x
نمایشگاه دستاوردهای طرح ارتقای امنیت اجتماعی پلیس شهرستان رفسنجان برگزار شد

نمایشگاه دستاوردهای طرح ارتقای امنیت اجتماعی پلیس شهرستان رفسنجان برگزار شد

عصر امروز نمایشگاه دستاوردهای طرح ارتقای امنیت اجتماعی پلیس شهرستان رفسنجان با حضور مسئولین در پلیس آگاهی رفسنجان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، عصر امروز نمایشگاه دستاوردهای طرح ارتقای امنیت اجتماعی پلیس شهرستان رفسنجان با…


  • ۱۴۰۲/۰۳/۰۳

عصر امروز نمایشگاه دستاوردهای طرح ارتقای امنیت اجتماعی پلیس شهرستان رفسنجان با حضور مسئولین در پلیس آگاهی رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، عصر امروز نمایشگاه دستاوردهای طرح ارتقای امنیت اجتماعی پلیس شهرستان رفسنجان با حضور سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان، اعضای شورای شهر رفسنجان، دادستان رفسنجان، فرماندار رفسنجان و جمعی دیگر از مسئولین در پلیس آگاهی رفسنجان برگزار شد.
سردار عبدالرضا ناظری ضمن عرض تبریک دهه کرامت در خصوص اقدامات انجام گرفته در طرح ارتقای امنیت ملی اظهار کرد: در طرح ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاقچیان سوخت با هماهنگی دستگاه قضایی، فرماندهی انتظامی رفسنجان موفق به انهدام چندین باند قاچاق سوخت شدند در این رابطه بیش از ۱۸۰ هزار لیتر سوخت در بین علوفه ، آجر و سایر پوشش هایی که مامورین نتوانند کشف کنند پوشش داده شده بود.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه پنج تریلر کِشنده توقیف شده از استان های مرکزی بارگیری می‌شده به سمت استان های شرقی و نهایتا به خارج از مرز های شرقی فرستاده میشد گفت: پنج نفر راننده این خودروها دستگیر و در ادامه کار با دستور مقام قضایی همکاران در صدد شناسایی سایر افراد دخیل در باند قاچاق سازمان یافته سوخت در رفسنجان هستند.
ناظری خاطر نشان کرد: متاسفانه از واگذاری سوخت که به کشاورزان عزیز توزیع میشود و در برابر آن تعرفه هایی دریافت میشود، بعضاً در این حوزه قاچاقچیان سوخت سو استفاده میکنند و مقادیری از سوخت را به جای مصرف در امر کشاورزی قاچاق میکنند و نمونه آن را در روزهای گذشته شناسایی و دستگیر کردند و توزیع سوخت به کشاورزان و نقل و انتقال توسط سازمان های متولی امر در این حوزه آن باید سازماندهی شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع سوخت متولی این امر در استان است عنوان کرد: در استان اقدامات خوبی در حال انجام است که برخورد شود با توزیع کنندگان و فروشندگان این حوزه و با کسانی که مبادرت به حمل و جابجایی سوخت از مبدا تا مقصد میکنند برخورد قاطع خواهیم داشت.
فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه همکارانم در فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان با انجام اقدامات اطلاعاتی سه باند سارق مسلح و به عنف را منهدم کردند، افزود: ۱۱ نفر اعضای این باند و مالخری که اقدام به خرید طلاجات مسروقه میکردند در بازار رفسنجان دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ فقره اعترافات این سارقین بوده است گفت: یک باند از آنها که سرقت به عنف از افراد مسن مخصوصا خانم های مسن در مسیر مسجد و منزل بودند در زمان خلوتی کوچه، طلاجات آنها را سرقت می‌کردند و تا الان ۷ مورد سرقت در رفسنجان انجام دادند.
سردار ناظری با بیان اینکه گروه دیگر سرقت مسلح احشام انجام میدادند عنوان کرد: ۵ نفر اعضای باند بودند و هم کسانی که احشام را نگهداری میکردند ضرب و شتم میکردند و هم به صورت مسلحانه سرقت میکردند، در آخرین سرقت آنها ۶۰ راس دام را که داخل کامیون گذاشته بودند به همراه سلاح ها و ارقام سرقتی کشف شده و تحویل مالبختگان شده است.
وی همچنین باند دیگری از سارقین به عنف را سارقینی دانست که در معابر بیشتر گوشی موبایل سرقت میکردند که ۳ نفر اعضای باند بوده اند و تا الان ۸ فقره اعتراف کردند.
سردار ناظری با اشاره به اینکه این سارقین علاوه بر سرقت در رفسنجان، در کرمان و استان یزد هم سرقت انجام میدادند تصریح کرد: با هماهنگی قضایی این سارقین دستگیر شدند که بتوانند مابقی اقدامات مجرمانه را آنها را برملا کنند، مقادیر زیادی اموال مسروقه به مال باختگان برگشته و باقی آنها هم در حال کشف است.
فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه خودروهای مسروقه از افراد ایرانی از شهرستان های همجوار خریداری می‌شده گفت: با خودروهای مسروقه چند فقره سرقت انجام میدادند و خودرو را تعویض می‌کردند، سارقین شگردهای خاصی در اعمال مجرمانه خود مخصوصا خشونت داشتند.
وی با اشاره به کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر یک باند و ۱۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کرده اند.
وی با اشاره به اینکه اتباع خارجه هم بخشی از مجرمین را تشکیل میدهند خاطر نشان کرد: به نسبت سنوات گذشته فراوانی آنها بیشتر شده است، این اتباع به اتفاق خانواده به خارج از کشور طرد خواهند شد.
سردار ناظری با اشاره به طرح ارتقای امنیت اجتماعی پلیس افزود: قریب به یک هفته در طرح ارتقا امنیت اجتماعی کشفیات انجام شده است، تشکر میکنیم از اعضای شورای تامین و سربازان گمنام امام زمان که برای ارتقا امنیت کمک میکنند.

مطالب مــرتبط