x
رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان:مسجد محوری؛ اولویت فعالیت‌های مدیریت شهری رفسنجان

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان:مسجد محوری؛ اولویت فعالیت‌های مدیریت شهری رفسنجان

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با اشاره به اجرای طرح مسجدمحوری در ۳۰ محله شهری، یکی از اولویت‌های این طرح را ایجاد شورای محلات و رونق محلات محروم عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان در اولین…


  • ۱۴۰۱/۰۴/۰۵

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با اشاره به اجرای طرح مسجدمحوری در ۳۰ محله شهری، یکی از اولویت‌های این طرح را ایجاد شورای محلات و رونق محلات محروم عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان در اولین ساعات از اولین  روزهای فصل تابستان سکانداران مدیریت شهری شهر سیرجان همراه با رئیس واعضای شورای شهروشهردار رفسنجان از تعدادی از پروژه های عمرانی  واماکن گردشگری شهر رفسنجان بازدیدکردند.

در ابتدا بازدید از کشتارگاه دام شهرداری رفسنجان  با توجه به ارتباط مستقیم آن با سلامت جامعه  در اولویت قرار گرفت و از  نزدیک وضعیت عمرانی وبهداشتی کشتارگاه دام بررسی و در جهت ارتقای سطح کیفی آن تبادل نظر شد.

در گام دوم  پروژه عمرانی  بیمارستان  ۱۵۰ تختخوابی فوق تخصصی تسکین رفسنجان مورد بازدید قرار گرفت .

درادامه نشست مشترکی فی مابین سکانداران مدیریت شهری سیرجان و رفسنجان باحضور  معاونت خدمات شهری وکارشناسان شهرداری در سالن جلسات شورا برگزارشد .

رئیس شورای اسلامی شهر  رفسنجان در این نشست با اشاره به ضرورت کسب درآمدپایدار شهرداری گفت: یک سری کارها و سرمایه گذاری ها در بحث ایجاد درآمد پایدار با شرکت ملی صنایع مس ایران انجام شده و شرکت رودان از شهرداری با همکاری شرکت اطلس مس وابسته به صنعت مس در راستای استخراج مواد معدنی مس سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان را انجام داده اند.

سیدحسین رحیمی بیان کرد: شهرداری در ایجاد درآمد نباید به تفکیک اراضی اکتفا کند بلکه باید درآمد پایدار برای شهرداری داشته باشد لذا خرید ماشین آلات در این راستا انجام شده است و آغاز استخراج مواد معدنی به زودی صورت می گیرد.

وی در بحث توزیع عادلانه خدمات شهری در محلات شهری هم گفت: شورای محلات با رویکرد مسجد محوری در حدود ۳۰ محله شهری ایجاد شده اند برخی محلات ۲۰ سال بود که از خدمات شهری برخوردار نبودند که در طی ده ماه اخیر بسیاری از این محلات محروم از جمله محله خلیل آباد رونق گرفته و نیازهای عمده اهالی محلات اعم از آسفالت، فضای سبز و  غیره برآورده شده است.

رحیمی عنوان کرد: در حوزه سازمان عمران شهرداری  مدت کار آسفالت کوچه های شهر۱۳ ماه بود که خوشبختانه با اضافه کردن ۲ شیفت کاری و اختصاص ۱۲۵ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات و ماشین آلات این مدت به ۴ ماه کاهش یافته است.

وی در حوزه فضای سبز هم اظهار کرد: ۵ شرکت کار رسیدگی به امور فضای سبز  را با مبلغ سالیانه ۵۵۰ میلیارد ریال انجام می دهند همچنین دو شرکت خدماتی هم بحث جمع آوری زباله ها و تمیز کردن شهر را با مبلغ سالیانه ۷۵۰ میلیارد ریال انجام می دهند.

در ادامه بازدید از بادگیر معین ؛ موزه ریاست جمهوری ؛ گذر شهید ارجمندی و پارک بانوان ۲ از دیگر مواردی بود که مورد بازدید رئیس واعضای شورای شهر وشهردار سیرجان قرار گرفت.

سکانداران مدیریت شهری سیرجان صبح امروز بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان خانه حاج اقا علی و مجموعه فرهنگی ورزشی آگاه را آخرین مقصد بازدید خود در این سفر یکروزه به رفسنجان قرار دادند.

مطالب مــرتبط