x
افتتاح سالن همایش شهید بادپا/ کلنگ اردوگاه دانش آموزی فرهنگی_ورزشی در رفسنجان بر زمین زده شد

افتتاح سالن همایش شهید بادپا/ کلنگ اردوگاه دانش آموزی فرهنگی_ورزشی در رفسنجان بر زمین زده شد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، صبح امروز سفر مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به شهرستان رفسنجان جهت افتتاح سالن همایش شهید بادپا و کلنگ زنی اردوگاه فرهنگی_ورزشی المهدی صورت گرفت. حسین شفیعی رییس آموزش و پرورش…


  • ۱۴۰۲/۰۴/۲۷

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، صبح امروز سفر مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به شهرستان رفسنجان جهت افتتاح سالن همایش شهید بادپا و کلنگ زنی اردوگاه فرهنگی_ورزشی المهدی صورت گرفت.

حسین شفیعی رییس آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان در آیین افتتاح سالن همایش شهید بادپا که با حضور رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، سید حسین رحیمی رییس شورای شهر و سید ابراهیم صباغ جعفری رییس کمیسیون شورای اسلامی شهررفسنجان، امام جمعه، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و جمعی دیگر از مسئولین و فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که امروز مشاهده میکنید حاصل تلاش ده ماهه همکارانمان در اداره آموزش پرورش و حاصل اعتماد به هنرستان های فنی و حرفه ای است.

وی با اشاره به نیاز کشور به نیروی فنی، افزود: آنچه که در کشور باید بدان توجه کنیم و نتوانستیم این موضوع را برای خانواده ها و مردم و دانش آموزان تدوین کنیم این است که کشور به نیروی ماهر و فنی و کاربلد نیاز دارد.

شفیعی با اشاره به اینکه اکنون به این نتیجه رسیده ایم در انجام کارها فقط مسائل مالی مهم نیست، ادامه داد: با همت همه چیز درست میشود و خداراشاکریم سالنی در شهرستان درست شد که شایسته و بایسته رفسنجان است، اراده و همت همه کارها را پیش می‌برد.

در ادامه رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به اشاره به نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس به خوبی وظیفه خود را انجام داده و تقدیم شهدای معلم و دانش آموز نشان از فرهیختگی آن دستگاه دارد.

وی افزود: این سالن زیبا که امروز افتتاح شد به نام شهید حسین بادپا بر همه شما مبارک باشد و امیدواریم تصمیمات خوبی برای آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان که یکی از شهرستان های پرجمعیت ما در بحث دانش آموزی است گرفته شود.

رضایی خاطر نشان کرد: ما اگر بخواهیم همکاران و دانش آموزمان در خانه ای که زندگی میکنند فکر باز داشته باشند بایستی فکر باز را در مخیله ذهنی انها بنشانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان درخصوص نقش مهم ظاهر بصری مدارس عنوان کرد: تا جاییکه میتوانید به مدارس برسید، مدارس باید زیبا و تمیز باشند، اگر به مدارس خوب برسیم در خانواده ها مشکلی نداریم، جایی باید ساخته شود در خور شأن آموزش پرورش باشد مخصوصا در رفسنجان که دیار فاتحان اروند است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهید و شهادت باید به دانش آموزان انتقال داده شود، افزود: امروزه اگر توانمندی وجود دارد علیرغم وجود توطئه های دشمنان به برکت ایستادگی های فاتحان اروند و رزمندگان دوران دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان در جبهه مقاومت است.

رضایی درخصوص تشویق دانش آموزان به اقامه نماز جماعت در مدارس، گفت: اینکه ما بتوانیم توجه دانش آموز را به بحث نماز جماعت جلب کنیم قطعا در این امر مسئول هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز باید بدانیم نیروی انسانی که در آینده به کار خواهد آمد، قطعا دانش آموزان امروز هستند، تصریح کرد: اگر به دانش آموزان هنرستانی بها داده شود به خوبی کارها انجام خواهد شد و نیروی کاری آینده تامین خواهد شد و پس از فارغ التحصیلی از هنرستان دیگر نیاز به میز و صندلی و کار اداری ندارند و کار آنها در جامعه آماده است.

در ادامه آیین کلنگ زنی اردوگاه فرهنگی_ورزشی المهدی رفسنجان با حضور مدیرکل و مسئولین برگزار شد.

این اردوگاه در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار است که شامل استادیوم ورزشی فوتبال، چمن های تمرینی، سکوهای تماشاچی و سالن رختکن پذیرای مسابقات ورزشی استان و کشور است.

قسمت دیگر از این اردوگاه فرهنگی ورزشی سالن چند منظوره سرپوشیده برای رشته های والیبال، فوتسال، هندبال و بدمینتون با ظرفیت دو هزار تماشاچی نیز قرار دارد.

در این مرکز آموزش سوارکاری و ورزش چوگان، تیراندازی با سلاح و کمان، فضای سبز بازی کودکان برای دوره ابتدایی، فضای تنیس خاکی، سالن آمفی تئاتر، استخر دانش آموزی و استخر روباز، پیست پیاده روی دو میدانی و دوچرخه سواری بانوان نیز قرار دارد.


مطالب مــرتبط