x
رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت:روحیه مطالبه گری در مردم باید افزایش یابد*

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت:روحیه مطالبه گری در مردم باید افزایش یابد*

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت: براي داشتن جامعه ای پويا بايد روحيه مطالبه‌گری در بين آحاد افراد جامعه افزايش يابد از طرفی مسئولین هم که پست و مقامی به آن ها سپرده شده پاسخگو باشند و این مقام را…


  • ۱۴۰۰/۰۹/۱۲

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت: براي داشتن جامعه ای پويا بايد روحيه مطالبه‌گری در بين آحاد افراد جامعه افزايش يابد از طرفی مسئولین هم که پست و مقامی به آن ها سپرده شده پاسخگو باشند و این مقام را فرصتی برای خدمت هرچه بیشتر به مردم بدانند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان سید حسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهررفسنجان در مجمع مطالبه گران شهرستان رفسنجان، مطالبه گری را امری به حق دانست و اظهار کرد: مسئولان باید به مطالبه گری مردم و آحاد جامعه پاسخ دهند تا جامعه دچار مشکلات نشود.

وی با اشاره به گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه مسئولان در اوایل، نسبت به زمان کنونی پاسخگوتر بودند بیان کرد: مسئولان هر چه به آرمان های امام ورهبری نزدیک تر باشند مشکلات جامعه و مردم زودتر حل خواهد شد، در غیر اینصورت دوری از آرمان های امام؛ رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکلات جامعه سخت تر و رفع آن ها با دشواری صورت می گیرد.

سید حسین رحیمی با بیان اینکه نبود فرهنگ مطالبه‌گري در بين مردم موجب‌شده تا كمتر بتوانند از اين حق خود در جامعه استفاده ‌نمايند اظهار کرد: باید روحیه مطالبه گری را در مردم جهت جلب مشارکت های دولتی و بخش خصوصی و کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی تقویت کنیم.

او تصریح کرد: انتخاب شهردار بومی توسط اعضای شورای ششم اسلامی رفسنجان کاری شایسته بود زیرا به مشکلات مردم آشنا است ضمن اینکه دغدغه رفع مشکلات را در رأس امور خود قرار داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان خاطرنشان کرد: مردم باید با سیستم اداری آشنا و دانش خود را در این زمینه افزیش دهند فرایند اداری باید برای آن ها تعریف شود؛ چرا که خیلی وقت ها جهل مردم از قوانین، موجب ایجاد فساد در سیستم اداری می شود.

سید حسین رحیمی افزود: فساد زمانی بروز می کند که در آن جا پول و ثروت وجود داشته باشد لذا ماباید به سمت شفافیت برویم وشفاف سازی کنیم اگر مطالبه گری ما در سطح شهرستان و همه نهادها، ارگان ها و ادارات ایجاد شود زمینه بروز فساد کاهش میابد.

 

مطالب مــرتبط