x
رفسنجان میزبان اولین مجمع مشورتی شهرداران وروئسای شوراهای شهرهای استان کرمان بود/استاندار کرمان بر همکاری در بحث مسکن ملی از سوی شهرداری‌ها و شوراها تاکید کرد.

رفسنجان میزبان اولین مجمع مشورتی شهرداران وروئسای شوراهای شهرهای استان کرمان بود/استاندار کرمان بر همکاری در بحث مسکن ملی از سوی شهرداری‌ها و شوراها تاکید کرد.

  دیار فاتحان اروند ۱۳ اردیبهشت ماه میزبان بیش از ۳۰۰ نفر از شهرداران وروئسای شورای های شهر استان کرمان با حضور دکتر فداکار استاندار کرمان ومعاون عمرانی استاندار و مدیرکل امور شهری استانداری بود. فاطمه استادحسینی /در یک روز…


  • ۱۴۰۲/۰۲/۱۴

 

دیار فاتحان اروند ۱۳ اردیبهشت ماه میزبان بیش از ۳۰۰ نفر از شهرداران وروئسای شورای های شهر استان کرمان با حضور دکتر فداکار استاندار کرمان ومعاون عمرانی استاندار و مدیرکل امور شهری استانداری بود.

فاطمه استادحسینی /در یک روز به یادماندنی اولین مجمع مشورتی شهرداران وروئسای شوراهای شهرهای استان کرمان  با حضور استاندار، معاون عمرانی استانداری، امام جمعه ؛ فرماندار ؛ رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار، مسئولین استانی و شهرستان و شهرداران  وروسای شورای شهرهای استان کرمان به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهررفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در اولین مجمع مشورتی شهرداران وروئسای شوراهای شهرهای استان اظهار کرد: شوراها یک ظرفیت قانونی هستند که به دولت و نظام کمک می‌کنند و بیشترین ارتباط را با مردم دارند.

وی ادامه داد: در جنوب استان در حوزه گاز اتفاقاتی در حال رخ دادن است و شرکت جدید کارش را شروع و مشکل حل می‌شود.

محمد مهدی فداکار عنوان کرد: در شهرهای جنوبی گازرسانی انجام شده اما خانواده‌ها گاهی از این نعمت استفاده نمی‌کنند.  برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد شرکت گاز با هماهنگی دستگاه‌ها گازکشی می‌کند و ضرورت دارد دستگاه‌های اداری و عمومی هم گاز کشی کنند.

وی اضافه کرد: در یکی از شهرهای جنوبی شهر داریم که یک درصد از گاز استفاده کردند.اگر می‌گوییم سیلندر نیست به‌دلیل این است که دولت گازکشی کرده اما مردم استفاده ‌نمی‌کنند.

استاندار خاطرنشان کرد: خدمات دولت و نظام را نباید کمرنگ کنیم و خدماتی که انجام شده نباید نادیده‌گرفته شود. ظرفیت‌ها به نسبت هر شهر وجود دارد هنر ما خلق ثروت و وابسته شدن شورا به دولت سم است.

وی با بیان اینکه در بحث گردشگری می‌توان کار کرد، افزود: متناسب با موقعیت شهر در این زمینه ورود کنید‌ و حتی در قالب بوم‌گردی به رونق و توسعه شهر کمک کنید.

فداکار خاطرنشان کرد: برای برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد و به‌ویژه برای بانوان برنامه‌های خاصی برگزار کنید.  قانون منع مداخله باید رعایت شود که حاشیه‌سازی نشود.

فداکار با بیان اینکه تخلفات شوراها در استان کرمان به نسبت جمعیت درگیر و تنوع کاری کم است، اضافه کرد: گاهی اگر یک برخورد صورت گیرد همه مجموعه متهم می‌شوندو بر همکاری در بحث مسکن ملی از سوی شهرداری‌ها و شوراها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان نیز در این همایش به اهمیت و جایگاه شوراها پرداخت و گفت: خداوند به پیامبر(ص) دستور می‌دهد که با مردم مشورت کن و این بهره‌مندی از دانش دیگران موجب رشد می‌شود.

