x
وبینار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان/پیش بینی بارش شدید در سرچشمه و رفسنجان

وبینار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان/پیش بینی بارش شدید در سرچشمه و رفسنجان

حضور سیدحسین رحیمی رئیس شورا و مهندس میربابایی نایب رئیس شورای شهر رفسنجان در وبینار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان این جلسه به ریاست مهندس رضایی فرماندارو با حضور انلاین دکتر فداکار استاندارکرمان ؛…


  • ۱۴۰۱/۰۵/۰۸

حضور سیدحسین رحیمی رئیس شورا و مهندس میربابایی نایب رئیس شورای شهر رفسنجان در وبینار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان این جلسه به ریاست مهندس رضایی فرماندارو با حضور انلاین دکتر فداکار استاندارکرمان ؛ معاونین استاندار و حضورجمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری برگزارشد

مدیر کل هواشناسی استان کرمان گفت: «امروز (هشتم مردادماه) احتمال وقوع بارش‌های سنگین در ارتفاعات کرمان، ده‌بالا، سکنج، ماهان و مخصوصا جوپار دور از انتظار نیست».

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان محمد نکوآمال در وبینار ستادپیشگیری ؛ هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با بیان این‌که یک سیستم بارشی سیلابی از جنوب وارد استان شده که بخش‌های زهکلوت و احتمالا ارتفاعات جیرفت را در بر‌می‌گیرد، افزود: «انتظار می‌رود عصر امروز در رفسنجان و مس‌سرچشمه حدود ۳۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم. همچنین سیرجان، خیرآباد و یزدان‌آباد نیز به همین میزان بارندگی خواهند داشت».

وی بیان کرد: «وقوع سیل در مناطق ماهان، راین، جوپار، ده‌بالا، سکنج، عرب‌آباد، گلباف، سیرچ، اندوهجرد و گزک محتمل است و همچنین رخداد سیل در جیرفت و محمدآباد دور از انتظار نیست».

نکوآمال یادآور شد: «اوج بارش‌ها از عصر امروز خواهد بود و بارش ۴۰ میلیمتری باران در مناطق رابر، شیرینک، چشمه‌سنگ، کشکوئیه، ترنگ، تاج‌آباد، بزنجان، باب‌پیشگان، وحیدآباد و انجیرک دور از انتظار نیست».

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر حتی ۱۰ میلیمتر باران، سیل تولید می‌کند، گفت: «ارزوئیه، دولت‌آباد، دهوج و سکوئیه عصر امروز شرایط مساعدی ندارند همچنین سیرجان به سمت بافت بارندگی دارند و جادۀ زیدآباد به سمت استان فارس دچار آبگرفتگی خواهد شد».

نکوآمال ادامه داد: «ارتفاعات عنبرآباد و ارتفاعات جبالبارز و هلیل‌رود جیرفت نیز از سیلاب در امان نخواهند بود و بارندگی در شهرستان بردسیر از ساعت سه عصر امروز آغاز می‌شود و سیستم بارشی روی گلزار فعال خواهد بود. در شهربابک نیز بارندگی خواهیم داشت».

تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان// ۴ هزار شهروند گرفتار سیلاب امدادرسانی شدند

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه حجم بارش‌ها و سطح مناطق تحت تاثیر سیل در استان کرمان زیاد بود، گفت: با همکاری های صورت گرفته در کمترین زمان، بیشترین خدمات از سوی دستگاه‌های مربوطه ارائه شد.

مجید سعیدی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با اشاره به فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی مونسون تاثیرگذاری آن بر بسیاری از مناطق استان گفت: با تدابیر پیشگیرانه و حضور میدانی مدیران، اقدامات مقابله‌ای انجام شد.

وی ادامه داد: شدت بارندگی‌ها، مشکلاتی را بر تاسیسات زیربنایی، راه و کشاورزی بر جای گذاشت و با همت پرسنل بیشترین خدمات را در کمترین زمان به مناطق درگیر سیل ارائه دادند.

وی ادامه داد فعالیت سامانه بارشی در استان ادامه خواهد داشت.

 

مطالب مــرتبط