x
رضایی: رقابت بیشتر در انتخابات، مشارکت بیشتر را به همراه دارد

رضایی: رقابت بیشتر در انتخابات، مشارکت بیشتر را به همراه دارد

فرماندار رفسنجان در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: هر چه رقابت ها بیشتر باشد مشارکت پای صندوق های رأی هم بیشتر و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نمایان تر می شود. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان،…


  • ۱۴۰۲/۰۳/۱۰

فرماندار رفسنجان در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: هر چه رقابت ها بیشتر باشد مشارکت پای صندوق های رأی هم بیشتر و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نمایان تر می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، صبح امروز جلسه شورای اداری شهرستان با حضور رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان، فرماندار رفسنجان، مسئولین و رؤسای ادارات شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

این جلسه در ابتدا میزبان حضور خدام رضوی و پرچم مطهر بارگاه رضوی در روز ولادت امام رضا (ع) بود.

فرماندار رفسنجان ضمن عرض تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) اظهار کرد: اسفندماه امسال رویداد مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش روی داریم که چهار راهبرد اصلی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات باید مد نظر همگان باشد.

وی افزود: هر چه رقابت ها بیشتر باشد مشارکت پای صندوق های رأی هم بیشتر و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نمایان تر می شود.

رضایی با اشاره به اینکه رأی مردم حق الناس است و باید از آن ها صیانت شود گفت: دستگاه های مرتبط مراقبت بیشتری داشته باشند تا حتی یک رأی هم باطل نشود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع کشاورزی رفسنجان اشاره و بیان کرد: امسال محصول مناسبی از باغ های رفسنجان به میزان ۶۵ هزار تن برداشت خواهد شد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه در رفسنجان بیش از ۴۵ مدرسه فرسوده داریم افزود: بهتر است خیران با استفاده از درآمد حاصل از این محصول به احیا و بازسازی مدارس شهرستان رفسنجان بپردازند.

رضایی با بیان اینکه پروژه های آب رسانی و حفر چاه های آب آشامیدنی در حال اجراست، تصریح کرد: در نقاطی مانند حومه غربی، فردوسیه نوق و غیره چاه ها در حال حفر و تجهیز هستند و تابستان امسال در بیشتر نقاط کم آبی برطرف خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه پیگیر احیای پروازهای فرودگاهی رفسنجان هستیم گفت: تصفیه خانه مرکزی هم در حال اجراست و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اجرای این طرح آب آشامیدنی شهرستان سالم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ لیتر در ثانیه فاضلاب در شهرستان داریم ادامه داد: پروژه فاضلاب شهرستان هم اجرا خواهد شد و پساب های خانگی توسط این پروژه تصفیه و آب حاصل شده به مصرف صنعت خواهد رسید.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: پایش دوربین ها در سطح شهر ها و روستاها در حال انجام است تا میزان جرایم سرقتی کاهش یابد.

 

طرح کالا برگ در رفسنجان اجرا میشود

محمدرضا رحمانی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رفسنجان در این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت امام رضا(ع) بیان کرد: از بخشداران می خواهیم که نیازهای روستاهای فاقد دهیاری را در موضوعات لایروبی قنوات، روشنایی معابر، آسفالت و طرح هادی اعلام کنند تا نسبت به جذب بودجه اقدام کنند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی به تکالیف قانونی از جمله حمایت از شرکت های دانش بنیان؛ پیگیری رفع موانع و زیرساخت ها جهت حمایت از تولید داخلی و اجرای طرح های سرمایه گذاری و رونق اقتصادی؛ توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی جامه عمل بپوشانند که خلأ کاری با ایجاد مهارت در جوانان شهرستان رفع می شود.

رحمانی خاطر نشان کرد: در برگزاری نمایشگاه های مشاغل خانگی برگزارکنندگان غرفه ها باید مجوزهای لازم را دریافت کنند.

وی در پایان به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در صنف و فروشگاه رفسنجان اشاره کرد و گفت: این طرح به زودی در شهرستان به مرحله اجرایی در خواهد آمد و حدود ۲۰ درصد از قیمت خرید کالا برای ۳ دهک اول به صورت تشویقی توسط دولت پرداخت می شود.

 

نام نویسی کاندیداهای انتخابات از ۱۹ آذرماه

 

در ادامه سیدمحمد حسینی نسب رئیس شورای نگهبان شهرستان رفسنجان با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه امسال برگزار و نام نویسی از کاندیداها در ۱۹ آذرماه آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها باید کمک کنند تا انتخابات با رقابت سالم همراه باشد، افزود: دشمن در برنامه خود قصد دارد ناامیدی را در جامعه ترویج دهد اما با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه، دستگاه ها می توانند با تکیه بر این اصل و جهاد تبیین، مشارکت حداکثری پای صندوق ها را جهت برگزاری انتخاباتی سالم رقم بزنند.

در پایان این جلسه به پاس زحمات مدیران سابق شهرستانی از سوی فرمانداری رفسنجان از آقایان مجید زیندینی مدیرعامل سابق باشگاه فرهنگی و ورزشی صنعت مس رفسنجان، روح الله ابوالهادی مدیر سابق اموراجتماعی و روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، مهدی اقبالی قهرمان رشته ورزشی دو و میدانی ۲۰۲۳ آسیا و خانم ناهید سربازپور مدیر سابق اداره استاندارد شهرستان رفسنجان تقدیر به عمل آمد.

مطالب مــرتبط