x
تاکید بر استفاده از ظرفیت علمی و گردشگری مجموعه مرکز تحقیقات پسته رفسنجان

تاکید بر استفاده از ظرفیت علمی و گردشگری مجموعه مرکز تحقیقات پسته رفسنجان

نشست هم اندیشی رئیس واعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان وشهردار با رئیس مرکز تحقیقات پسته رفسنجان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان نشست هم اندیشی رئیس واعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان وشهردار با رئیس مرکز تحقیقات…


  • ۱۴۰۰/۰۹/۱۷

نشست هم اندیشی رئیس واعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان وشهردار با رئیس مرکز تحقیقات پسته رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان نشست هم اندیشی رئیس واعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان وشهردار با رئیس مرکز تحقیقات پسته رفسنجان برگزار شد.

در این نشست رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان ضمن تقدیر وتشکر از مسئولین ودست اندرکاران کلکسیون ها و نهالستان مرکز تحقیقات پسته عنوان کرد: مطلبی که جای بسی تامل است این است که چرا تا کنون در جهت معرفی این مجموعه که هم جنبه علمی وهم جنبه گردشگری دارد اقدامات لازم صورت نگرفته است مجموعه ای که کاربردها وکارکردهای آن می تواند به عنوان یک جاذبه علمی وگردشگری شهررفسنجان معرفی شود در طرح شهرداری برای ایجادپ فرهنگسرای گردشگری برای شهر رفسنجان امثال این جاذبه های ناشناخته شهر رفسنجان شناسایی ومعرفی خواهند شد.

سیدحسین رحیمی بیان کرد:این مرکز با ۴۵ نوع رقم پسته اصلاح شده خود به تنهایی یک مجموعه تک ومنحصر به فرد جدا از بحث علمی از جنبه گردشگری هم‌سطح خانه حاج اقا علی در رفسنجان است اما متأسفانه کمتر کسی حتی خود شهروندان رفسنجان اطلاعی از این مجموعه ندارند.

وی افزود:این مجموعه می تواند یک جاذبه علمی وگردشگری برای توریست ها وگردشگرانی باشدکه به رفسنجان می آیند ومورد بازدید قرارگیرد.

وی افزود: هرزمان شهر رفسنجان به مشکل پسته برخورد می کند همه بخش های آن متاثر میشوند حتی شهرداری هم تحت تاثیر خواهد بود مثلا کمتر کسی دنبال اخذ پروانه ؛ ساخت وساز و…. می آیددر همین راستا با رشد این قسمت تمام بخش ها تحت تاثیر آن رشد خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان مطرح کرد: مرکز تحقیقات پسته و مزرعه مذکور واقعا می تواند حلقه مفقودی در شهر راتکمیل کند واین بازدید برای اعضای شورای اسلامی شهر بسیار جالب بود و در بحث های مختلف ترویج ویژه در شهرداری و شورای ششم مردمی حداکثر همکاری وهمیاری را خواهیم داشت .

وی در پایان گفت :به هرحال شهر رفسنجان تک محصولی است و اقتصاد شهر مابرمبنای پسته است هرچه برای ارتقا وبحث پسته بتوانیم کمک خواهیم کرد که باعث کمک بسیاری به آحاد مردم خواهد شد.

مطالب مــرتبط