x
آیین افتتاح هنرستان فنی وحرفه ای پسرانه خیرساز امین با اعتبار بالغ بر ۲۵ ميليارد ريال برگزارشد

آیین افتتاح هنرستان فنی وحرفه ای پسرانه خیرساز امین با اعتبار بالغ بر ۲۵ ميليارد ريال برگزارشد

آیین افتتاح هنرستان فنی وحرفه ای پسرانه خیرساز امین با حضور با حضور مدیرکل آموزش و پرورش؛ امام جمعه ؛ فرماندار ؛ رئیس واعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان و خانواده امین و جمعی از مسؤولان استانی، شهرستانی جنب هنرستان امام…


  • ۱۴۰۱/۰۷/۲۶

آیین افتتاح هنرستان فنی وحرفه ای پسرانه خیرساز امین با حضور با حضور مدیرکل آموزش و پرورش؛ امام جمعه ؛ فرماندار ؛ رئیس واعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان و خانواده امین و جمعی از مسؤولان استانی، شهرستانی جنب هنرستان امام رضا (ع) رفسنجان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رفسنجان این مدرسه به همت خانواده خیر مدرسه ساز زنده یاد اقای حسین امین و با مشارکت اداره کل نوسازی ؛توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان با زیربنا ۲۴۰۰ متر مربع و با اعتبار کلی ۱۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در این ایین اظهار کرد: خانواده بلندآوازه امین در استان کرمان منشأ خدمات بسیار ارزشمند و ماندگاری هستند.

وی بیان داشت: امروز باید دید در مسائل خیر، جامعه به چه کارهایی نیاز دارد، در شهرستانی مانند رفسنجان به اندازه کافی مسجد داریم اما در زمینه فضاهای امن و مطمئن برای تحصیل دانش‌آموزان کمبود داریم و آمار مدارس تخریبی شهرستان بالاست.

عسکری با اشاره به اینکه مراکز درمانی شهرستان را خیران ایجاد کردند، افزود: خیران با توجه به نیازی که شهرستان به مدرسه دارند با هماهنگی و مشورت با آموزش و پرورش بر اساس اولویت مناطق، در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ارزش کار خیر اظهار داشت: اگر دانش‌آموزی در این مدرسه درس بخواند و به جایی برسد و مشکلی از کشور باز کند ثوابی از آن به روح مرحوم امین خواهد رسید و ما قدردان زحمات خانواده امین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان ۵۵۰۰ مدرسه داریم که ۶۵۰ هزار دانش‌آموز دارند و ۴۳ هزار معلم در مدارس مشغول کارند.

رضایی عنوان کرد: در سفر رئیس‌جمهور بیشترین میزان اعتبارات به میزان ۱۴۰۰ میلیارد تومان اخذ کردیم اما خرابی‌ها در حوزه مدارس هم بالاست.جمعیت دانش‌آموزی رو به رشد بوده و اعتبارات ما بدون کمک خیران به جایی نمی‌رسد.

وی یادآور شد: ۱۶۶ مدرسه نیمه‌تمام در استان کرمان داریم که با کمک خیران می‌توانیم این مدارس را تکمیل کنیم و دانش‌آموزان بتوانند در مدارس امن به تحصیل بپردازند.

حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان نیز گفت: یکی از سرمایه‌گذاری‌های مهمی که در شهرستان داریم سرمایه‌گذاری روی دانش‌آموزان است که قرار است در آینده مدیران موفقی برای شهر و کشور باشند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش دارای اهمیت بوده هرچند اعتبارات کافی نیست و در خیلی از مسائل ابتدایی دانش‌آموزان ماندیم، اما شهر ما به‌دلیل وجود خیرانش متمایز شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رفسنجان در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

گفتنی است: این هنرستان با زیربنای ۲۴۰۰ متر مربع و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت خانواده مرحوم حسین امین و اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان احداث شده است.

مطالب مــرتبط