x
تمجید نظریه پرداز برجسته معماری ایران از رویکرد محله محوری در رفسنجان

تمجید نظریه پرداز برجسته معماری ایران از رویکرد محله محوری در رفسنجان

دکتر عبدالحمید نقره کار نظریه پرداز برجسته معماری ایران در همایش آشنایی با مبانی طراحی معماری و شهرسازی بر ضرورت احیاء محله محوری در توسعه شهرها تأکید کرد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان در این همایش که…


  • ۱۴۰۰/۱۱/۱۳

دکتر عبدالحمید نقره کار نظریه پرداز برجسته معماری ایران در همایش آشنایی با مبانی طراحی معماری و شهرسازی بر ضرورت احیاء محله محوری در توسعه شهرها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان در این همایش که رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار ،اعضای شورای معاونین و جمعی از علاقه مندان حضور داشتند، تقویت هویت اسلامی – ایرانی در شهرها به عنوان یک ضرورت مطرح و نظریه های شهرسازی مبتنی بر محله محوری و تقویت تعاملات اجتماعی در محلات تشریح شد.

دکتر عبدالحمید نقره کار با تمجید از رویکرد محله محوری شهرداری در رفسنجان، تعاملات اجتماعی و گسترش فرهنگ اسلامی و رعایت حقوق همسایگی را موجب توسعه امنیت در محلات دانست و افزود: محله محوری و مردم را به میدان آوردن اقدام بزرگی است که باعث ایجاد امید و نشاط و خلاقیت می شود.

وی ادامه داد: شهر رفسنجان را باید براساس محلات، فضاها، امکانات و نیازمندی هایی که دارد، آسیب شناسی نمود و برای توسعه زیرساخت های آن اقدام کرد.

وی بحران محیط زیست، آلودگی هوا، ترافیک و تصادفات را از جمله معضلات شهرهای بزرگ عنوان کرد و اظهار کرد: با آپارتمان سازی ها تعاملات فرهنگی و اجتماعی به صفر رسیده است؛ لذا بازگشت به محله محوری به عنوان یک ضرورت برای شهرها به حساب می آید.

این همایش به همت شهرداری رفسنجان و با همکاری ساختمان نظام مهندسی رفسنجان در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

مطالب مــرتبط