x
جلسه شورای اداری رفسنجان با حضور مدیر کل ثبت واسنادو املاک استان کرمان وجمعی از مسئولان شهرستان در فرمانداری تشکیل جلسه داد.

جلسه شورای اداری رفسنجان با حضور مدیر کل ثبت واسنادو املاک استان کرمان وجمعی از مسئولان شهرستان در فرمانداری تشکیل جلسه داد.

به گزاش روابط عمومی شورای اس سرپرست فرمانداری رفسنجان روز یکشنبه در این نشست اظهار کرد: در سیل اخیر ۲۰۰ واحد مسکونی تخریب شد که با هماهنگی مجتمع مس سرچشمه تسهیلات بلاعوضی در آینده نزدیک به حساب صاحبان خانه های…


  • ۱۴۰۱/۰۸/۰۱

به گزاش روابط عمومی شورای اس سرپرست فرمانداری رفسنجان روز یکشنبه در این نشست اظهار کرد: در سیل اخیر ۲۰۰ واحد مسکونی تخریب شد که با هماهنگی مجتمع مس سرچشمه تسهیلات بلاعوضی در آینده نزدیک به حساب صاحبان خانه های تخریبی ناشی از سیل واریز. خواهد شد تا نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم تسهیلات دولتی و نیز تسهیلات بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی هم به زودی جذب و قبل از نوروز امسال خانه ها ساخته و تحویل سیلزدگان شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه فصل سرما و بازش ها هستیم افزود: مسیرهای رودخانه توسط اداره اب منطقه ای مشخص شوند.

حسین رضایی بیان کرد: در مباحث اقتصادی و اشتغال چشم ها و امید ها به مس سرچشمه است امیدواریم سرمایه گذاری در ۴ شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی انجام و اشتغالزایی رونق بگیرد.

وی در زمینه روی اوردن به کشت های جایگزین و احداث گلخانه نیز گفت: اگر ۲ هزار هکتار گلخانه در شهرستان ایجاد شود می تواند به اندازه ۸۰ هزار هکتار باغ پسته ارزآوری و درامدزایی داشته باشد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان بیان کرد: کمبود دارو در شهرستان احساس می شود با بررسی ها دانشگاه علوم پزشکی نسبت به این موضوع و رفع کمبود دارو اقدام کند.

وی در خصوص پروازهای فرودگاه نیز تصریح کرد: این پروازها در رفسنجان منظم و افزایش خواهد یافت.

این مقام مسیول در حوزه وظایف مسئولان هم اظهار کرد: وظیفه نماینده بالاتر از اینکه به مسایل غوتبال و اب و غیره بپردازد باید این فرد به جذب تسهیلات و امهال وام های کشاورزی و تسهیلات سرمازدگی اقدام کند.

وی ادامه داد: بحث پیشرفت ها و عملکردهای اداره ها باید نشر داده شود تا عموم مطلع شوند و‌موفقیت ها را به نسل جوان بازگو کرد.

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان نیز توجه به بصیرت و بینش عمیق دشمن شناسی را ضروری دانست و افزود: عده ای هستند که بر روی جریانی اتش می‌ریزند و بعد پشیمان می شوند پس نباید دوست را دشمن و دشمن را دوست بداریم با بصیرت این دو موجود را بشناسیم.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی دشمن علیه ایران توطئه می چیند و اخیرا هم در رسانه اسراییل اعلام شد که پروژه اغتشاشگری ایران با شکست مواجه شد.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه دشمن در حال سرگرم کردن مسئولان به حواشی است گفت:. دشمن تلاش داشت این اغتشاش را در استانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اجرا کند اما به پیروزی نرسید.

وی اظهار داشت : ۲۲ کشور متقاضی خرید پهباد ایرانی هستند، دانشگاهیانی که در مدارس درس خواندند به توانمندی رسیدند و حالا در حال تولید نیازهای کشور هستند و پذیرش این مسایل برای دشمن سخت است و اسان نیست لذا دنبال تخریب نسل جوان هستند نمی خواهند این نسل به دنبال تحقیق و پژوهش باشد.

حجت الاسلام عسکری راه حل مقابله با توطیه های دشمن را اتحاد، صبوری، تلاش و سعی مضاعف مسئولان و نسل جوان عنوان و تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر شورای تامین و مسیولین دستگاه های اجرایی با وحدت توانستند با این آشوب ها مبارزه کنند و نباید در صف اتحاد ما خللی ایجاد شود.

وی گفت : در بسیاری مسایل مختلف به خودکفایی رسیدیم اما اگر حواشی موجب شود از کار اصلی و اساسی باز بمانیم دشمن را شاد کردیم‌.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: دانشجو‌ و‌ محصلی که تحریف می شوند با کمی صحبت با ان ها و روشنگری موضوع و جهاد تبیین، پشیمانی خود را اعلام می کنند بنابراین مردم باید از عملکرد دستگاه های اجرایی مطلع شوند.

