x
تجلیل بیش از ۶۰ نفر از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر شهرستان رفسنجان

تجلیل بیش از ۶۰ نفر از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر شهرستان رفسنجان

مراسم تجلیل از دانش آموزان ممتاز مدارس شاهد شهرستان رفسنجان در سالن شهدای دانش آموز مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، مراسم تجلیل از دانش آموزان ممتاز مدارس شاهد شهرستان رفسنجان…


  • ۱۴۰۱/۰۸/۰۷

مراسم تجلیل از دانش آموزان ممتاز مدارس شاهد شهرستان رفسنجان در سالن شهدای دانش آموز مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، مراسم تجلیل از دانش آموزان ممتاز مدارس شاهد شهرستان رفسنجان با حضورمعاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان رفسنجان در سالن شهدای دانش آموز مدیریت آموزش و پرورش برگزارشد.

در حاشه این آیین ازفرماندهان وجمعی از پرسنل سپاه ونیروی انتظامی که در جهت حفظ امنیت و جلوگیری از اغتشاشات درشهرستان با اهدا شاخه گل تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه این آیین حسین شفیعی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به مسئولین شهرستان، اولیا و دانش آموزان، شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را تسلیت گفت.

مصطفی دهقان رجبی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم خدمت فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهررفسنجان، فرماندهی انتظامی شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان و مسئولین، در ادامه از همکاران بنیاد شهید و آموزش و پرورش شهرستان جهت برگزاری مراسم تجلیل از دانش آموزان ممتاز مدارس شاهد شهرستان، تشکر و قدردانی نمود.

وی در ادامه گفت: باعث افتخار است که ۶۰ درصد از فرزندان ایثارگر امتیازات ونمرات لازم راکه نشانگر توان بالای آنهاست راکسب کردند و به عنوان دانش آموز نخبه در خدمتشان هستیم.

دهقان رجبی گفت: باعث افتخاراست، آن دسته ازدانش آموزانی که امروز شاید به عنوان ممتاز در خدمتشان نباشیم، اما به واسطه اینکه از نسل غیور مردان هستند و جانبازان و پرچمداران وشهدای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی و کشور عزیزمان هستند به نوعی ممتاز هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان ابراز امیدواری کرد، که درسال های آینده از ۱۰۰ درصد دانش آموزان به عنوان دانش آموزان برتر و ممتاز تجلیل و قدردانی شود و این هدف را دور از دسترس ندانست و گفت: با زحمت و همت خود دانش آموزان، مدیران و مربیان محترم مدارس وهمراهی اولیا، می توانیم به این نقطه و نتیجه برسیم و حضور والدین در کنار مربیان و آموزگاران مدارس در جهت ارتقاء فرزندانشان در تحصیل و امور پرورشی لازم و ضروری دانست.

دهقان رجبی با اشاره به اینکه چهارده نفر از دانش آموزان رتبه های زیر ۱۰۰۰ در کنکورداشتند، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات آنها، ابراز امیدواری کرد در طول دوران تحصیل نیز در دانشگاه، همچنان بدرخشند.

وی با اشاره به اهمیت کسب رتبه های علمی توسط دانش آموزان تاکید کرد: بالاتر و والاتر از آن، مسائل فرهنگی و تربیتی دانش آموزان است و اعتقاد ما بر این است که، دانش آموزان نسل با ارزش شجره طیبه ای که از جانبازان، آزادگان وایثارگران ما در مدارس شاهد حاضر هستند و تحصیل می‌کنند، با همت خودشان و زحمت مدیران و کادر محترم مدارس شاهد، باید سربازان امام زمان در آینده و در حال باشند و به این شکل کار تربیتی و فرهنگی در مدارس شاهد انجام بشود.

دهقان رجبی همچنین در ادامه حادثه تروریستی حرم شاهچراغ که باعث مجروح شدن و به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، به مردم ایران و خانواده
جانباختگان و شهدا و مجروحین تسلیت گفت و خاطر نشان کرد: تا امنیت ما به خطر نیفتد، شاید درک صحیح و درستی نداشته باشیم از زحمات و مرارت هایی که حافظان امنیت تحمل می کنند، تا ما آسایش و آرامش را داشته باشیم.

وی ابراز داشت: هرچند آنها سرباز ولایت هستند، سرباز نظام هستند، سرباز مردم هستند، سرباز امام زمان هستند و بدون تقدیر و تشکر و بدون هیچ چشم داشتی جان خود را به دست گرفتند و در راه میهن و دین خدا خدمت می کنند. اما وظیفه ماست که از آنها قدردانی کنیم.

دهقان رجبی در رابطه با حجاب گفت: آن چیزی که برای ما افتخار است، حجاب است، آن حجابی که با فکر و با عقیده ای که دختران دانش آموزما، فرزندان ما، در کشور، در استان، در شهر و در مدارس ما دارندو حجاب، این چادری که میراث حضرت زهرا سلام الله علیها است و شهدا خون دادند تا حجاب و عفت و این چادر حفظ بشود و در پیام هایشان به ما بارها گفتند که اثر چادر مشکی شما از خون سرخ ما بیشتر است. این را قدر بدانیم وحفظ کنیم.

دهقان رجبی گفت: قدر خودتان را بدانید که این چادر را بر سر دارید وبا چنین اعتقادی و با چنین تفکری هستید در طول تاریخ همیشه سپاه شیطان و سپاه خداوند خودنمایی کرده‌اند. این ما هستیم که انتخاب می کنیم، در سپاه شیطان باشیم یا در سپاه خداوند و امام زمان باشیم، قدر خودتان را بدانید و همه جا خصوصاً در مسائل فکری و اعتقادی پرچمدار باشید.

در خاتمه این آیین از ۶۲ نفر از دانش آموزان ممتاز مدارس شهرستان در مقاطع تحصیلی مختلف با اهدای لوح تقدیر تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

مطالب مــرتبط