x
عضو شورای شهرستان خواستار احداث ساختمان مدیریت بحران شهری شد /جلسه مشترک معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری رفسنجان با اعضای شورای شهرستان درجهت ارتقای سطح همکاری‌ها

عضو شورای شهرستان خواستار احداث ساختمان مدیریت بحران شهری شد /جلسه مشترک معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری رفسنجان با اعضای شورای شهرستان درجهت ارتقای سطح همکاری‌ها

نهمین جلسه شورای شهرستان در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد ?به گزارش روابط عمومی شورای شهرستان نهمین جلسه شورای شهرستان به ریاست مجید صفریان و با حضور علی آرمان معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری رفسنجان و دیگراعضا در…


  • ۱۴۰۱/۰۶/۰۹

نهمین جلسه شورای شهرستان در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد

?به گزارش روابط عمومی شورای شهرستان نهمین جلسه شورای شهرستان به ریاست مجید صفریان و با حضور علی آرمان معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری رفسنجان و دیگراعضا در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

این جلسه که با هدف پیگیری مصوبات گذشته و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به شهرستان در حوزه های مختلف از جمله راه های بین روستایی ، آب کشاورزی و آشامیدنی ، ساخت و سازها، برق ،گاز رسانی ، سلامت و درمان، امنیت ، جبران خسارت بعداز سیل دربرخی مناطق و…… برگزارشدو در خصوص موارد مذکورهریک از اعضا و میهمانان جلسه به ارائه گزارش اقدامات و پیگیری های انجام شده پرداختند.

?مجید صفریان رئیس شورای شهرستان در ابتدای این جلسه ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت ،هدف از برگزاری این جلسات را تبادل نظر و ارائه راهکار درخصوص حل مسائل و مشکلات شهرستان عنوان کرد و افزود: هم اندیشی و همراهی اعضای شورای شهرستان درجهت پیشبرد اهداف ونقش بسزایی در حل مشکلات دارد و انتظار می رود تصویب تمام مصوبات در راستای آیین نامه ها ، قوانین ومنافع عمومی باشد.

وی افزود: از آنجایی که رویکرد دولت سیزدهم برمبنای شعار دولت مردمی است، لذا تکریم ارباب رجوع و احترام به مردم بعنوان یک اصل باید در تمامی ادارات و دستگاه‌ها نهادینه شود و مدیران موظفند بر اجرای دقیق و صحیح آن در ادارات متبوع خویش بطور دقیق نظارت کنند .

صفریان افزود: در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی امروز جامعه، همه ما در برابر مردم جامعه مسئول هستیم و باید از همه توان و ظرفیت برای خدمت رسانی به شهروندان بهره گیریم.

وی در این جلسه با اشاره به اهمیت تعامل و هماهنگی میان فرمانداری و شورای شهرستان گفت: برای پیگیری مشکلات موجود در شهرستان و کسب رضایتمندی شهروندان نیاز به هماهنگی‌های بسیار و موازی کاری نهادهای مربوطه مخصوصا تعامل بیشتر فرمانداری با شورای شهرستان داریم.

وی در خصوص معضل وجود سرعتکاه در جاده ها افزود :بسیاری از مردم از وجود سرعت گیرهای غیرقانونی و غیرعلمی در جاده های درون شهری و برون شهری انتقاد دارندمخصوصا درحسن اباد نوق که این سرعت کاه در حالی نصب شد که نه از معیارهای استاندارد برخوردار بوده و نه علایمی مانند رنگ و تابلو برای آگاه شدن رانندگان در نزدیکی آن وجود دارد.

?در ادامه قادری نماینده شواری جوادیه الهیه فلاح در شورای شهرستان عنوان کرد :واگذاری زمین های مسکن جوادیه که مدت زمان ۳ سال از اینکار میگذرد اما هیچ اقدامی صورت نگرفته و جلسات متعددی برگزارشد اما هیچ نتیجه ای نداشت .

وی ادامه داد: معضل مهمی که در جوادیه است صدور قبض اب وبرق برای زمین های بایر است که اصلاح نشده است .

قادری با اشاره به عدم وجود شورای حل اختلاف در جوادیه الهیه فلاح گفت :بسیاری از افراد بی بضاعت مسیر طولانی راجهت رفع مشکلات خود باید طی نمایند که اگر جانمایی شود می توان مشکلات را حل کرد حتی مکان آن مشخص شده ونامه نگاری هم صورت گرفته اما اقدامی انجام نشده است.

از دیگر مسائل مهم مطرح شده توسط این عضو شورای شهرستان وجود افاغنه دراین شهر عنوان شدکه درجهت ساماندهی وخروج انها باید اقدامی صورت گیرد.