حجت الاسلام عسکری افزود: همه ادارات منشا خیرات هستند که نیاز به جهاد تبیین دارد.

فرمانده سپاه رفسنجان هم در این نشست اظهار کرد: آبرسانی به ۱۱۳ روستای این شهرستان با کمک دولت و شرکت آبفا در حال انجام است.

سرهنگ محمد پساوند در تشریح انجام این پروژه اظهار کرد: خط انتقال اب به کبوترخان ۲۷ کیلومتر در حال انجام است که تا پایان اذر به بهره برداری خواهد رسید

.وی افزود: دو حلقه چاه آب آشامیدنی در دره جوز و کبوترخان حفر می شود البته خط انتقال اب به منطقه نوق در فاز اول به میزان ۲۶ کیلومتر در دست اقدام است که تا پایان آذرماه این فاز نخست تکمیل می شود.

سرهنگ پساوند تصریح کرد: ساخت ۲۴ مخزن آب در شهر در حال اجراست که تا کنون سه مورد احداث شده و بقیه آن ها تا سال ۱۴۰۳ اجرا و تکمیل خواهد شد.برای اراضی تعیین تکلیف نشده شهر رفسنجان به راه و شهرسازی مراجعه شود

رییس اداره راه و شهرسازی رفسنجان هم در این نشست خواست: به واسطه اطلاع رسانی ها، مردم به راه و شهرسازی مر اجعه و نسبت به تعیین تکلیف اراضی داخل شهر که شامل ساختمان و‌ منازل مسکونی فاقد سند هستند اقدام کنند.

مهدی فاتحی اظهار کرد: کلیه ساختمان ها و‌منازلی که در سطح شهر احداث شده و فاقد سند مالکیت نیستند می توانند به راه و شهرسازی مراجعه کنند و برای هشت قصب زمین حدود ۶ میلیون تومان هزینه و برای بقیه متراژ ساختمان، به نرخ کارشناسی محاسبه می شود که پس از پرداخت توسط مالک، سند ساختمان صادر می شود.

وی مهلت اقدام را تا پایان سال جاری عنوان کرد و در زمینه احداث مسکن ملی هم گفت: سهمیه شهر رفسنجان احداث بیش از دو هزار نفر است که از دستگاه های اجرایی که اراضی مازاد دارند می خواهیم در این زمینه اراضی را واگذار کنند تا مسکن مای برای متقاضیان احداث شود.

رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم اظهار کرد: در دوره قبل شورای اسلامی رفسنجان، در شهرداری بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ قصب زمین به قیمت ۷۰ میلیارد تومان به فروش رسیده بود که بدون هماهنگی با کمیسیون ماده ۵ بوده و قیمت هر قصب حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان محاسبه شده است.

سید حسین رحیمی اظهار کرد: در دوره جدید شورای اسلامی سامانه های هاتف و روشنا راه اندازی شد که نسبت به شفافیت عملکرد و مبارزه با فساد در شهرداری اطلاع رسانی ها صورت می گیرد ضمن اینکه با راه اندازی این سامانه ها ۸۰ درصد فساد و تخلف ها در شهرداری کاهش یافته است.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر امیدافرینی در جامعه به عملکرد یکساله شورا و شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: در این‌مدت زمان در بحث محله محوری، شهر به ۵۰ بخش تقسیم و در هر قسمت شورای محله تشکیل شد و در حوزه محرومیت زدایی و اجرای طرح های عمرانی در محله ها اقدام می شود

.رحیمی افزود: برای اجرای طرح های عمرانی در هر محله ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که در ۳۰ محله طرح های مورد نیاز اجرا شده و مابقی در دست اقدام است

.وی تصریح کرد: طی یکسال اخیر ۳۲۰ کوچه و خیابان در قالب ۷۵۰ هزار متر مربع اسفالت شده که نسبت به دوره قبل دو برابر افزایش یافته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: ۴ پل شامل پل امام حسین(ع)، موسی بن جعفر(ع)، خلیج فارس که از ناحیه سیل اخیر تخریب شده اند تعمیر و بازسازی شدند.

وی گفت: در بحث درآمدزایی برای شهرداری، رویکرد سرمایه گذاری را با ایجاد شرکتی مشترک با شرکت اطلس مس آغاز کردیم و در این راستا اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان تامین کردیم که ۲۰۰ نفر هم‌مشغول به کار شدند.

رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان افزود: در اجرای این پروژه ۱۵ دستگاه و ماشین الات به کار گرفته شده و ۲۰ دستگاه دیگر هم از کشور های خارج خریداری و در حال ارسال به ایران است.

وی بیان کرد: در دوره جدید یکساله شورای اسلامی شهر رفسنجان ۸۳۰ میلیارد تومان درامد شهرداری بوده که معادل کل درآمد دوره قبل شورای اسلامی بوده است.

مطالب مــرتبط