x
خیریه محبان اهل بیت(ع) حامی دانش آموزان نیازمند مقطع ابتدایی

خیریه محبان اهل بیت(ع) حامی دانش آموزان نیازمند مقطع ابتدایی

همایش مرکز نیکوکاری محبان اهل بیت (ع) مسجد علی بن موسی الرضا (ع) با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند مقطع ابتدایی رفسنجان برگزار شد. به گزارش شورای اسلامی شهر رفسنجان، عصر امروز همایش مرکز نیکوکاری محبان اهل بیت (ع)…


  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۷

همایش مرکز نیکوکاری محبان اهل بیت (ع) مسجد علی بن موسی الرضا (ع) با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند مقطع ابتدایی رفسنجان برگزار شد.

به گزارش شورای اسلامی شهر رفسنجان، عصر امروز همایش مرکز نیکوکاری محبان اهل بیت (ع) مسجد علی بن موسی الرضا (ع) با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان, مهندس کهنوجی شهردار رفسنجان، مهندس رضایی فرماندار رفسنجان، جمعی از مسئولین و مدیران مدارس مقطع ابتدایی رفسنجان در سالن نظام مهندسی برگزار شد.

سید حسین رحیمی مدیرعامل مرکز نیکوکاری محبان اهل بیت (ع) با اشاره به پیشینه احداث مسجد علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: چهار سال از آغاز فعالیت مسجد علی بن موسی الرضا (ع) میگذرد، در زمان شورای شهر چهارم و شهرداری وقت زمینی به این مسجد اختصاص داده شد واقع در پارک خبرنگار فعلی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت به این مسجد ۵۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه ساخت این مسجد چند سال متوقف شده بود، عنوان کرد: پس از مدتی ۹ نفر از اهالی محله به عنوان هیات امنا این مسجد انتخاب شده و با هزینه ای بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان از کمک های مردمی شروع به ساخت مسجد کرده و نام این مسجد علی بن موسی الرضا(ع) انتخاب شد.

رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان با اشاره به اینکه این مسجد در فاز اول ۶۰۰ متر ساخته شد، بیان کرد: دو فضای ورزشی در کنار مسجد در اختیار ورزشکاران و پارک خبرنگار نیز در محوریت مسجد دایر است و ضرورت دیده شد خیریه محبان اهل بیت (ع) ایجاد شود.

رحیمی با اشاره به هدف ایجاد خیریه ابراز کرد: هدف کلی ما پوشش دانش آموزان بی بضاعت همه مدارس ابتدایی شهر است، به این دلیل که در مقطع ابتدایی دانش آموزان بی بضاعت پوشش داده نمی‌شوند و ما این مقطع را متقبل شدیم که دانش آموزان این مقطع با هماهنگی مدیران مدرسه به خیریه معرفی شوند و از طریق این خیریه نیازهای دانش آموزان پوشش داده شود.

وی با بیان اینکه باید همه همت کنیم با کمک های مادی و معنوی به کمک دانش آموزان کم بضاعت شهر برویم، تصریح کرد: باید مهربانی ها و محبت ها به داخل مسجد بیایند، امیدواریم بتوانیم با کمک خداوند در راستای رسالت خود قدمی برداریم.

در ادامه حسین رضایی فرماندار رفسنجان با اشاره وجود ۲۷ خیریه در شهرستان اظهار کرد: حدود۲۰ خیریه فعال و باقی خیره ها نیمه فعال هستند کارهای خوبی در رفسنجان انجام میدهند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما در رفسنجان نزدیک ۶۰ هزار دانش آموز هستند که یکی از رسالت بسیار بزرگ بر دوش آموزش و پرورش است عنوان کرد: تمامی آینده مسئولین ما از این جمعیت پرورش می‌یابند و اگر شهری قوی میخواهیم باید روی این نسل کار کنیم.

رضایی ادامه داد: باید محیط مناسب برای تحصیل دانش آموزان فراهم باشد، چند سالی است که برخی مدارس شهرستان، به دلیل خشکسالی و کاهش محصول پسته و عدم رسیدگی تخریب و فرسوده شدند.

وی با اشاره به پیش بینی برداشت خوب محصول امسال به میزان ۶۵ هزار تن پسته تصریح کرد: بهتر است از ظرفیت خیران در بهسازی و نوسازی مدارس بهره مند شد.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: از این شهرستان هر ساله رتبه های برتر کنکور حاصل می شود که این استعدادهای خوب عموما قشر بی بضاعت هستند لذا توجه به دانش آموزان مستعد می تواند در افزایش انگیزه آنها موثر باشد و رتبه های بیشتر و انسان های تحصیل کرده علمی بیشتری را به جامعه تحویل دهد.

وی ظرفیت های مهم شهرستان را شامل صنعت مس، کشاورزی پسته و نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: باید از همه این پتانسیل ها در جهت ارتقا سطح جامعه کمک گرفت.

مطالب مــرتبط