x
نوای گلبانگ انقلاب در مدارس شهرستان رفسنجان طنین انداز شد .

نوای گلبانگ انقلاب در مدارس شهرستان رفسنجان طنین انداز شد .

در نخستین روز از دهه فجر و در سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه در تمام مدارس سراسر کشورواستان ؛زنگ انقلاب در مدارس شهرستان رفسنجان طنین انداز شد . به قلم فاطمه…


  • ۱۴۰۰/۱۱/۱۲

در نخستین روز از دهه فجر و در سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه در تمام مدارس سراسر کشورواستان ؛زنگ انقلاب در مدارس شهرستان رفسنجان طنین انداز شد .

به قلم فاطمه استادحسینی //مراسم نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان نمونه علی بن ابیطالب(ع) با حضور حجت الاسلام عسکری امام جمعه و همراهی تعدادی ازمسئولین ومدیران دستگاه های اجرایی از جمله نماینده مردم رفسنجان وانار در مجلس ؛ رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر ؛ مدیر آموزش و پرورش برگزار شد .

همچنین مراسم زنگ انقلاب در بخش نوق با حضور علی اکبرپورمحمدی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان با همراهی مسئولین این بخش در دبیرستان دخترانه شهر جوادیه الهیه فلاح برگزار شد

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان نمونه دولتی علی ابن ابیطالب رفسنجان ضمن تبریک ایام الله دهه فجرعنوان کرد:هر انقلاب و جریانی که میخواهد در جامعه باقی بماند و استمرار داشته باشد به هدف و برنامه ریزی ،امامت و مردم نیاز مند است .

وی افزود:در طول تاریخ انقلاب های فراوانی اتفاق افتاده که توسط دشمنانشان نابود شدند و اکنون نام و نشانی از آنها باقی نمانده است ‌.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد:یکی از اساسی ترین ارکان انقلاب اهداف و برنامه است که قاعده اصلی انقلاب میباشد و دیگر ارکان به آن متصل میشوند .

وی ادامه داد:رکن دومی که انقلاب اسلامی را ماندگار کرده امام انقلاب است که انقلاب را امامت و راهبری میکند که خداوند شاکریم در مدت ۴۳سال، انقلاب اسلامی از این رکن ارزشمند برخودار بوده است که در دنیا مورد اکرام و اهتزاز قرار دارد و دشمنان با تمام بغض و کینه با آن برخورد کرده اند.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه در ۱۲بهمن ۱۳۵۶ مردم بودند که به طول سی کیلومتر به استقبال امام خمینی (ره) آمدند و امام فرمودند:من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین میکنم ‌.

وی اظهار کرد:رکن سوم مردم و یاران انقلاب هستند و هیچ صنف و گروهی نمیتواند انقلاب اسلامی را به خودش نسبت دهد زیرا مردم بودند که به میدان آمدند و مقدمات انقلاب اسلامی را پایه گذاری کردند .

در ادامه همزمان با این آیین علی اکبر پورمحمدی در منطقه نوق در دبیرستان شهدای شهر جوادیه الهیه فلاح با اشاره به نقش حضرت امام (ره) در پیروزی انقلاب و مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف و برنامه های جمهوری اسلامی گفت: وحدت و همدلی مردم ایران باعث کسب پیروزی های گوناگون در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شده است.

علی اکبر پورمحمدی صبر و مقاومت مردم ایران در مبارزه با استکبار جهانی را ستود و افزود: مردمی بودن مسئولان نظام رمز و راز این پیروزی ها در مقابله با دشمنان بوده است.

در نخستین روز از دهه فجر ۴ طرح عمرانی و کشاورزی در رفسنجان بهره‌برداری شد

فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان بعداز حضور در جلسه شورای اداری بخش نوق ضمن گرامیداشت چهل و سوّمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: این انقلاب با تدبیر و هوشیاری امام راحل به ثمر رسید.

وی شورای آموزش و پرورش یکی از ارکان بسیار مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش دو بازو و بال قوی برای رشد و توسعه جامعه است و سند چشم انداز ۴ ساله برای شورای آموزش و پرورش باید تدوین و تهیه شود.

پورمحمدی ادامه داد: تغییر نگاه در راستای تربیت فرزندان و دانش آموزان در جهت فراگیری شغل و مهارت ضرورت دارد تا در آینده بتوانند سطح درآمد خانواده را افزایش دهند و روی پای خود بایستند.

وی اظهار کرد: خانواده و مدرسه دلیل مهم برای تربیت صحیح فرزندان است، البته نقش خیران هم در فراهم سازی بستر تعلیم و تربیت می تواند حائز اهمیت باشد.

پورمحمدی آموزش مهارت و خوب زندگی کردن به دانش آموزان را مورد تأکید قرار داد و گفت: دانش آموزانی که فارغ التحصیل می شوند باید خوب زندگی کردن، نحوه گفتگو، صبر و تحمل در برابر ناملایمات، اشتغال و مهارت را فراگرفته باشند تا در آینده موفق باشند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به توسعه مشاغل خانگی و افزایش درآمد خانواده ها مدّ نظر است و در این زمینه هم تسهیلات اشتغال به متقاضیان ارائه می شود خاطرنشان کرد: شغل هایی که در منطقه وجود دارد بایدآموزش آن ها به روز باشد و ان ها را توسعه داد در کنار آن بازارچه خرید و فروش هم راه اندازی شود تا تولیدات خریداری و به دست مصرف کننده برسد.

در ادامه ضمن بازدید از روند برگزاری بازی های بومی محلی در شهر بهرمان ازتوابع رفسنجان؛ سه طرح عمران شهری و یک طرح گلخانه کشاورزی را با مجموع اعتبار ۳۵ میلیارد ریال افتتاح کرد.

سه طرح عمران شهری شامل یکهزار و ۸۰۰ متر مربع پیاده رو سازی، ۲هزار متر مربع جدول‌گذاری و ۱۷ هزار مترمربع آسفالت معابر شهری به بهره برداری رسید.

برای این سه طرح در مجموع اعتباری حدود ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و شورای اسلامی شهر بهرمان هزینه شده است.

همچنین افتتاح گلخانه آکواپونیک پرورش سیفی جات از دیگر طرح های نخستین روز دهه فجر در منطقه نوق از توابع رفسنجان بود

طرح آکواپونیک علم جدیدی شامل ترکیب آبزی پروری و پرورش گیاهان در آب است و در یک سیستم آکواپونیک از پساب ماهی به عنوان کود آلی برای گیاه استفاده و آب تصفیه شده توسط گیاه نیز به استخر پرورش ماهی یا سایر آبزیان منتقل می شود.

که این طرح با اعتبار ۴.۵ میلیارد ریال شخصی در فضای ۵۰۰ متر مربع احداث شده و محصولات بادمجان، گوجه و فلفل را تولید می کند.

در این مراسم فرماندار رفسنجان اظهار کرد: قرار است طرح ۵۰ هکتاری گلخانه هیدروپونیک با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اجرا شود که در هر هکتار آن پنج تا هفت میلیارد تومان درآمدزایی دارد.

به قلم :فاطمه استادحسینی

مطالب مــرتبط