وی افزود: شوراها در جمهوری اسلامی جلوه جمیلی از حاکمیت اندیشه‌های مردم هستند‌.

شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ در مجموع از ۵۸۰۰ مصوبه شوراهای اسلامی استان تقریبا ۴۱۸۸ مصوبه تایید و به تصویب کمیته‌های انطباق سراسر شهرستان‌های استان رسید که ۷۲ درصد از مصوبات مطابقت با قانون داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته ۶۵۰۰ میلیارد بودجه شهرداریهای سراسر استان تصویب و به‌طور کامل محقق شد و امسال کل بودجه به ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

علی شهسواری در این همایش از افزایش بودجه شهرداری های استان کرمان امسال به ۱۲۲ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: بودجه شهرداری های استان در سال گذشته ۶۵ هزار میلیارد ریال بود که امسال این رقم به صد درصد یعنی ۱۲۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل دفتر امور شهرداری های استانداری کرمان تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار میلیارد ریال بودجه شهرداری های استان تصویب شد که بیشتر از این آمار محقق شد.

وی افزود: امسال این بودجه به بیش از ۱۲۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته که رشد صد درصدی را نسبت به بودجه سال گذشته در بر دارد.

شهسواری با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵ هزار مصوبه به کمیته های انطباق شهرداری های استان ارسال شد، گفت: از این میزان بیش از ۴ هزار مصوبه معادل ۷۲ درصد از مصوبات با قانون مطابقت داشتند و بقیه مصوبات هم مورد بررسی قرار گرفت که یا اصلاح شدند یا از اجرای آن ها انصراف داده شدند.

مهندس مجید کهنوجی در همایش شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمان اظهار کرد: از زمان مسئولیت در شهرداری با رویکرد محله محوری وارد حیطه کاری شدیم و شهر را به ۵٠ محله تقسیم کردیم و در ۳٠ محله شورای محلات تشکیل گردید.

شهردار رفسنجان تصریح کرد: در هر محله با محوریت مسجد ۵ نفر به عنوان اعضای شورای محله معرفی و یک نفر نیز به عنوان رابط و شهردار محله برای بیان و پیگیری مشکلات با شهرداری در ارتباط است.

وی افزود: برای هر محله به طور میانگین ۱٠ تا ۱۵ میلیارد تومان در حوزه های مختلف عمرانی، زیرساخت های ورزشی، فضای سبز و… هزینه شده است که خروجی آن رضایتمندی مردم را در پی داشته است.

مهندس کهنوجی از حل مشکلات محلات با همکاری مردم سخن به میان آورد و گفت: جابجایی مهمان شهر رفسنجان مطالبه مهم و جدی مردم شهرک یادگار امام بود که با حمایت استاندار و معاون عمرانی استانداری این مهم کلید خورد و تمامی مصوبات این پروژه اخذ و ساخت و ساز آغاز شد.

شهردار رفسنجان با اشاره به راه‌اندازی شرکت ره آورد مس، خاطرنشان کرد: به همت شورای شهر این پروژه اقتصاد محور با مشارکت صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران با میزان سهم پنجاه درصد شهرداری و پنجاه درصد سهم صندوق در راستای ایجاد درآمد پایدار اجرایی شده است.

وی افزود: این شرکت در حوزه‌های معدنی مجتمع مس شامل حفاری، انفجار، بارگیری و حمل مواد معدنی با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان و جذب ۲۰۰ نیروی کار در حال فعالیت است.

وی از جذب ۲٠ تا ۲۵ درصدی درآمد این شرکت برای شهر در سال‌ آینده خبر داد و افزود: بازیابی سرمایه این پروژه دوساله پیش‌بینی شده است که می‌تواند سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان برای شهرداری درآمد داشته باشد.

؛

مطالب مــرتبط