x
آیین اختتامیه نخستین رویداد شهری دانش آموزی “رویای من، شهر من” اگر من عضو شورای اسلامی شهر بودم برگزار شد

آیین اختتامیه نخستین رویداد شهری دانش آموزی “رویای من، شهر من” اگر من عضو شورای اسلامی شهر بودم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان آیین اختتامیه نخستین رویداد شهری دانش آموزی“رویای من، شهر من” اگر من عضو شورای اسلامی شهر بودم کاری از شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان شامگاه دوشنبه ۱۳ آبان ماه با…


  • ۱۳۹۸/۰۸/۱۳

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان آیین اختتامیه نخستین رویداد شهری دانش آموزی“رویای من، شهر من” اگر من عضو شورای اسلامی شهر بودم کاری از شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان شامگاه دوشنبه ۱۳ آبان ماه با حضور رئیس واعضای شورای اسلامی شهر و شهردار و جمعی از معاونین ومدیران شهری شهرداری ؛ جمعی از مسئولین ؛ دانش آموزان و خانواده ها برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی هاشمیان رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان درآیین اختتامیه جشنواره رویای من، شهر من ضمن تبریک مناسبت روز دانش آموز مطرح کرد: نظرات دانش آموزان را که مطالعه می کردیم و برداشت هایی که از این مجموعه کردیم می تواند در آینده رفسنجان فوق العاده سازنده باشد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در ابعاد مختلفی از جمله فرهنگی و زیباسازی شهری به این موضوع پرداختند و باید این روند و ارتباط با شورا و مجموعه شهر بیشتر شود.

هاشمیان خاطرنشان کرد: در جوانسازی مدیریت شهری باید خواسته های جوانان و نوجوانان شناسایی شود؛ امروز وقتی دانش آموزِ دبستانی ما ایده خود را با تفکر جدید انتقال می دهد بسیار خرسند هستیم از اینکه شهر را با تفکرات و ایده های جدید قابل اجرایی و بر طبق خواسته مردم می سازیم.

وی افزود: در بودجه سال آینده این پیشنهادات شما دانش آموزان لحاظ و اجرایی می شود سامانه ای طراحی می شود تا این ارتباط مستمر شود و این روند مدیریت شهری در مدارس نهادینه می شود، دانش آموزان آینده سازان کشورند که باید نظرات آنها را بدانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان عنوان کرد: انگیزه ما این است که شهر را به شهری پیشرو و آباد با کمک پیشنهادات ؛انتقادات و ارائه طرح های شما اباد سازیم و شهررا به شهری نوتبدیل کنیم وآبادانی را برای مردم این شهر به ارمغان آوریم.

مهندس محمدرضا عظیمی زاده شهرداررفسنجان در آیین اختتامیه رویای من شهر من مطرح کرد: از دانش آموزان که برای تحول در شهرشان کمک به مدیریت شهری کردند و با تفکرات خود ایده هایی را ارسال کردند تقدیر و تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: خواسته های مردم برای ما مهم است و با پنجمین شورای اسلامی شهر رفسنجان ارتباطی سازنده داریم و استفاده از نظرات مردم دغدغه اصلی شورای اسلامی این شهر است اگر شهرداری رفسنجان با حمایت مردم فعالیتی برای آنها انجام می دهد بهتر است مردم حامی این فعالیت ها باشند.

شهردار رفسنجان عنوان کرد: این فعالیت ها را بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم جامعه می پذیرند آنها این فعالیت ها را ضرورت شهر می دانند از روش های مختلف سعی کردیم نظرات مردم را در فعالیت های شهر دخیل کنیم از جمله ایجاد چندین فرهنگسرا و میدان شهری گفتگو و همچنین برپایی جشن های همدلی بود و مردم در کنار هم حضور پیدا می کنند.

مهندس عظیمی زاده عنوان کرد: عمده شهروندان رفسنجان از مسیر خدمت رسانی شهرداری رضایت نسبی دارند و تلاش ما حفظ این رضایت است به نظر من زیربنایی ترین کار این است که طبق خواسته مردم عمل کنیم و تا پایان خدمتم برای مردم این شهر فعالیت خواهم کرد.

وی افزود: از ابتدای حضورم در رفسنجان بر این باوربودم که باید شهر زیباسازی و منظم شود و باید بر اساس خواسته شما مردم ساخته شود.

وی به نیاز و اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح در رفسنجان اشاره و بیان کرد: امروز غیر از اینکه برای مردم رفسنجان فعالیت های شهری، خدمات شهری و فعالیت های فرهنگی انجام می شود تغییر نگرشی آنها برای ما مهم است نگاه آنها به فرایند مدیریتی و کالبد شهرشان مهم است اینکه بابت شهرشان دل می سوزانند و اینکه باید برای شهرشان نظر بدهند برای ما اهمیت دارد.

شهردار رفسنجان بیان کرد: برای زیباسازی و فعالیت های عمرانی و… شهر رفسنجان از دانش آموزان مدد خواستیم و با اجرای جشنواره رویای من ، شهرمن از تمامی مقاطع تحصیلی ۷۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و بهترین ایده ها اجرایی خواهد شد.

محسن حاج غلامرضایی مدیریت اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان در حاشیه این آیین بیان کرد:این جشنواره با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهررفسنجان و با حمایت اداره آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان برگزار شد.

وی عنوان کرد:این جشنواره در دو بخش رقابتی مقطع متوسطه (پایه هفتم تا دوازدهم) و ویژه مقطع ابتدایی (پایه اول تا ششم) مخصوص دانش آموزان دختر و پسر شهر رفسنجان بودکه با حضور ۷۵۰ دانش آموزان شرکت کننده شب گذشته به کار خود پایان داد و شاهد استقبال تمامی مقاطع تحصیلی بودیم

حاج غلامرضایی افزود:هدف از برگزاری جشنواره دانش آموزی این است که مشارکت مردمی را در مدیریت شهری بالا ببریم و دانش آموزان را به سمت ایده پردازی و خلاقیت سوق بدهیم.دانش آموزان، آینده سازان جامعه هستند و ایده هایی دارند که مدیریت شهری می تواند از این ایده ها استفاده کند.

همچنین درحاشیه این آیین از پوستر سرود اختصاصی شهر رفسنجان با عنوان رویای من شهر من نیز رونمایی شد

مطالب مــرتبط