x
لزوم تقویت مدارس دولتی رفسنجان

لزوم تقویت مدارس دولتی رفسنجان

رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن بیان مشکلات آموزش و پرورش و مدارس رفسنجان بر لزوم تقویت مدارس دولتی رفسنجان تاکید داشت. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، روز گذشته جلسه شورای…


  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۹

رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن بیان مشکلات آموزش و پرورش و مدارس رفسنجان بر لزوم تقویت مدارس دولتی رفسنجان تاکید داشت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، روز گذشته جلسه شورای آموزش و پرورش رفسنجان با حضور رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان، فرماندار رفسنجان و اعضای شورا در محل فرمانداری رفسنجان برگزار شد.

سید حسین رحیمی رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان در خصوص رسالت شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: رسالت شورای آموزش و پرورش مهم تر از مصوبات جلسات است، مدارس دولتی رفسنجان ضعیف هستند و مدارس غیرانتفاعی به شدت تقویت شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی هستند، عنوان کرد: هدف شورای آموزش پرورش این است که مدارس دولتی را تقویت کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه مدارس به ازای هزینه ی دریافتی به دانش آموزان خدمات کافی نمی‌دهند، ابراز کرد: شیوه ای که برای دریافت شهریه مدارس غیر دولتی وجود دارد غلط است و نهادهای نظارتی برای این مجموعه باید بهتر عمل کنند.

رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان با بیان اینکه جهان شهر پسته و مس متاسفانه یک اردوگاه و مرکز فرهنگی برای اوقات فراغت دانش آموزان ندارد، تصریح کرد: مشکلات و مسائل کمبود امکانات، بودجه اندک، ضعف نیروی انسانی، مدارس تخریبی و غیره از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش به شمار می آید.

وی تأکید کرد: باید با کمک نماینده مجلس، امام جمعه، خیران، مسئولان دستگاه های اداری، شرکت های بخش خصوصی تدابیر لازم در جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرستان اتخاذ شود.

در ادامه حسین رضایی فرماندار رفسنجان اظهار کرد: رشد و توسعه در هر حوزه ای به نقش تاثيرگذار آموزش و پرورش بستگی دارد و بی شک هر جامعه ای كه بخواهد به پيشرفت همه جانبه دست پيدا كند، بايد برای آموزش و پرورش سرمايه گذاری كند.

وی افزود: از اين رو برای رسيدن به اين مهم دستگاه تعليم و تربيت به عنوان متولی تربيت و پرورش آينده سازان بايد علاوه بر در اختيار داشتن برنامه ای منسجم و نيروی انسانی توانمند از امكانات و فضاهای فيزيكی همچون مدارس و ساختمان های آموزشی استاندارد برخوردار باشد.

رضایی با اشاره به اینکه با توجه به اينكه در جامعه امروزی درصد آمار باسوادی در جامعه شهری و روستايی نسبت به گذشته با جهش قابل توجهی روبرو شده است، بیان کرد: توجه به ايجاد فضاهای آموزشی استاندارد و همچنين نوسازی مدارس فرسوده در شهرها و روستاها بيش از گذشته احساس می شود.

وی يكی از عواملی كه در حفظ و ارتقای سطح سلامتی و شكوفايی استعدادهای دانش آموزان موثر است را وجود محيط امن و استاندارد آموزشی خواند و عنوان کرد: محیط مناسب آموزشی در سلامت روان دانش آموز و ارتقای سطح علمی او تاثيرگذار خواهد بود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: امروزه فضاهای آموزشی فرسوده و تخريبی به عنوان چالشی در مقابل نظام آموزشی كشورمان قرار گرفته و اين چالش همواره مانعی بر سر راه فعاليت های آموزشی و تربيتی قرار می دهد.

رضایی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ مدرسه دولتی در سطح شهر اظهار کرد که حدود نیمی از آن ها یعنی ۴۸ مدرسه تخریبی و غیراستحکام هستند و باید بازسازی شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال محصول پسته خوبی از باغات برداشت خواهد شد می طلبد که از ظرفیت خیران در راستای احیا و بازسازی مدارس کمک گرفت؛ همچنین اصناف دیگر هم اگر پای کار بیایند و برای آیندگان کشورمان برنامه ریزی انجام دهند می توان سالانه ۲۵ درصد از این مدارس را بازسازی کرد که کمک بزرگی در این حوزه می شود.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در جلسه آینده این شورا باید ظرفیت های دیگر شهرستان را از جمله نماینده مجلس، امام جمعه، خیرین و غیره را دعوت نمود تا در این راستا چاره اندیشی اساسی شود.

حسین شفیعی رییس آموزش و پرورش رفسنجان در خصوص مدارس تخریبی در سطح شهر عنوان کرد: ۵۲۴ مدرسه در شهر رفسنجان و حومه وجود دارد، تعدادی از مدارس که در روستاها هستند اوضاع بهتری دارند اما تعدادی از آنها که در شهر و حاشیه شهر هستند، با وجود بیش از ۱۰۰ مدرسه درسطح شهر حدود ۴۸ مدرسه تخریب شده اند و نیاز به بازسازی دارند.

وی باشاره به اینکه سرانه کلاس ها معمولا تعدادشان بخاطر کمبود فضا بیشتر میشود، افزود: کمبود فضای دانش آموزی در شهر وجود دارد، ضمن اینکه تعداد زیادی از دانش آموز در مدارس غیر دولتی هستند.

مطالب مــرتبط