x
جلسه مشترک مهندس محمدرضا شاملومعاون عمران روستايي بنياد مسکن کشور با مسئولین شهرستان های رفسنجان وانار

جلسه مشترک مهندس محمدرضا شاملومعاون عمران روستايي بنياد مسکن کشور با مسئولین شهرستان های رفسنجان وانار

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان جلسه مشترک مهندس محمدرضا شاملو معاون عمران روستايي بنياد مسکن کشور بامسئولین شهرستان های رفسنجان وانار با حضور نماینمده مردم رفسنجان وانار در مجلس ،فرماندار ،رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان وجمعی از…


  • ۱۴۰۰/۰۸/۲۶

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان جلسه مشترک مهندس محمدرضا شاملو معاون عمران روستايي بنياد مسکن کشور بامسئولین شهرستان های رفسنجان وانار با حضور نماینمده مردم رفسنجان وانار در مجلس ،فرماندار ،رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان وجمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان وانار در فرمانداری برگزار شد.در ابتدا در این نشست هر کدام از مسئولین به بیان مشکلات موجود در حوزه تحت امر خود پرداختند.

در این نشست سید حسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با اشاره به اینکه مردم در شرایط سخت قرار دارند و گیرو بندهای اداری مزید بر علت میشود عنوان کرد :در حوزه شورای شهر برخی موارد ارجاع میشودکه اکثرا سندهای ثبتی وتک برگی هستند اما باز مشمول برگ تشخیص هویت شده که وضعیت آنها مشخص شود

وی افزود: در مقابل سند تک برگی هیچ چیز قابل مسموع نیست باز در مراجع دادگستری میبینیم که بنیاد مسکن برروی آنهامشکلاتی دارد ان شالله راهکار مناسبی ارائه گردد که به بهترین نحو رفع مشکل گردد.

 

در ادامه این جلسه محمد رضا شاملو در جمع مدیران رفسنجان در فرمانداری شهرستان اظهار کرد: برای اجرای طرح های هادی، توسعه و عمران در روستاها قیر رایگان در اختیار روستاها قرار می گیرد که این سهمیه در سال ۹۸ به میزان ۸ میلیارد ریال و سال گذشته به میزان ۱۲ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به اینکه امسال این سهمیه به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته و باید تا تیرماه سال آینده آن را جذب کنند بیان کرد: ۶۲ هزار روستا در سطح کشور وجود دارد.

شاملو ادامه داد: متأسفانه در جوامع روستایی کشور عقب ماندگی و محرومیت موج می زند و این محرومیت ها و نیازهای مقطعی مردم انباشته شده که برای رفع آنها و ساماندهی جوامع روستایی باید تدابیر لازم را اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی در کل کشور جهت رفع امورات مردم و اهالی روستاهای کشور ۷ هزار و ۵۰۰ نفر هستند که بسیار ناچیز است تصریح کرد: زمانی می توان نتیجه مطلوب را کسب کرد که همکاری بین دستگاهی وجود داشته باشد و با برنامه ریزی منسجم و مدون در راستای رفع مشکلات روستاها نیازسنجی کرد.

وی خاطرنشان کرد: قبلاً مدّت پاسخگویی به استعلامات روستایی در هر زمینه ای اعم از مسکن، ساختمان سازی و غیره تا ۴ ماه به طول می انجامید که اخیراً این مدت زمان به ۱۵ روز کاهش یافته است.

شاملو گفت: با سازمان پست تفاهم نامه ای اخیراً منعقد کردیم تا از طریق آی. سی. تی و دفاتر پُست روستایی تمام امور روستایی انجام شود، خوشبختانه اهالی روستاها در خانه می توانند بدون اتلاف وقت امور اداری شامل پرداخت قبوض آب و برق، استعلام پروانه ساختمان و غیره خود را انجام دهند.

وی افزود: خوشبختانه امکانات نرم افزاری در همه جای کشور وجود دارد می توان کار مردم را روانتر انجام داد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از ۱۲ سال پیش دستورالعملی تدوین کردیم و اراضی ملّی در روستاها با ۷۰ درصد تخفیف به ساکنینی که قصد ساخت و ساز دارند یا ساختمان فاقد پروانه دارند واگذار کردیم و از روستائیان حمایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ۶۲ هزار روستا در سطح کشور، باید سالانه ۱۰ درصد از روستاهای موجود در هر استانی مورد بازنگری قرار گیرند تا ضمن شناسایی مشکلات، امور مربوط به طرح های هادی و دیگر مسائل بروزرسانی شود.استان کرمان دارای بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا است که سالانه باید ۲۶۰ روستا مورد بازنگری قرار گیرند.

 

مطالب مــرتبط