در همه زمینه های شهر بسیار خوب و ماندگار عمل کرده اند و امیدواریم با همت ایشان کتابخانه مرکزی شهر نیز به زودی به سرانجام خوبی برسد.

 

به گزارش شورای اسلامی شهر رفسنجان، در پایان این جلسه از زحمات سرهنگ نجفی فرمانده محترم نیروی انتظامی رفسنجان تقدیر به عمل آمد.

مطالب مــرتبط