x
ضرورت راه اندازی فرهنگسرای اختصاصی بانوان در رفسنجان/ تجلیل از بانوی کارآفرین نمونه درکمیسیون بانوان شورای شهر

ضرورت راه اندازی فرهنگسرای اختصاصی بانوان در رفسنجان/ تجلیل از بانوی کارآفرین نمونه درکمیسیون بانوان شورای شهر

دومین جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر رفسنجان با تجلیل از بانوی کارآفرین رفسنجانی در صحن شورا برگزارشد . به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان دومین جلسه کمیسیون بانوان شورای شهر به ریاست خانم دکتر مه لقا حکمت…


  • ۱۴۰۰/۱۰/۲۴

دومین جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر رفسنجان با تجلیل از بانوی کارآفرین رفسنجانی در صحن شورا برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان دومین جلسه کمیسیون بانوان شورای شهر به ریاست خانم دکتر مه لقا حکمت وبا حضور رئیس شورا ؛ اعضای کمیسیون در صحن شورا برگزارشد

خانم مژده سرچشمه پور کارآفرین نمونه که میهمان این جلسه بودندضمن توضیحاتی از رزومه کاری خود به بیان کارهای اجرایی خود و اهداف آن پرداختند.

در این جلسه سید حسین رحیمی رئیس شورای شهر بر لزوم و استمرار این جلسات تاکید و اظهار داشت : باید از ظرفیت مشاوره و کارآفرینی و ایجاد شغل برای بانوان استفاده کرد.

وی اشتغال بانوان را سبب رشد اقتصادی و بهبود معیشت خانواده ها برشمرد و گفت : اشتغال بانوان نقش عمده ای در چرخه اقتصاد خانواده و منطقه ایجاد می کند و ترویج مشاغل خانگی و حمایت از بانوان شاغل در منزل و آشنا ساختن آحاد مردم با تولیدات آنان از طریق ایجاد مکان های مناسب برای ارائه تولیدات آنان زمینه مناسب را در این خصوص مهیا می نماید

رحیمی با اشاره به جمع آوری اطلاعات مربوط به زنان سرپرست خانوار و بانوان تحصیل کرده و خلاق از کمیسیون بانوان شورای شهر خواست در این خصوص مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند افزود: ان شاءالله با همکاری و هم فکری در زمینه اشتغال که بیشترین دغدغه ی مردم است کاری انجام شود و این رویکردرا تقویت کنید و شورای شهر وشهرداری از شما حمایت خواهد کرد.

در ادامه رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر ابتدا در خصوص توانمندی های حوزه بانوان رفسنجان و برنامه های خود برای بانوان و مسائل و مشکلات پیش روی جامعه بانوان رفسنجان به صحبت پرداخت.

مه لقا حکمت با اشاره به اینکه دغدغه ها و چالش های بانوان جامعه شهری با یکدیگر متفاوت است، افزود : برخی مشکلات، توانایی ها و چالش های پیش روی بانوان را از زبان بانوان شهرستان شنیدم و با حمایت شورای شهر پیگیر رفع این مشکلات خواهم بود و در این خصوص نیازمند همکاری و همدلی بانوان کارآفرین هستم.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی فرهنگسرای اختصاصی بانوان در رفسنجان گفت : با ایجاد زیرساخت های اشتغال و بسترسازی برای مشارکت پررنگ تر بانوان در عرصه های مختلف جامعه، بانوان توانمند و کارآفرین شهرستان شناسایی می شوندو می توان از ظرفیت های انها استفاده نمود.

سپس سیدابراهیم صباغ جعفری رئیس کمیسیون فرهنگی ورزش وجوانان با اشاره به صحبت های رئیس کمیسیون بانوان در خصوص احداث فرهنگسرای بانوان گفت: فرهنگسرای کودک وخانواده با هدف آموزش مهارتهاي مورد نياز زندگي و در نهايت تحكيم اين نهاد مقدس احداث خواهد شد که یکی از شاخه های اجرایی در این فرهنگسرا ؛ خانه بانوان خواهدبود این خانه با رویکرد تعاملات اجتماعی زنان و ایجاد مکانی با نگاه خاص به بانوان می باشد.

در پایان این جلسه نیازها و کمبودهای اجتماعی وامکانات شهری، ورزشی، تفریحی و … برای بانوان مطرح و بررسی شد و اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را ارائه نمودند.

مطالب مــرتبط