x
نیم نگاهی بر انچه در شورای اسلامی شهر رفسنجان در دو هفته اخیر گذشت؟

نیم نگاهی بر انچه در شورای اسلامی شهر رفسنجان در دو هفته اخیر گذشت؟

?منتخبین مردم درشورای شهر رفسنجان دوهفته گذشته را با برپایی دوجلسه علنی درسالن جلسات شورای شهر، بازدید ازپروژه های عمرانی ودرحال اجرای شهرداری ،دیدارچهره به چهره با شهروندان ،حضوردرمراسمات متعدد و برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا به…


  • ۱۴۰۱/۱۰/۱۸

?منتخبین مردم درشورای شهر رفسنجان دوهفته گذشته را با برپایی دوجلسه علنی درسالن جلسات شورای شهر، بازدید ازپروژه های عمرانی ودرحال اجرای شهرداری ،دیدارچهره به چهره با شهروندان ،حضوردرمراسمات متعدد و برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا به پایان رساندند.

?به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهررفسنجان ،اعضای شورا طی این مدت هشتادو هفتمین ، هشتادوهشتمین جلسه علنی شورا درسالن جلسات ساختمان شورا را به ریاست سید حسین رحیمی برگزار نمودند و طی آن بیش از ۱۰ لایحه ارایه شده شهرداری را با حضور نمایندگان مطلع وشهردار مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند.

?برپایه این گزارش؛برخی لوایح ارائه شده به صحن شورا شامل پیشنهاد شهرداری مبنی اجرای طرح سرمایه گذاری احداث خیابان غذا در ابتدای بلوار زیتون ، پیشنهاد شهرداری مبنی برتجهیز وراه اندازی مجدد شهربازی و تالار قصر پیشنهاد شهرداری مبنی بر مرمت و بهسازی و بازسازی تیمچه پرویز، پیشنهاد شهرداری مبنی برسمپوزیوم مجسمه سازی ، پیشنهاد شهرداری مبنی بر انجام مراسم ولادت حضرت زهرا و تقدیر از بانوان کارمند شهرداری وچندین لایحه مربو ط به بخشودگی عوارض شهرداری میباشدکه در جلسه مطرح ومورد بحث و بررسی رئیس واعضای شورا قرارگرفت وجهت تصویب نهایی به کمیته انطباق ارجاع داده شد.

?بررسی طرح مشارکتی احداث چایخانه امام رضا (ع) با هیات محبان ولیعصر(عج) ، مشارکت شهرداری با آموزش وپرورش در برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (س) وپیشنهاد شهرداری مبنی بر ساخت قطعه موسیقی شهید گمنام از دیگر موارد مطرح شده در صحن شورای شهر طی این مدت بود.

? اعضای شورای مردمی ششم هرروزهفته را با حضوردرساختمان شورا ودیدار با شهروندان که در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک درجریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

?گفتنی است ؛ دردوهفته ای که سپری شد دو جلسه کمیسیون فرهنگی،ورزش وجوانان شورای اسلامی شهررفسنجان به ریاست سیدابراهیم صباغ جعفری و باحضوراعضا و مدیران مربوطه شهرداری بر پا شد و طی آن پیشنهاد شهرداری مبنی بر مسابقه کتابخوانی به مناسبن شهادت سردار دل ها و پیشنهاد شهرداری مبنی بر طرح ژئوپارک شهرستان رفسنجان مطرح ومورد بحث وبررسی قرار گرفت وبا کلیات این پروژه موافقت و جهت بررسی و تصویب نهایی به صحن شورا ارجاع داده شد. همچنین حضور ورزشکاران خردسال باشگاه دختران آفتاب در چهل ونهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر و امضا عهدنامه ای برتجدید بیعت با ارمان های شهدا وگام نهادن در مسیر ولایت فقیه و سردار دل ها از دیگر عملکرد این نهاد مردمی در دوهفته اخیر بود

?بررسی لوایح ملکی شهرداری دردو جلسه کمیسیون عمران ،معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر که به ریاست مهندس علی میربابایی برگزارشد، نیز از دیگر اقدامات اعضای شورا طی مدت مذکور بود؛ در این کمیسیون بیش از ۱۰۰ توافق ملکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون با بررسی کارشناسانه، لوایح شهرداری رفسنجان در حوزه توافقات و املاک را از نظر گذراندند که در این جلسه بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده های املاک در شهرداری تاکید شد.

?گفتنی است؛همچنین دردو هفته اخیر دهمین جلسه کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری به ریاست دکتر محمد فتحیان و با حضور اعضا در سالن جلسات شورا برگزار شد و لوایح ارسالی به این جلسه مورد بحث وبررسی قرار گرفت وجهت تصویب نهایی به صحن شورا ارجاع داده شد .

?برپایه این گزارش؛ حضوراعضای شورای مردمی ششم درجلسات ومراسمات متعددی چون کمیسیون نظارت ،کمیسیون عالی معاملات ،کمیسیون ماده ۷۷شهرداری، کرسی تلاوت قران کریم با حضور قاری بین المللی، همایش جوانان انقلابی گام دوم شهرستان ،رونمایی از اتوبوس فرهنگی سفیر امید و حضور در یادواره شهدای شهرستان نیز می توان به عنوان یکی دیگر از عملکرد این نهاد مردمی دردوهفته اخیر یاد نمود.

?حضوراعضای شورای مردمی ششم در مراسم تشیع وتدفین شهید گمنام و جلسه پویش جهادی مشارکت مردمی در نوسازی و تامین مسکن وسرپناه امن در حوزه بافت فرسوده ، سومین سالگرد سردار دل ها و حضور در اجتماع بزرگ رهروان ولایت در ۹ دی ماه از دیگراقدامات منتخبین مردم دردوهفته اخیر بود.

گزارش از فاطمه استادحسینی

مطالب مــرتبط