?در ادامه محمد فتحیان دیگر عضو شورای شهرستان با اشاره به سیل اخیر در رفسنجان عنوان کرد: اتفاقی که در سیل اخیر افتاد بحث مدیریتی بود که برنامه ریزی خوبی نشده بود چه بسا خیلی از کارها اگر انجام می شد خسارت کمتری ایجاد میشد.
درادامه وی با اشاره به ساخت ساختمان فرمانداری بیش از ۶۰ سال واحتمال فرونشست زمین وخطر زلزله وعدم استحکام ساختمان خواستار

احداث ساختمان مدیریت بحران شهری با تجهیزات و…در راستای پیشگیری ازخطرات احتمالی ورفع خطرشد.
دومین مسئله مطرح شده توسط این عضو شهر این بود که باید سیل اخیر را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد ووتجربه های بدست آمده از سیل و تمامی مسائل را مکتوب کرد وبرنامه ریزی انجام دادتا درحوادث بعدی بتوانیم مدیریت شده عمل کنیم.

وی ادامه داد باید تمامی ارگان ها پای کار آیند و به نقاطی که خسارت بسیار شدید وارد شده چه عمرانی وچه کشاورزی خسارت های مذکور راجبران کردودرآخر وی بر لزوم رعایت مقررات ساختمان، ضوابط شهرسازی ،ایمنی واصول فنی وکنترل ساخت وسازها تاکید کردوبا اشاره به حوادث فروریختن چند پروژه در سال های اخیر درسطح کشورازجمله حادثه برج متروپل درآبادان از معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری به عنوان عضو کمیته انطباق خواست از تایید اجرای طرح و بهره برداری از پروژه های ناایمن وغیرقانونی جلوگیری کندو مانع تایید طرح ساخت وسازپروژه های بزرگ به صورت امانی بشود.

?در ادامه این نشست سید محمود جمالی زاده عضو شورای شهرستان مسئله راه وآسفالت را از یکی از اساسی ترین مسائل ومشکلات بخش کشکوئیه عنوان کرد و خواستار اسفالت مسیرهمت آباد تا عباس آباد به دلیل مهمترین راه دسترسی منطقه به سایر نقاط شد.

ایشان همچنین خواستار کمک به کشاورزان منطقه کشکوئیه و راویز به دلیل خسارت سیل اخیرمخصوصا ازمجتمع مس رفسنجان شد ودرادامه مسئله آسفالت جاده راویز از دیگر مواردی که عضوشورای شهرستان عنوان کردو گفت الویت اول راویز است مردم در شرایط نامناسبی هستند مخصوصا منطقه پورکان باغ های کشاورزی انها ازبین رفته قنات های انها ریزش کرده و متاسفانه تا به امروز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

?حسین فتاحی دیگر عضو شورا خواستارخرید تجهیزات ازمایشگاهی جهت مجهز کردن ازمایشگاه بخش صفائیه شد وی همچنین اجرای اسفالت ادامه جاده صفائیه به سیریز زرند به طول ۶ کیلومترو بهسازی اسفالت جاده صفائیه به بهرمان را یکی از مشکلات بخش صفائیه عنوان نمود

?در ادامه رشیدی دیگر عضو شورای شهرستان بحث ایجاد درمانگاه شبانه روزی را ازمهمترین مطالبات خود در جلسه مذکور عنوان کردوگفت :یک مرکزی توسط خیرین نیم ساز مانده و هیچ اقدام دیگری صورت نگرفته است به مسئولین نامه نگاری شده و حتی در خواست بازدید وزیر بهداشت را هم داشتیم اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.

از دیگر مسائل مهم مطرح شده توسط این عضو شورای شهرستان عدم واگذاری و نامناسب بودن مسکن های مهر دراین شهر عنوان شد.

?در ادامه مهندس علی ارمان ضمن تبریک هفته دولت ، ترکیب شورای شهرستان را بسیار خوب ارزیابی وبیان کرد: خوشبختانه تمام اعضا همفکر و همراه هستند که امیدوار هستیم این همراهی وهمدلی برای مردم منشأ خیر وبرکت شود.

در ادامه معاون عمرانی فرماندار رفسنجان به ارائه گزارش جامعی از عملکرد فرمانداری ودریافت بودجه وجبران خسارت ناشی از سیل در سفر رئیس جمهور به استان کرمان پرداخت.

وی افزود ؛ نهایت تلاش خود را در جهت رفع مشکلات شهرستان انجام داده وخواهم داد و در مورد مشکلات ومعضلات مطرح شده توسط اعضا قول مساعد دادند و هریک را ضمن بررسی در جهت رفع ان تلاش خواهم نمود.

در ادامه مهندس آرمان ضمن امیدواری افزایش سطح همکاری‌های فرمانداری وشورای شهرستان جهت رفع حداکثری مشکلات شهرستان قول مساعد داد.

مطالب مــرتبط