x
بررسی طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت در کمیسیون بهداشت شورای شهر

بررسی طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت در کمیسیون بهداشت شورای شهر

در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا، مسئله افزایش جمعیت و کاهش ناباروری در جامعه مطرح و پیرامون آن بحث و تبادل نظر شد.


  • ۱۴۰۲/۰۹/۲۰

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان، جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست به ریاست دکتر فاطمه کردستانی و با حضور اعضا شورا، معاون فرهنگی شهرداری، معاون خدمات شهری شهرداری و جمعی از اعضای قرارگاه جوانی جمعیت برگزار شد.

رئیس شورای شهر در این جلسه با اشاره به لزوم هم افزایی و همفکری پیرامون جوانی جمعیت، به عملکرد مدیریت شهری در بحث افزایش جمعیت و مشوق های فرزندآوری پرداخت.

سیدحسین رحیمی افزود: در بحث جوانی جمعیت اقداماتی از سوی شهرداری و شورا انجام شده که از جمله آن می توان به تهیه جهیزیه برای ازدواج آسان، طرح نهضت ملی مسکن و حضور سخنرانان مطرح کشوری با مقوله ازدواج و فرزندآوری اشاره کرد.

در ادامه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در سال ۹۳ سیاست های افزایش جمعیت و حمایت از خانواده ابلاغ و بحث خانواده و جوانی جمعیت مطرح شد.

دکتر عباس اسماعیلی اظهار کرد: با توجه به کاهش نرخ موالید و بارداری و افزایش سن سالمندی، باید راهی برای برون رفت از این بحران اندیشید و به سمت جامعه ای جوان و پویا حرکت کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب به فعالان حوزه جمعیت، افزود: باتوجه به اهمیت موضوع، اگر قرارگاه جمعیت با حمایت فرمانداری و با مشارکت ارگان های دولتی ایجاد شود، آمار رشد جمعیت را خواهیم دید.

دکتر زینب حیدری معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز به ارائه گزارشی از بحران جمعیت و پیر شدن کشور ایران پرداخت و پیشنهاداتی مبنی بر مشوق های فرزندآوری ارائه کرد و به بیان راهکارهایی از سوی شهرداری و شورای شهر با همکاری دیگر ارگان ها در بحث جوانی جمعیت پرداخت.

مطالب مــرتبط